کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه 14 مردادماه


کد خبر : ۲۶۰۰۸پنجشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۲۲۱۱۸۸ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای و اعلام نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس با کاهش ...

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای و اعلام نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس با کاهش نسبی روبرو شده است.

افزایش ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت جهانی طلا داشته و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس هستند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 3.50 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از 1353 دلار رسیده است. انتشار آمارهای اشتغال در بخش خصوصی آمریکا که بالاتر از سطح انتظارات کارشناسان اقتصادی بوده، تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته 179 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که آمارهای اشتغال وزارت کار آمریکا که قرار است روز جمعه منتشر شود، مثبت بوده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برخی فعالان بازارهای بین المللی نیز بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1320 دلار و سطح مقاومتی آن نیز 1370 دلار خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با افزایش نسبی روبرو شده و به بیش از 95.60 واحد رسیده است.

به نظر می رسد بانک مرکزی انگلیس نیز امروز برای نخستین بار از سال 2009 میلادی نرخ بهره را کاهش خواهد داد. نگرانی های مربوط به تبعات اقتصادی و مالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فشار زیادی را بر بانک مرکزی این کشور وارد کرده است.

در بازار نفت نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.28 درصد کاهش به کمتر از 43.28 دلار رسیده است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 0.07 درصد کاهش به 41.09 دلار رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و همین طور نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها