کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط یک‌باره طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۶۰۵۳شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸:۳۹۱۵۸۵ بازدید

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا با افت 1.7 درصدی روبرو شد و به پایین ترین ...

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا با افت 1.7 درصدی روبرو شد و به پایین ترین سطح در یک هفته گذشته رسیده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه جولای موجب شد تا ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو شود و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا شده است. بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته بیش از 255 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. پیش بینی های اولیه اقتصاددانان نشان می داد که آمریکا طی ماه جولای 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 1.7 درصد کاهش به کمتر از 1336 دلار رسیده است. این ضعیف ترین عملکرد قیمت طلا از 12 جولای به شمار می رود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 0.9 درصد کاهش یافته است.

i7e4i3a66ug3ycfrobt2.jpg

راب هاورث تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری یو اس بانک ولس منجمنت در این باره تاکید کرد: انتشار آمارهای مثبت اشتغال موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی در بازار طلا شده است. انتشار این آمارها می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیشتر کند و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

قیمت طلا در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساسیت زیادی نشان می دهد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به بالاترین سطح خود از 11 جولای رسیده است.

کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازارهای بین المللی هنوز گمانه زنی های مختلفی را درباره زمان افزایش نرخ بهره آمریکا مطرح می کنند. در حالی که برخی از اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش نمی دهد، گروهی دیگر اعلام می کنند که نرخ بهره فدرال رزرو تا دسامبر حداقل یک بار دیگر افزایش خواهد یافت.

شاخص ارزش دلار در برابر 6 ارز معتبر بین المللی نیز با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده است.

بانک مرکزی انگلیس نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2009 میلادی کاهش دهد. نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر تصمیم بانک مرکزی انگلیس برای کاهش نرخ بهره داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها