کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۵۶۵۰دوشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۲۵۷۴۵ بازدید

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه روند نزولی خود در روزهای اخیر را ادامه داده است.

در حالی که قرار است نشست مهم بانکهای مرکزی آمریکا و ژاپن طی روزهای آینده برگزار شود، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تقویت ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 1317 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز با افت 0.7 درصدی روبرو شده و به کمتر از 1323 دلار رسیده بود. قیمت طلا هفته گذشته برای دومین بار متوالی با کاهش همراه شده است.

شاخص سهام بازارهای آسیایی نیز امروز نزدیک به بالاترین سطح خود در 9 ماه اخیر رسیده است. نگرانی ها نسبت به تبعات اقتصادی و سیاسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اندکی کاهش یافته است. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و عقب نشینی قیمت طلا داشته است.

میزان صادرات ژاپن در ماه ژوئن نیز کمتر از انتظارات اولیه کاهش یافته است. نشست فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی ژاپن این هفته در کانون توجهات بین المللی قرار خواهد داشت. بانک مرکزی اروپا در نشست هفته قبل خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

بیانیه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا عصر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. این بیانیه می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

تقاضای طلا در بازارهای آسیایی کمتر از حد انتظارات بوده ولی به نظر می رسد با توجه به کاهش مجدد قیمت های جهانی، تقاضای این فلز گرانبها طی روزهای آینده با افزایش روبرو شود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد داشت.

قیمت جهانی طلا پس از سه سال کاهش متوالی، از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر عوامل مختلفی با افزایش 25 درصدی روبرو شده است.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها