کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 43 واحدی شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۲۶۲۲۰سه شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۵۶۵۷۷ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد معاملاتی متعادل و کم حجم همسو با تحرک حقوقی‌های سنتی بازار برای حمایت از ارزش معاملات روزانه ...

معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد معاملاتی متعادل و کم حجم همسو با تحرک حقوقی‌های سنتی بازار برای حمایت از ارزش معاملات روزانه بازار بودند، بازاری که به لطف گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها را همچنان به عنوان پیشرو خود می‌دانند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 19 مرداد ماه 95، با افزایش 43 واحدی به رقم 78 هزار و 368 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 7 واحدی به عدد 14 هزار و 385 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 13 واحدی به عدد 87 هزار و 799 واحد رسید.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 98 واحدی عدد 55 هزار و 482 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 301 واحد کاهش روی رقم 167 هزار و 607 واحد ایستاد.

امروز شاخص کل فرابورس (آیکفس) نیز با 3 واحد افزایش به رقم 818 واحد دست یافت. 

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد خوزستان با 38 واحد، ملی صنایع مس ایران با 29 واحد و فولاد مبارکه اصفهان با 25 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 33 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 25 واحد و تاپیکو با 20 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 223 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 775 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 63 هزار و 76 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های اعتباری ملل، صنعتی آما، تامین ماسه ریختگری، حق تقدم خرید سهام شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن برای ماه‌های مرداد 93، تیر 93، خرداد 93 و فروردین 93 بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی بیمه میهن، حق تقدم خرید سهام داروسازی اکسیر، اوراق اجازه صایتل متوقف شدند. امروز همچنین 1.5 درصد سهام سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از سوی سرمایه‌گذاری آتیه دماوند قیمت هر سهم 390 تومان روانه میز فروش بورس تهران شد که از سوی سهامدار عمده حقیقی این سهم به قیمت پایه معامله شد.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی گسترش صنایع انرژی آذراب 16 میلیون سهم به ارزیش بیش از 4 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد. 

در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران اما امروز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

سیمان سپاهان اما امروز شاهد معاملات درون گروهی 7 میلیون سهمی به ارزش بیش از 800 میلیون تومان از سوی سهامداران عمده خود بود.

در صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز امروز اندکی بیش از 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

معاملات درون گروهی امروز شامل سیمان مازندران هم شد به طوری که 2.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان در این نماد معاملاتی دست به دست شد.

براساس این گزارش امروز بازار سهام بازاری به نسبت کم حجم بود که حقوقی‌های سنتی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تمرکز بر اوراق بدهی تلاش کردند تا ارزش بازار همچنان  بالاتر نشان دهند.

به گزارش فارس، کلیت معاملات امروز بورس تهران حاکی از نظاره‌گر بودن معامله‌گران حرفه‌ای بازار به افق پیش روی بازار بود دورنمایی که در آستانه نزدیک شدن به عملکرد 6ماه شرکت‌ها فرصتی برای حلاجی تولید فروش شرکت‌ها طی ماه‌های اخیر را به وجود آورده است. در این بین لغو مجدد آگهی دعوت به مجمع تنها ناشر حاضر در صنعت اندازه‌گیری و اوپتیکی  اعتراض‌های گسترده‌ای را از نحوه نظارت سازمان بورس و ارکان آن در عملکرد و رفتار چنین ناشرانی را در پی داشته است.

در بورس کالا اما احیای مجدد کارگروه تنظیم بازار و منتفی شدن خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا در حالی افزایش درآمدهای این بازار را تضمین کرده که در صنایع پایین دستی پتروشیمی این روزها تامین مواد اولیه با شانس و اقبال مواجه شده است.

به گزارش فارس، امروز معاملات بازار سهام در روندی متعادل و کم حجم دنبال شد که در این بین تلاش برای نقد کردن برخی بازدهی‌ها از سوی معامله‌گران کوتاه مدت نگر در کنار جابجا شدن در میان گروه‌های پیشروی بازار از جمله در گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی قابل تامل بود. بازاری همچنان به انگیزه تک سهم بودن اعتقاد دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها