کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروی برقی BYD E6 در یک قدمی بازار ایران


کد خبر : ۲۵۹۰۳دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۱۷۵۵۷۴ بازدید

شاید شما هم نام کمپانی خودروسازی چینی BYD را شنیده باشید. BYD از سال 2003 و پس از خرید شرکت خودروسازی سیچوان فعالیت خود را ...
خودروی برقی BYD E6 در یک قدمی بازار ایرانخودروی برقی BYD E6 در یک قدمی بازار ایران

شاید شما هم نام کمپانی خودروسازی چینی BYD را شنیده باشید. BYD از سال 2003 و پس از خرید شرکت خودروسازی سیچوان فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر جزو ده کمپانی برتر خودروسازی در کشور چین است.

این کمپانی اخیراً با یکی از زیرمجموعه های کرمان خودرو به نام کارمانیا در ایران فعالیت دارد و قصد دارد خودروی الکتریکی خود را در ایران عرضه کند. بر اساس گزارش ها، قرار است کارمانیا و BYD در مدت 3 سال 50 هزار دستگاه از این خودروی برقی را تولید و روانه بازار ایران کنند. این خودرو که E6 نام دارد، یک ون هفت نفره است. در ادامه با تک شات همراه باشید.

این ون از گروه ون های چند منظوره است. E6 از 4560 میلی متر طول، 1822 میلی متر عرض و 1645 میلی متر ارتفاع برخوردار است. فاصله دو محور آن نیز 2830 میلی متر است. وزن خشک اتومبیل 2830 کیلوگرم است. از نظر طراحی باید گفت که در قسمت جلو پنجره به محصولات هوندا شباهت دارد و شاید از نظر طراحی بتوان آن را خودرویی متوسط نامید.

Electric BYD e6

اما از نظر فنی باید گفت که مدل پایه آن از پیشرانه ای تمام الکتریکی از نوع مگنتی برخوردار است، که با تولید 121 اسب بخار و حداکثر گشتاور 450 نیوتن متری گزینه نسبتا مناسبی در میان خودروهای برقی است. مدل پایه این خودرو فاصله صفر تا صد را در 14 ثانیه می پیماید. E6 با هر بار شارژ کامل باتری حدود 400 کیلومتر را طی می کند، ولی مشکل اینجاست که روند شارژ باتری با برق شهری حدود 6 تا 8 ساعت طول می کشد.

از طرفی مدل دیگری از این خودرو نیز موجود است که موتور آن 268 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو صفر تا صد را در 8 ثانیه طی می کند و عملکرد آن بهتر و پیشرفته است، اما این مدل به قیمت 35 هزار دلار عرضه می شود. با توجه به تعرفه گمرک و عوارض احتمالا این خودرو به قیمت 150 میلیون تومان در ایران عرضه خواهد شد.

حالا با توجه به عرضه ون های کمپانی هایی مانند تویوتا با قیمتی مشابه و همچنین دشواری هایی که در حال حاضر نگهداری و استفاده از خودروهای الکتریکی در ایران پیش رو دارند باید دید این کمپانی تا چه حد در کشور ما موفق خواهد بود.


قیمت بی وای دی E6

BYD S6 کابین

- تک شات



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها