کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پروتکل چرمی ایران و ایتالیا در انتظار بودجه


کد خبر : ۲۵۸۳۴یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۵۵۵۳۲ بازدید

پس از برجام و در جریان سفر رئیس جمهوری به ایتالیا قراردادهایی در حوزه صنعت چرم بین ایران و این کشور به امضاء رسیده که رئیس انجمن ...

پس از برجام و در جریان سفر رئیس جمهوری به ایتالیا قراردادهایی در حوزه صنعت چرم بین ایران و این کشور به امضاء رسیده که رئیس انجمن صنایع چرم ایران آخرین وضعیت پیگیری اجرای این قراردادها را تشریح کرد.

حسن‌زاده دلیر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بسته شدن یک پروتکل همکاری در بخش آموزش در صنعت چرم بین ایران و ایتالیا، اظهار کرد: این کار در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات تجاری ایران به ایتالیا انجام شد که کارهای اولیه آن انجام شده، اما با سرعت بسیار کمی پیش می‌رود، چرا که بودجه و سرفصل آن مشخص نیست.

وی با بیان این‌که هرگونه اقدامی در این زمینه نیازمند بودجه است، ادامه داد: به هرحال در بودجه‌های دولت منابعی برای آموزش در نظر گرفته شده و می‌توان گفت آموزش وظیفه دولت است نه بخش خصوصی.

رئیس انجمن صنایع چرم ایران با اشاره به این‌که وظیفه ما به عنوان تشکل صنعت چرم هماهنگی این اقدامات است، بیان کرد: بر همین اساس ما توانستیم مانند کشور ایتالیا که در صنعت چرم پیش‌رو است کارها را پیگیری و زمینه را برای بستن این پروتکل فراهم کنیم.

حسن‌زاده دلیر درباره‌ بودجه مورد نیاز برای انجام این کار اظهار کرد: بستگی دارد که سطح کار در چه حدی باشد و با توجه به پتانسیلی که در صنعت چرم داریم باید برخی از این کارخانجات تجهیز و برای این آموزش آماده شوند.

وی با بیان این‌که قرار است که ایتالیایی‌ها پس از  برنامه‌ریزی تجهیزات و آزمایشگاه‌های مورد نیاز این آموزش را به ما اعلام کنند، تصریح کرد: ما نیز بر همین اساس کارخانه‌ها را تجهیز کنیم و در عمل باید مرحله اول کار اجرایی شود تا ببینیم چه بودجه‌ای برای اجرای طرح نیاز است که وزارتخانه، سازمان فنی و حرفه‌ای یا هر نهاد دیگری که متولی این امر باشد ملزم به تامین این بودجه است.

رئیس انجمن صنایع چرم ایران با تاکید بر این‌که مسلما بدون بودجه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌شود، گفت: باید ماشین‌آلات را به‌روز کنیم، کارخانه‌ها را تجهیز کرده و زمینه را برای یادگیری عملی تولید چرم فراهم کنیم، چرا که به دانشجو نمی‌توان تنها تئوری آموزش داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها