کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تلگرام 15 میلیون کاربر ایرانی هک شد!


کد خبر : ۲۵۹۷۳چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۵۰۵۳۴ بازدید

«کولین اندرسون» از محققین سایبری مستقل و «کلودیو گوآرنیری»، از کارشناسان عفو بین الملل ضمن اعلام این خبر معتقدند حدود ...

g8nvt786prz8szvnc6l.jpg

 «کولین اندرسون» از محققین سایبری مستقل و «کلودیو گوآرنیری»، از کارشناسان عفو بین الملل ضمن اعلام این خبر معتقدند حدود ۱۵ میلیون حساب کاربری شبکه پرطرفدار «تلگرام» که با ۲۰ میلیون کاربر بیشترین محبوبیت را در میان سایر نرم افزارهای ارتباطی در ایران دارد، هک شده و این مساله ممکن است فعالیتهای ارتباطی بسیاری از ایرانیان را به خطر بیندازد.

به گزارش رویترز، شبکه ارتباطی «تلگرام» از فناوری «انکریپت» کردن استفاده می کند که پیام شما را از لحظه ایجاد تا رسیدن به مقصد، امن نگه داشته و قابلیت هک شدن را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. قابلیتی که بسیاری دیگر از نرم افزارهای مختص گفتگو، مانند «واتس اپ» و «فیس بوک» نیز مدعی استفاده از این فناوری را دارند.

«تلگرام» که پایگاه اصلی آن در آلمان مستقر است با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر، یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای ارتباطی در خاورمیانه و البته به ویژه در میان کاربران ایرانی به حساب می آید.

محبوبیت و امنیت «تلگرام» در خاورمیانه تا حدی بالاست، که حتی تروریست های داعش هم جهت تبلیغات فضای مجازی خود از آن استفاده می کنند. امنیتی که حال، با توجه به این هک میلیونی انجام شده به شکلی دیگر باید به آن نگریست.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها