کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات تغییر ساعت کارکنان در برخی شهرها اعلام شد


کد خبر : ۲۵۸۵۷یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸:۴۷۳۶۷۹ بازدید

یک مقام مسئول با اشاره به آغاز تغییر ساعت کاری کارکنان برای مدیریت مصرف برق تابستانی گفت: در برخی استان‌ها ساعت کاری کارکنان به ...

یک مقام مسئول با اشاره به آغاز تغییر ساعت کاری کارکنان برای مدیریت مصرف برق تابستانی گفت: در برخی استان‌ها ساعت کاری کارکنان به 6:30 تا 13 بعداز ظهر تغییر کرده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، محمودرضا حقی‌فام در تشریح مهمترین سناریوهای مدیریت تولید، انتقال و مصرف برق تابستانی، گفت: مهم‌ترین راهکارهای عبور از پیک مصرف برق تابستان مدیریت مصرف بوده که برای نخستین بار در کل کشور اجرای یک روش جدید در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام اینکه این کار نخستین بار در کشور برای بارهای دیماندی در سال جاری اجرا شد ه است، تصریح کرد: سال گذشته در استان یزد این روش به‌ صورت آزمایشی انجام شده و با انجام  این برنامه در یزد، امسال اجرای آن در تمام کشور توسعه یافت و این به آن مفهوم است که با رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها، زمان‌های پیک استان‌ها را به گونه‌ای تغییر دادیم که با تجمیع آن‌ها بار کلی کاهش یابد؛ در واقع طی این برنامه با کمک صنایع، توانستیم زمان پیک استان‌های مختلف را برای مشترکان دیماندی تغییر دهیم.

این مقام مسئول، افزود: با این کار و در صورت همکاری هم صنایع منتفع می‌شوند و هم با جابه جایی بار در ساعات مختلف در طول روز، پیک بار مورد کنترل قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه، این روش در سطح جهانی شناخته شده است، تاکید کرد: این روش تاکنون در ایران به‌صورت عمومی اجرا نشده بود و از آذر سال گذشته مقدمات کار آغاز و در اسفند، طراحی‌ها انجام و به استان‌ها ابلاغ شد.

حقی فام استفاده از مولدهای خود تأمین را دومین روش مؤثر برای کنترل و کاهش پیک مصرف دانست و اظهار داشت: مولدهای خود تأمین که در بخش مشترکان و بارهای صنعتی وجود دارند، سال گذشته برق تولیدی آن‌ها را صنعت برق هر کیلوات ساعت ۹۰۰ ریال خریداری و سوخت آن‌ها را هم تأمین می‌کرد، ولی امسال یک جهش بزرگی ایجاد شد و رقم خرید هر کیلووات ساعت با ابلاغ وزیر نیرو به ۱۵۰ تومان رسید.

وی از طرح ذخیره عملیاتی به عنوان سومین سناریوی مدیریت مصرف برق تابستانی یاد کرد و افزود: دیسپاچینگ ملی از طریق دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای به دیسپاچینگ شرکت توزیع تهران بزرگ ابلاغ می‌کند تا ۱۰۰ مگاوات از بار خود را کاهش دهد، ما در این حال به‌جای قطعی دادن به مشترک، با صنایعی که با ما قرارداد همکاری دارند اعلام می‌کنیم که بار خود را در ساعت بخصوصی که دیسپاچنگ ملی انتظار دارد، چند درصدی کاهش دهد و چون از قبل به صنایع قرارداد بسته‌ایم، باعث می‌شود بدون اعمال خاموشی به مردم، و صنعت، با همکاری صنایع بتوان این کمبود را جبران کرد.

به گفته معاون توانیر برای اجرای این طرح ابتدا با صنایعی که اعلام آمادگی کرده بودند قرارداد امضا کردیم و سپس بین دیسپاچینگ ملی و دیسپاچینگ توزیع ارتباط سیستماتیکی ایجاد کردیم تا دیسپاچینگ ملی از طریق دیسپاچینگ توزیع، دستورات را به صنایع همکار ابلاغ کند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از اعمال اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات صنایع در زمان پیک به عنوان یکی دیگر از راهکارهای کاهش پیک مصرف یاد کرد و اظهار داشت : از صنایع خواستیم که تعطیلات و تعمیرات سالانه خود را به زمان پیک بار منتقل کنند و در قبال آن نیز، مورد تشویق قرار گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به طرح صرفه‌جویی مصرف برق کشاورزی، توضیح داد: اگر مشترکی در زمان چهار ساعته پیک حاضر شود برق خود را قطع کند، بقیه ساعات را می‌تواند از برق رایگان استفاده کند، بارهای کشاورزی در برخی مناطق ما سهم عمده‌ای دارند مانند کرمان و فارس و در واقع مشترکان کشاورزی هم همکاری بسیار موثری را انجام دادند.

حقی‌فام با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای قابل توجه، تغییر ساعات کاری و اداری است، تصریح کرد: این روش در مناطق گرمسیری تا حد زیادی به ما کمک کرد و در برخی استان‌ها ساعت کاری از ۶.۳۰ صبح آغاز شد و تا حدود ۱۳ ادامه یافت و با توجه به اینکه عمده پیک مصرف بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ است و به طور دقیق، پیک بار در محدوده ساعت ۱۴ اتفاق می‌افتد، ما بارهای اداری را در ساعت یک، به کمترین میزان ممکن می‌رسانیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه اگر فقط ۱۰ درصد هزینه احداث و بهره‌برداری نیروگاه به ازای هر کیلووات توان در پیک و هر کیلوات ساعت در کل سال به صنعت توزیع اختصاص یابد، کاهش پیک ومدیریت مناسب مصرف را برای سال‌های متمادی تضمین خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: با صرفه‌جویی و اعمال مدیریت مصرف تا پایان تابستان پایداری شبکه برق کشور افزایش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها