کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اطلاعیه جدید سفارت ایران در ترکیه


کد خبر : ۲۵۵۳۶جمعه، ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۵۴۶۲۲ بازدید

سفارت کشورمان در آنکارا در اطلاعیه ای اعلام کرد: بدینوسیله به هموطنان مقیم و مسافران گرامی اکیدا توصیه می گردد به دلیل برقراری حالت ...

سفارت کشورمان در آنکارا در اطلاعیه ای اعلام کرد: بدینوسیله به هموطنان مقیم و مسافران گرامی اکیدا توصیه می گردد به دلیل برقراری حالت فوق العاده در جمهوری ترکیه، ضروری است پیش انعقاد هر گونه قرار داد وفعالیت اقتصادی که دارای بار مالی و حقوقی می باشد، ضمن کسب اطلاع از مقررات و قوانین ناظر به وضعیت فوق العاده با وکلای معتبرو آشنا به قوانین جمهوری ترکیه مشورت های لازم انجام پذیرد.

به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه در ترکیه پارلمان این کشور امروز با اعلام حالت فوق العاده سه ماهه موافقت کرد.


همه اخراجی های کودتای ترکیه

طبق آمارهای منتشر شده در رسانه‌های ترکیه‌ای و غربی، تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر در ترکیه بازداشت، از کار معلق یا اخراج شده‌‌اند. به گزارش تسنیم در ۱۵ جولای ( ۲۵ تیرماه) کشور ترکیه شاهد کودتای نافرجامی از طرف ارتش علیه دولت رجب طیب اردوغان بود.

بعد از آن، این کودتای نافرجام آغازی شد برای موج گسترده دستگیری‌ها، تعلیق از کار و اخراج‌ها از طرف مقامات دولتی ترکیه علیه مخالفان که به گفته مقامات ترکیه در کودتای اخیر به رهبری فتح الله گولن دست داشته‌اند. طبق آمارهای منتشر شده در رسانه‌های ترکیه‌ای و غربی، تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر در ترکیه بازداشت، از کار معلق یا اخراج شده‌‌اند.

مقامات ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور و بن‌علی ییلدریم نخست وزیر این کشورها بارها فتح الله گولن را به دست داشتن در کودتای ۱۵ جولای ترکیه متهم کرده و از دولت آمریکا رسما درخواست کرده‌اند تا وی را به ترکیه تحویل دهد.

از طرفی دیگر فتح‌الله گولن، مبلغ مذهبی تُرک مقیم آمریکا، از دولت آمریکا خواسته است وی را به ترکیه تحویل ندهد.

گولن در بیانیه‌ای که منتشر کرد، گفت: «از دولت ایالات متحده می‌خواهم با هرگونه تلاش‌ها برای قرار دادن روند اخراج به عنوان تسویه حساب‌های سیاسی مخالفت کند.»
گولن گفت: «اعتقادها مبنی بر مشارکت وی در این کودتای وحشتناک و شکست خورده، پوچ، غیرمسئولانه و اشتباه است.»

در جدول زیر همه اخراجی های ترکیه را مشاهده می کنید.

همه اخراجی های کودتای ترکیه



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها