کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای 16 ماه


کد خبر : ۲۵۹۶۵چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳:۴۷۱۹۱۴ بازدید

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در پرونده بانک ملت یکی از متهمان طی 16 ماه حضور در بانک مذکور در مجموع دو میلیارد و ...

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در پرونده بانک ملت یکی از متهمان طی 16 ماه حضور در بانک مذکور در مجموع دو میلیارد و دویست میلیون تومان حقوق و پاداش و حق حضور در جلسات دریافت کرده است.

جعفری دولت آبادی روز گذشته در نشستی که با حضور روسای زندان های شهرری، اوین و رئیس کانون اطفال و نوجوانان داشت در مورد موضوع فیش های حقوقی نجومی و در تبیین اقدامات متهمان جرایم اقتصادی اظهار داشت: حسب گزارش ضابطان در پرونده بانک ملت یکی از متهمان طی 16 ماه حضور در بانک مذکور در مجموع دو میلیارد و دویست میلیون تومان حقوق و پاداش و حق حضور در جلسات دریافت کرده که به طور میانگین ماهیانه، یک صد و چهل میلیون تومان حقوق، پاداش و مزایا از منابع مختلف دریافت می کرده و برای انجام مأموریت های چند روزه، یکصد میلیون تومان از بیت المال صرفاً به عنوان هزینه هتل در خارج از کشور صرف شده است و به عنوان پاداش عملکرد و حق الزحمه شرکت در جلسات در یک کشور خارجی طی یک سال 32000 یورو به متهم پرداخت شده است.

بازداشت یک نفر در رابطه با قاچاق تلفن همراه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران دولت آبادی در این نشست به دو اتفاق خوب طی هفته گذشته اشاره کرد که از آن جمله، مفتوح شدن پروند ه ای در دادسرای جرایم اقتصادی با موضوع قاچاق گوشی تلفن همراه در تهران بود. وی با تأکید بر ارتباط این پرونده با مطالب مطرح شده در جلسه دادستانی تهران با اتحادیه های صنوف که طی هفته گذشته برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه برخی از روسای اتحادیه ها نسبت به قاچاق کالا به ویژه قاچاق تلفن های همراه ابراز نگرانی نمودند و در تحقیقات مشخص گردیده است که متهم با هولوگرام های جعلی و بدون عبور از مبادی قانونی، نسبت به عرضه گوشی های موبایل وارداتی در تهران اقدام می کرده است. در این پرونده یک متهم بازداشت شده است.

طولانی شدن رسیدگی ها باعث مظلوم نمایی متهمان می شود

به گزارش ایسنا وی در بخشی از سخنانش با ذکر مثال هایی از پرونده های اقتصادی کلان مانند گروه ریخته گران، موسسه اعتباری ثامن الحجج(ع) و بابک زنجانی، اظهار کرد: اگر چه رسیدگی به این پرونده ها به لحاظ ماهیت آن ها با مشکلاتی مواجه است، اما طولانی شدن رسیدگی ها موجب می شود پرونده به ضد خودش تبدیل شود؛ زمینه مظلوم نمایی متهمان فراهم شود و از دیگر نتایج اطاله در رسیدگی به این پرونده ها، اعتراض شکات، مفتوح شدن شکایات انتظامی علیه قاضی یا تهدید به چنین شکایاتی علیه قضات رسیدگی کننده و ورود نهاد های نظارتی مختلف به پرونده هاست.

بانک مرکزی در لایحه جدید نقش دادستان در تعقیب جرایم بانکی را پررنگ کند

دادستان تهران با بیان این که «همیشه مراجع بانکی از دادستان ها می خواهند که در مورد جرایم بانکی ورود کنند»، گفت: در لایحه جدید این موضوع به صورت پررنگ لحاظ نشده و توجه به نقش دادستان در تعقیب جرایم بانکی ضروری است که با تشکیل دادسرای پولی بانکی این نقیصه تا حدودی برطرف شد اما مناسب است که بانک مرکزی در لایحه جدید برای جرایم مرتبط با بانک ها جایگاهی پیش بینی کند که این موضوع با این که بانک ها به وظایف ذاتی خود عمل کنند مغایرت ندارد تا علاوه بر بانک ها، دادستان ها نیز بتوانند برای اعلام جرم و مطالبه حقوق عمومی ورود کنند. جعفری دولت آبادی از بانک مرکزی خواست با انتشار این لایحه زمینه را برای اظهارنظر و نقد حقوقدانان، اقتصاددانان و رسانه ها فراهم کند.

اخبار متفاوت درباره حضور مدیرعامل دستگیر شده بانک ملت در هیئت مدیره

در همین حال اطلاعیه مجمع عمومی بانک ملت نشان از حضور رستگار مدیرعامل سابق و بازداشت شده این بانک در لیست 5 نفره اعضای هیئت مدیره دارد. بانک ملت هم در واکنش به این موضوع در اطلاعیه ای اعلام کرد علی رستگار در سال 92 با حکم صادره از سوی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی عام) به عنوان نماینده این شرکت در هیئت مدیره بانک ملت منصوب شده است و تا این شرکت نماینده جدیدی معرفی نکند حذف رستگار ممکن نیست. در این رابطه یک منبع آگاه نیز به تسنیم گفت که جانشین رستگار برای طی مراحل به بانک مرکزی معرفی شده است اما هنوز تاییدیه او از طرف این بانک صادر نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها