کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مخالفت سیستم بانکی با پرداخت تسهیلات 30 میلیونی


کد خبر : ۲۵۵۲۹پنجشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸:۳۰۱۳۳۹ بازدید

بانک مرکزی در ادعایی جدید از پرداخت تسهیلات به 55 هزار مسکن مهر که به گفته خود این واحدهای مسکونی قبل از یکم مهر 92 شروع ...

بانک مرکزی در ادعایی جدید از پرداخت تسهیلات به 55 هزار مسکن مهر که به گفته خود این واحدهای مسکونی قبل از یکم مهر 92 شروع شده‌اند ممانعت و مخالفت می کند و اتفاقا قام مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر به آن اذعان و می گوید که "مشکل ما بانک مرکزی است".

پرداخت نشدن تسهیلات 30 میلیونی مسکن مهر به برخی از پروژه‌هایی که در دولت قبل آغاز شده است و تعداد آنها بیش از ۵۰ هزار مسکن است وزارت راه و شهرسازی را در یک وضعیت دشواری قرار داده چرا که اگر می خواهد به وعده بسته شدن پرونده مسکن مهر جامه عمل بپوشاند باید تمام موانع بر سر راه تکمیل واحدهای مسکونی مهر را بردارد.

بنابراین گزارش، از آنجا که هنوز تعداد زیادی از واحدهای مسکونی مهر باقیمانده است به نظر می رسد پرونده این پروژه که گفته می شود بدون احتساب زمین سرمایه ای بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان سرمایه صرف خود کرده است سال 96 هم به اتمام نمی رسد.

هر چند مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی و از سوی دیگر مقامات ارشد دولتی اعلام می کنند متعهد به اتمام پروژه مسکن مهر هستند و به تمام تعهدات پایبند هستند اما سنگ اندازی بانک مرکزی و سیستم بانکی در دادن تسهیلات خود به معنای واقعی بی تعهدی به این پروژه است.


حاضریم وام مسکن مهر با نرخ 14 درصد به واحدهایی که در دولت قبل آغاز شده بدهند

مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در خصوص پروژه‌هایی که در دولت قبل شروع شده است و بانک مرکزی و بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به آن ممانعت می کنند معتقد است که ما مکلف هستیم که تمام واحدهای مسکونی را به اتمام برسانیم.

وی به خبرنگار اقتصادی فارس می گوید:اما مشکل ما با بانک مرکزی است، چرا که آنها این پروژه‌ها را پروژه جدید تلقی می‌کنند و در جلساتی که در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی و طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، آنها اعلام کردند دلیلی ندارد که پروژه‌ای که قبل از یکم مهر 92 شروع شده، وام مسکن مهر پرداخت نشود، بنابراین دستور دادند که به این واحدها نیز وام مسکن مهر با نرخ سود 4 درصد پرداخت شود. 

مهرآبادی در این راستا خاطرنشان می کند: به هر حال ما در این جلسات حتی حاضر شدیم که به این واحدها که قبل از یکم مهر 92 شروع شده‌اند، وام مسکن با نرخ سود بالاتر پرداخت شود، بنابراین در حال حاضر 55 هزار واحد مسکن مهر هنوز از تسهیلات مسکن مهر استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه می دهد:ما حتی حاضر هستیم که این واحدهای مسکن مهر با نرخ سود بالاتری حتی تا 14 درصد نیز عملیاتی شود، اما هنوز این موضوع نیز عملیاتی نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها