کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هواپیمای قدیمی در انتظار مجوز پرواز


کد خبر : ۲۶۱۱۲یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۲۱۲۹۲۳ بازدید

در حالی وعده ورود هواپیماهای نو به ناوگان حمل و نقل هوایی داده شده است که همچنان هواپیماهایی با عمر بالا وارد می‌شوند و مجوز ...
هواپیمای قدیمی در انتظار مجوز پروازهواپیمای قدیمی در انتظار مجوز پرواز

در حالی وعده ورود هواپیماهای نو به ناوگان حمل و نقل هوایی داده شده است که همچنان هواپیماهایی با عمر بالا وارد می‌شوند و مجوز پرواز می‌گیرند و یا در انتظار دریافت مجوز هستند.

درحالیکه مطابق با آئین نامه‌های اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، هواپیماهای با عمر کمتر از 15 سال نباید وارد ناوگان حمل و نقل هوایی شود. اما به تازگی اتفاقاتی در این حوزه می‌افتد که به نظر می‌رسد چندان هم این آئین نامه از سوی برخی مقامات در وزارت راه و شهرسازی، جدی گرفته نشده است. چندی پیش بود که یک ایرلاین با دو هواپیما با عمر بالا مجوز پرواز گرفت. شنیده‌ها حاکی از آن است که دو هواپیمای این شرکت، مربوط به سال 1998 و دیگری برای سال 2000 میلادی است که با سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی مغایرت دارد.

این در حالی است که مطابق با دستورالعمل تاسیس ایرلاین، شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر داشتن کفایت مالی، باید ناوگان خود را به حداقل ناوگان مورد نظر بر اساس نوع پروانه بهره‌برداری برسانند. اما در حال حاضر علاوه بر اینکه هنوز هواپیماهای جدید وارد کشور نشده‌اند، هواپیماهای دست دومی هم که مجوز ورود می گیرند، مطابق با دستورالعمل ورود هواپیما نیستند.

در بهار سال گذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که 17 فروند هواپیما در اسفند ماه 93 وارد کشور شده است که به دو فروند از این تعداد اجازه پرواز داده نخواهد شد. همچنین 9 فروند هواپیمایی که در چند روز گذشته وارد آسمان ایران شده‌اند، از سال 2003 میلادی به بعد تولید شده‌اند و دستورالعمل خرید ایرلاین در رابطه با تمام آنها اجرایی شده است.

اما اینطور به نظر می آید که فشار ناشی از کمبود هواپیما که با نیامدن هواپیماهای جدید بیشتر شده است، وزارت راه و شهرسازی را برآن داشته که با ورود هواپیماهای قدیمی موافقت کند که این موضوع را در تاسیس ایرلاین جدید هم دیدیم.

براساس این گزارش، به تازگی یک فروند هواپیمای بوئینگ با سال ساخت ۱۹۹۳ یا ۱۹۹۴ در فرودگاه اصفهان به زمین نشسته و در انتظار دریافت مجوز از سوی وزیر راه و شهرسازی و شورای عالی هواپیمایی است تا اجازه پرواز دریافت کند. این در حالی است که همواره وعده ورود هواپیماهای نو و یا حداقل  با عمر کمتر از ۱۵ سال به مردم داده شده است. یکی از فعالان صنعت حمل و نقل با انتقاد نسبت به ارائه مجوز به چنین هواپیماهایی، گفت: مردم همواره در انتظار ورود آخرین مدل های ایرباس و بوئینگ به کشور هستند اما همچنان هواپیماهایی با عمر بالاتر وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه این موضوع مورد انتقاد فعالان صنعت است، افزود: چرا شورای عالی هواپیمایی درخواست مجوز چنین هواپیماهایی را می پذیرد در حالیکه با سیاست های این وزارتخانه هم مغایرت دارد.

بنابراین به نظر می رسد با وجود وعده هایی که در این بخش داده شده اما همچنان در عمل صنعت حمل و نقل هوایی با مشکلاتی در اجرای دستورالعمل‌ها مواجه است و شورای عالی هواپیمایی هم به خوبی وظایف خود را ایفا نمی کند. همچنین سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر بر این بخش باید توجه بیشتری به ارائه مجوزها داشته باشد تا با ورود هواپیماهای قدیمی به ناوگان، اعتماد مسافران به این صنعت، از دست نرود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها