کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 50 درصدی ورود گردشگران به آنتالیا


کد خبر : ۲۶۰۹۶یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۸:۴۷۲۹۲۶ بازدید

درحالی که مسوولان گردشگری ترکیه پس از حوادث تروریستی که در این کشور رخ داد، اعلام می‌کردند که این حوادث مراکز توریستی‌شان ...

درحالی که مسوولان گردشگری ترکیه پس از حوادث تروریستی که در این کشور رخ داد، اعلام می‌کردند که این حوادث مراکز توریستی‌شان را با خطر مواجه نکرده است، حالا پس‌لرزه‌‌های تروریسم به آنتالیا هم رسیده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌اقتصاد، بعد از حوادث سیاسی و تروریستی که گردشگری ترکیه را با چالش‌های جدی مواجه کرد، مسوولان این کشور به ادامه روند حضور گردشگران در شهرهایی همچون آنتالیا امید دوخته بودند اما حالا آمار و ارقام نشان می‌دهد که این شهر توریستی نیز در فصل سیاه خود به سر می‌برد. به گزارش «ایسنا» و براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات فرودگاهی آنتالیا، تعداد گردشگران ورودی به این مقصد گردشگری در 7 ماه ابتدایی سال 2016 میلادی تا 50 درصد کاهش یافته است. آنتالیا بیشترین کاهش گردشگران را از محل گردشگران اروپایی و روسی تجربه می‌کند که در مقایسه با آمار سال 2015 میلادی تعداد آنها حدود 1.8 میلیون نفر کاهش داشته است.

درحالی‌که در 7 ماه ابتدایی سال 2015 میلادی (از ابتدای ژانویه تا انتهای جولای) 5.2 میلیون گردشگر از آنتالیا دیدن کردند، این رقم تا جولای امسال به 2.8 میلیون نفر کاهش یافته است و شمار گردشگران روس و آلمانی به ترتیب با کاهش 97 و 29 درصدی روبه‌رو بوده است. همچنین در جولای سال گذشته میلادی در مجموع 1.7 میلیون گردشگر از آنتالیا بازدید کردند که این تعداد گردشگر در مدت مشابه امسال، به 857 هزار نفر کاهش یافته است. در این میان شمار گردشگران روسی در مقایسه این دو بازه زمانی بیش از 98 درصد ریزش داشته است. با وجود این، تعداد گردشگران اوکراینی در آنتالیا با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده؛ به طوری که در ماه جولای 2016 در مجموع بیش از 142 هزار اوکراینی به این مقصد گردشگری سفر کردند که در مقایسه با آمار جولای 2015 حاکی از رشد 100 درصدی است.
 

ادامه ممنوعیت تورهای ترکیه از سوی ایران

در همین حال اما، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پس از کودتای نافرجام در ترکیه، سفر تورهای گردشگری را به این کشور ممنوع کرد. حالا نیز مسوولان این سازمان با پافشاری بر مواضع قبلی خود درباره ممنوعیت اجرای تورهای گردشگری در ترکیه، تاکید کرده‌اند که شرایط عوض نشده است. این درحالی است که هفته گذشته سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد اعلام کرده بود ایران ممنوعیت سفر به ترکیه را برداشته و گروه‌های توریستی را به ترکیه می‌فرستد. این اظهارات واکنش مدیرکل امور مرزی وزارت کشور را برانگیخت. مجید آقابابایی در این باره گفته است: «ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجا است و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم نداریم.» به گفته وی، هیات وزیران هیچ مصوبه‌ای درباره این موضوع نداشته و اصلا این موضوع نیاز به مصوبه هیات دولت ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرده است: «لغو ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که سیاست‌گذاری تورها را بر عهده دارد و طی تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرایط خاص کشور مقصد، تصمیمات لازم مانند محدود کردن یا ممنوعیت اعزام گردشگران را اتخاذ می‌کند.» با این حال برقراری پروازهای برخی شرکت‌های هواپیمایی و متوقف نشدن فروش تور ترکیه در بعضی شرکت‌های خدمات مسافرتی ایران، تردیدهایی را درباره رفع ممنوعیت و محدودیت‌ها ایجاد کرده و همچنان مشاهده می‌شود بسیاری از آژانس‌های مسافرتی با ترفندهایی مثل تک‌فروشی بلیت هواپیما، مسافران را راهی این کشور می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها