کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد صریح فرزند شهید مطهری از گشت ارشاد


کد خبر : ۲۵۷۹۳پنجشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۳۱۷۹۵ بازدید

فرزند شهید مطهری در یادداشتی نوشت: «استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد، همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون ...

گشت ارشاد

فرزند شهید مطهری در یادداشتی نوشت: «استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد، همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد.»

حجت الاسلام والمسلمین محمد مطهری در یادداشتی که در سایت تابناک منتشر شد نوشت است: «پیامی که نتوانستیم به «سست‌حجابان» برسانیم این است که تذکر درباره حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد و نمی‌تواند و نباید داشته باشد که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد، نمی‌توان نتیجه گرفت، مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب «لزوماً» از هر فرد بدحجاب بالاتر است.»

وی درباره «مسأله نابسامانی حجاب» به دو نگاه افراطی و تفریطی اشاره کرده و در این باره متذکر شده: «من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می‌شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می‌آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم؛ اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی‌توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده‌ام لزوماً نزد خداوند از او عزیزترم.

من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد.»او ادامه می‌دهد:«یک نگاه تفریطی و یک نگاه افراطی در نابسامان کردن وضع حجاب دست به دست هم داده‌اند: گروه اول می‌گویند، بدحجابی یا بی‌حجابی یعنی «بیرون بودن چند دسته یا چند تار مو»، و بلافاصله اضافه می‌کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می‌شود؟

اما گروه دوم هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانی‌های اجتماعی می‌شود فقط به یاد «گناهان تصویری» می‌افتند که در آنها حتماً پای زنان هم در میان است.»محمد مطهری در یادداشت خود تأکید کرده است:«چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود؟ استفاده از آنان در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلاً وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می‌انجامد، در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می‌شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می‌آورد.

استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد، همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد.بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف ده‌ها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضاً خانم را – که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می‌گذارند – ببینند این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه‌های خبری جهان انعکاس یافت. برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها