کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تشریح جزئیات قتل نوجوان 16 ساله زنجانی توسط دادستان / عکس


کد خبر : ۲۵۴۴۲سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۱۶۱۲۰۰۷ بازدید

دادستان عمومی و انقلاب زنجان در رابطه با قتل اسفناک یک نوجوان بی گناه 17 ساله به هویت «م.ل» از ابهامات و شایعات پیرامون این ...

دادستان عمومی و انقلاب زنجان در رابطه با قتل اسفناک یک نوجوان بی گناه 17 ساله به هویت «م.ل» از ابهامات و شایعات پیرامون این حادثه ی تلخ پرده برداشت.

حجت الاسلامحسن مظفری در تشریح چگونگی وقوع این قتل هولناک اظهار داشت:روز دوشنبه مورخه ۲۱/۴/۹۵ پدر خانواده مقتول بعلت تأخیر فرزندشان نگران شده و موضوع را ساعت ۲۳:۵۰ همان روز با مرکز پلیس زنجان مطرح می نماید. در همین راستا پلیس آگاهی زنجان به محض دریافت گزارش و اخذ دستورات قضایی لازم سریعاً عملیات تجسسی خود را با همکاری و پیگیری پدر مقتول آغاز می کند و در ساعت ۰۲:۳۵بامداد روز ۲۴ تیرماه سالجاری جسد سوخته نوجوان ۱۶ ساله را در مسیر منتهی به باغ های پایین دست لاین جنوبی عوارضی آزادراه زنجان – تبریز کشف و شناسایی می کنند.

مظفری در رابطه با چگونگی دستگیر شدن متهمین این قتل هولناک افزود:دستگاه قضایی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بکارگیری شگردهای ویژه تحقیقاتی و عملیاتی و با پیگیری و همکاری مجدانه و مستمر پلیس آگاهی و دایره جنایی نیروی انتظامی استان ، سرنخ های پرونده را کشف و دو متهم اصلی پرونده به هویت های «ح.ت» و «م.ف» شناسایی و توسط عوامل انتظامی دستگیر می شود.

وی خاطرنشان کرد:در تحقیقات اولیه ، متهمین به انحاء مختلف سعی در کتمان واقعیت تلخ قتل نوجوان ۱۶ ساله را داشتند ولی با حضور دادستانی و بازپرس پرونده در تمامی مراحل رسیدگی و انجام بازجویی های ویژه و تحقیقات پلیسی خاص ابعاد پنهان وقوع اسفناک قتل نوجوان۱۶ ساله مشخص و متهمین به نحوه انجام قتل اعتراف نمودند. در همین خصوص شایان ذکر است دادستان زنجان به محض دستگیری متهمین اصلی پرونده به جهت حساسیت موضوع و دلخراش بودن نحوه قتل این نوجوان زنجانی و در راستای تسریع در کشف حقیقت و روشن شدن ابعاد وقوع قتل شخصاً در اداره آگاهی فرماندهی انتظامی زنجان حضور یافته و به همراه بازپرس پرونده از نزدیک دستورات قضایی لازم را صادر و از متهمین تحقیقات لازم را بعمل آوردند.

 

تشریح جزئیات قتل نوجوان 16 ساله زنجانی توسط دادستان

در همین خصوص شایان ذكر است دادستان زنجان به محض دستگیری متهمین اصلی پرونده به جهت حساسیت موضوع و دلخراش بودن نحوه قتل این نوجوان زنجانی و در راستای تسریع در كشف حقیقت و روشن شدن ابعاد وقوع قتل شخصاً در اداره آگاهی فرماندهی انتظامی زنجان حضور یافته و به همراه بازپرس پرونده از نزدیك دستورات قضایی لازم را صادر و از متهمین تحقیقات لازم را بعمل آوردند.

مظفری دادستان مرکز استان زنجان در خصوص چگونگی وقوع قتل این نوجوان ۱۶ ساله افزود:یکی از متهمین پرونده نوجوان ۱۹ ساله به هویت «م.ف» می باشد که با مقتول به واسطه تحصیل و تبادل کتابهای درسی در ارتباط بوده است. در همین رابطه روز دوشنبه مورخه ۲۱/۴/۹۵ متهم «م.ف» به بهانه تحویل کتابهای درسی ، مقتول را سوار ماشین می نماید و به همراه متهم دیگر به هویت «ح.ت» مرحوم را به بهانه های واهی و رسیدن به اهداف شوم خود به خارج از شهر هدایت می کنند. در همین راستا قاتلین در اطراف یکی از خانه باغ های متعلق به خانواده متهم «م.ف» ، با همکاری یکدیگر مرحوم را به طور فجیع به قتل می رسانند.

درهمین خصوص طی تحقیقات و بازجویی بعمل آمده از قاتلین یکی از متهمین به هویت «ح.ت» انگیزه انجام قتل را لذت بردن از این فعل ارتکابی عنوان نموده است که تحقیقات پیرامونی در این خصوص در حال انجام می باشد

دادستان زنجان با رویکرد آسیب شناسی وقوع این حادثه تلخ اظهار داشت:یکی از مهارت های مهمی که خانواده ها و مراکز آموزشی می بایست بر آن تمرکز داشته باشند ، آموزش مهارت «نه گفتن» است. متأسفانه در جریان وقوع این قتل هولناک ، نوجوان ۱۶ ساله تا آخرین لحظات مرگ خود از نیات و اهداف شوم متهمین مطلع نبوده و موضوع را باور نداشته است و به درخواست غیرمتعارف دوست نه چندان صمیمی خود (متهم۱۹ ساله «م.ف») مبنی بر خارج شدن از شهر نه نگفته است و رخداد این حادثه تلخ به نوعی نشأت گرفته از اعتماد مقتول به دوست خود بوده است و متأسفانه مرحوم تا آخرین لحظات متوجه انگیزه و قصد سوء متهمین نبوده است و هیچگونه مقاومتی از خود نشان نداده است.

مرحوم به هویت «م.ل» نوجوانی سالم و بااخلاق از یک خانواده مذهبی و خیر می باشد و مرحوم به واسطه ذهنیت سالم خود حتی یک لحظه به موضوع مشکوک نشده و اهداف شوم قاتلین به ذهن وی خطور ننموده است. بسترسازی این قتل به گونه ای بوده است که علیرغم تماس مادر مقتول یک ربع قبل از شروع جنایت توسط قاتلین ، مرحوم به جهت عدم آگاهی از نیت شیطانی متهمین موضوع خارج شدن از شهر را با خانواده مطرح نکرده است.

دادستان زنجان در همین رابطه اعلام داشت:حوادث تلخ این چنینی تلنگری است برای خانواده ها و مراکز آموزشی که در تربیت فرزندان خود و افراد مختلف مهارت های مهم زندگی را در ابعاد مختلف آموزش دهند و نسبت به تعامل و ارتباطات دوستانه و خارج از خانواده ی فرزندان خود و نیز نحوه مدیریت آن توجه بیشتری داشته باشند.

دادستان زنجان در رابطه با اهمیت آموزش مسائل دینی و مذهبی و نظارت بر فرایند تربیت افراد خاطرنشان کرد:طی تحقیقات اولیه ی بعمل آمده مشخص گردید متهمین پرونده در رابطه با رعایت مسائل اعتقادی و اخلاقی و تقید به مسائل دینی ضعف داشته اند. در همین رابطه پر واضح است یکی از مهمترین عوامل کاهش رفتارهای ناهنجار در جامعه ، آموزش مباحث دینی و پایبندی افراد به اصول اخلاقی است و یقیناً آموزش مبانی اعتقادی و رعایت اصول اخلاقی و دینی یکی از بهترین مؤلفه های بازدارندگی از وقوع جرم و جلوگیری از انحراف ، بزهکاری و تباهی است.

 

تشریح جزئیات قتل نوجوان 16 ساله زنجانی توسط دادستان

وی افزود:بازپرس پرونده با اشرافیت کامل به موضوع با جدیت در حال رسیدگی به پرونده قتل می باشد و یقیناً پس از تکمیل جوانب پرونده با عاملین این حادثه دلخراش به شدت و بدون اغماض و برابر قانون برخورد قضایی خواهد شد.

مظفریدر خصوص روند رسیدگی به پرونده قتل نوجوان ۱۶ ساله زنجانی نیز افزود:دستگاه قضایی استان نیز همچون مردم شریف زنجان از وقوع قتل دلخراش این نوجوان ۱۶ ساله متأثر گردیده و همچون گذشته با جدیت و قاطعیت تمام پیگیر موضوع می باشد. لازم به توضیح است جهت تسریع بیشتر در رسیدگی اولیه به پرونده در دادسرای زنجان دستورات قضایی لازم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. همچنین لازم به ذکر است فعلاً نتیجه نهایی پزشکی قانونی و روانپزشکی به دادسرا واصل نشده است و به محض مشخص شدن نظریه پزشکی قانونی موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین رئیس پلیس آگاهی استان سرهنگ رحمتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان با اشاره به اینکه متهم 35ساله  جوان 19ساله ای را مجاب به همکاری می کند ، گفت:شواهد نشان می دهد که اختلافات قبلی و اختلالات روانی متهم 35ساله منجر به قتل نوجوان 16ساله شده است . 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها