کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش حادثه پتروشیمی بوعلی سینا به زودی نهایی می‌شود


کد خبر : ۲۵۷۹۱پنجشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸:۴۷۹۲۴ بازدید

وزیر نفت با بیان اینکه گزارش کاملی از بررسی حادثه پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر تهیه شده است، اعلام کرد: گزارش این حادثه پس از بررسی ...

وزیر نفت با بیان اینکه گزارش کاملی از بررسی حادثه پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر تهیه شده است، اعلام کرد: گزارش این حادثه پس از بررسی های دقیق تر به زودی نهایی می شود.

زنگنه در گفت وگو با شانا ضمن اعلام این مطلب درخصوص چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی، نصب سکوهای پارس جنوبی و افزایش تولید از میدان های غرب کارون توضیحاتی ارائه داد.

گزارش حادثه پتروشیمی بوعلی سینا به زودی نهایی می شود

وی درباره نتیجه گزارش دلایل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر با بیان اینکه گزارش بررسی این حادثه به صورت کامل و در همان هفته نخست پس از آتش سوزی تهیه شده است، افزود: بنابر درخواست مدیران بخش پتروشیمی و با توجه به ابهام هایی که آنها داشتند قرار شد بررسی دقیق تری در این زمینه انجام شود.

زنگنه با بیان اینکه ما نمی خواهیم عجولانه عده ای را محکوم کنیم یا از خطای عده ای، اگر خطایی انجام دادند بگذریم، تصریح کرد: گزارش کامل این حادثه هفته پیش با حضور مسئولان هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی و HSE وزارت نفت در جلسه ای ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه اعلام شد که روی دو نکته هنوز ابهام وجود دارد، پیش بینی کرد نتیجه گیری درباره این ابهام ها به زودی انجام شود و گفت: گزارش کامل این حادثه را پس از بررسی های دقیق به زودی ارائه می دهیم، ضمن اینکه ما در مسائل مربوط به HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) و به ویژه ایمنی هیچ اغماضی نمی کنیم.

پتروشیمی بوعلی سینا شامگاه چهارشنبه، ١٦ تیرماه دچار آتش سوزی شد و پس از خاموش کردن برج پارازایلین و مهار آتش مخزن در روز پنجشنبه (١٧ تیرماه)، بار دیگر آتش این مخزن شعله ور شد. وزیر نفت پنجشنبه راهی ماهشهر شد و پس از آن اعلام کرد که تا خاموش شدن آتش در ماهشهر می ماند. آتش مخزن نفتا پتروشیمی بوعلی سینا بامداد شنبه (١٩ تیرماه) و پس از تلاش های شبانه روزی خاموش شد.

پیش نویس قراردادهای جدید نفتی پس از مصوبه دولت تنظیم می شود

وزیر نفت درخصوص نهایی شدن پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی در وزارت نفت با بیان اینکه باید نخست مصوبه دولت در خصوص چارچوب و شرایط این قراردادها را دریافت کنیم و بر مبنای این مصوبه، پیش نویس نهایی شود، افزود: بدون داشتن مصوبه دولت که چارچوب و شرایط عمومی مدل جدید قراردادهای نفتی است، نمی توان پیش نویس این مدل از قرارداد را نوشت و در اختیار افراد قرار داد.

زنگنه تاکید کرد: پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی به محض دریافت مصوبه چارچوب کلی این قراردادها، تنظیم و نهایی می شود.

به گزارش شانا، تاکنون چندین پیش نویس از مدل جدید قراردادهای نفتی تهیه شده است که هیچ کدام از این پیش نویس ها نهایی نیست؛ با وجود انتقادهای که درباره این مدل از قراردادها مطرح می شود، بررسی کارشناسی نشان می دهد که با این مدل از قراردادها می توان ٣٠میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب صنعت نفت کرد.

بر پایه این گزارش، چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی پس از بحث و تبادل نظر مفاد و جزییات آن ٢٢ تیرماه امسال در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت و با اعمال اصلاحات لازم، در نهایت به تایید این ستاد رسید.

افزایش تحرک در پارس جنوبی و غرب کارون

وزیرنفت درباره افزایش تحرک در پارس جنوبی و نصب سکوها در هفته های گذشته هم گفت: نصب سکوها در پارس جنوبی، مقدمه افزایش تولید است، با پایان یافتن حفاری چاه ها در واقع نصب سکوها آغاز شده و در حال انجام است، سکوی فاز ١٩ پارس جنوبی هم اکنون نصب و سکوی فازهای ٢١ و ١٨ نیز به زودی در محل خود قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی هم اکنون در پارس جنوبی در حال انجام است، دریافت گاز از دریا را هدف اصلی توسعه این میدان مشترک دانست و افزود: همچنین کارها در خشکی و در پالایشگاه ها سرعت خوبی دارد و تا پایان امسال فازهای ١٩، ٢٠ و ٢١ و ١٨ وارد مدار تولید می شوند.

به گفته زنگنه، تلاش این است فاز ١٨ پارس جنوبی را که هم اکنون با گازهای فازهای ٦، ٧و ٨ در حال تولید است با دریافت گاز از دریا فعال کنیم.

وزیر نفت درباره افزایش تولید از میدان های غرب کارون هم اظهار کرد: امیدواریم تولید نفت از میدان های غرب کارون به زودی از ٢٠٠هزار بشکه در روز فراتر رود و در مرحله بعد به ٣٠٠هزار بشکه برسد.

به گزارش شانا، تولید نفت از میدان های غرب کارون که مهم ترین اولویت وزارت نفت در میدان های مشترک نفتی است پیش از سال ٩٢ حدود ٥٠هزار بشکه در روز بوده که این رقم هم اکنون به ٢٠٠هزار بشکه در روز رسیده است و به زودی از این میزان فراتر می رود.

آزادگان، یادآوران و یاران از جمله میدان های بزرگ مرزی ایران و به میدان های غرب کارون معروف هستند که با هدف سهولت عملیات و توسعه میدان ها، این سه میدان بزرگ به پنج میدان تقسیم شده است؛ به این صورت که میدان آزادگان و میدان یاران هر کدام به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده اند که عملا پنج پروژه را شامل می شود. براساس برخی برآوردها، حجم میدان های غرب کارون حدود ٦٠میلیارد بشکه است.

عراق درست در سمت مقابل و در خاک خود، میدانی به نام مجنون دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها