کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود مصالح چینی تهدیدی برای صنعت ساختمان‌سازی


کد خبر : ۲۵۷۰۰سه شنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۲۶۸۹۷ بازدید

کارشناسان ساختمان سازی معتقدند که بکارگیری مصالح بی کیفیت و غیراستاندارد یکی از دلایل اصلی کوتاه بودن عمر ساختمان ها در سراسر کشور است .

مجید طاهری کارشناس نظام مهندسی در خصوص پایین بودن کیفیت ساختمان ها و عمر کوتاه آنها گفت: عوامل بسیار زیادی ازجمله کم بودن کیفیت مصالح ساختمانی، عدم نظارت کافی کارشناسان بر روی تولیدات ،عدم نظارت دستگاه های ناظر بر روی ساختمان ها و نداشتن استانداردهای لازم در این امر دخیل هستند .

وی افزود : برخی ساختمان های کشور با مصالح سنتی همانند شن ، ماسه و خاک ساخته می شود در حالیکه صنایع و تکنولوژی روز دنیا از دیوارهای پیش ساخته ، سازه های سبک و ساختمان های هوشمند و روش های جدید انبوه سازی استفاده می کنند. 

این کارشناس با اشاره به اینکه ساختمان سازی به روش سنتی به چرخه ی طبیعت نیز ضربه وارد می کند، اظهار داشت: شن ها و خاکهایی که از سطح رودخانه ها جمع آوری می شود علاوه بر اینکه محیط زیست را دچار تغییر و اشکال می کنند چون از کیفیت پایین برخوردارند موجب کاهش استحکام ساختمان ها می شود.

وی در پایان بیان کرد: خوشبختانه مهندسین ناظر با احساس مسئولیت و نظارت سعی در بهبود کیفیت ساختمان های کشور دارند و در این بین سازمان استاندارد نیز باید با نظارت بیشتر بروی مصالح تولیدی زمینه را برای ساخت بناهایی با تکنولوژی ویژه و برتر در کشور فراهم کنند. 


ضعف نظارتی و ورود محصولات چینی در مصالح ساختمانی

محمد فیروزی, نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نبود نظارت های کافی در امر ساخت و ساز ساختمان ها اظهار داشت:سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها مولفه های اصلی نظارت در امور ساخت و ساز مسکن و مصالح ساختمانی  هستند که متاسفانه نظارت کافی در اصول ساختمان سازی را ندارند که همین امر عمر ساختمانها را کوتاه کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها باید فضا را برای بهبود ساختمان سازی و مصالح ساختمانی فراهم کند و از طرفی مدیریت و استانداردهای بین المللی جهانی را مد نظر قرار دهد تا مشکلاتی از این قبیل شکل نگیرد.

وی با اشاره به ورود محصولات بی کیفیت چینی بیان کرد: کشور ما بهترین معادن را در اختیار دارد اما به دلیل صورت نگرفتن حمایت های لازم شاهد واردات محصولات ساختمانی بی کیفیت و غیراستاندار هستیم که ادامه این امر صنعت ساخت و ساز را تهدید می کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها