کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۵۸۸۱دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵:۱۴۸۳۲ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه 11 مردادماه با کاهش نسبی روبرو شده است.

قیمت طلا که روز جمعه به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده بود، امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی ناامید کننده آمریکا در سه ماه دوم امسال موجب شده بود تا ارزش دلار و شاخص سهام در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش همراه شود ولی با آغاز مبادلات امروز دوشنبه و افزایش نسبی ارزش دلار و سهام، قیمت طلا بار دیگر با افت روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1346 دلار رسید ولی لحظاتی بعد با افزایش روبرو شده و به 1349 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه به بیش از 1355 دلار رسید که این بالاترین رقم از 12 جولای بوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به کمتر از 1.2 درصد رسیده است. این رقم بسیار کمتر از پیش بینی های اولیه کارشناسان اقتصادی بوده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار نیز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 95.65 واحد رسیده است.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا نباید در شرایط کنونی و پس از انتشار آمارهای اقتصادی، برای افزایش نرخ بهره عجله کند.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو تا پایان امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.4 درصد افزایش به بیش از 958 تن رسیده است.

قیمت جهانی طلا در ماه جولای با رشد 3 درصدی روبرو شده است. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص آمارهای اشتغال قرار داشته باشد. اعلام نتایج نشست بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا در بازارهای بین المللی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها