کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دغدغه‌ای به نام جای پارک در تهران + تصاویر


کد خبر : ۲۵۴۱۴سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹:۱۴۲۷۷۴ بازدید

معضل کمبود پارکینگ در پایتخت جدی است، آنقدر جدی که کافی است وارد یکی از خیابان های پر تردد شهر تهران شوید و کار فوری داشته ...
دغدغه‌ای به نام جای پارک در تهران + تصاویردغدغه‌ای به نام جای پارک در تهران + تصاویر

معضل جای پارک و کمبود پارکینگ در شهر تهران امروز به یکی از اصلی ترین دغدغه های شهروندانی تبدیل شده که با خودرو شخصی تردد می کنند.

معضل کمبود پارکینگ در پایتخت جدی است، آنقدر جدی که کافی است وارد یکی از خیابان های پر تردد شهر تهران شوید و کار فوری داشته باشید، آن زمان است که نبود جای پارک به معضلی لاینحل برایتان تبدیل می شود.

در بعضی از محلات شهر تهران، کار از پارک دوبله و گاه سوبله نیز گذشته و شهروندان برای پارک خودرو خود به پیاده رو ها نیز رحم نمی کنند. این معضل در برخی از نقاط شهر از جمله منطقه 6 که منطقه ای اداری – تجاری به شمار می آید، جدی تر است. متاسفانه در نقاط پر تردد پایتخت، هر روز به جای ساخت پارکینگ های طبقاتی، مراکز تجاری و اداری ساخته می شود. مراکزی که بعضا پارکینگ های لازم برای آنها در نظر گرفته نشده و یا ظرفیت پارکینگ های آن به خودروهای کارمندان این مراکز اختصاص می یابد.

بدون شک گران بودن بهای زمین برای اختصاص به پارکینگ یکی از موضوعاتی است که سبب شده در شهر تهران هیچ نهاد و یا بخش خصوصی زیر بار ساخت پارکینگ نرود.

طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، پایتخت به 60 هزار پارکینگ مسقف نیاز دارد و در صورتی که این تعداد پارکینگ تامین شود، بخشی از نیازهای شهروندان برطرف خواهد شد. بر اساس نتیجه یک تحقیق علمی، مشخص شد که اغلب مراکز تجاری بزرگ مقیاس در تهران با کمبود پارکینگ مواجه هستند و همین عامل منجر به تشدید ترافیک در خیابان های مجاور آنها می ‌شود.

نبود پارکینگ، پارک دوبله خودرو و در پی آن ایجاد ترافیک امروز به وقایع عادی در تهران مبدل شده اند. محسن ، یکی از شهروندانی است که در منطقه 12 یک باب مغازه دارد. وی که خودرو خود را جلو در مغازه اش در خیابان جمهوری و در محدوده خیابان ظهیرالاسلام پارک کرده است، در این رابطه به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: در این منطقه علاوه بر معضل طرح ترافیک، با کمبود جای پارک هم مواجه هستیم.

وی می افزاید: من برای ترددهای روزانه ام نیازمند طرح ترافیک بوده و به این خاطر که معلولیت دارم، از پلاک ویژه ای که از سازمان بهزیستی در اختیارم قرار داده، استفاده می کنم.


16s0j4xa7blita53qb3b.jpg


دعوا به خاطر جای پارک

این شهروند تهرانی کمبود جای پارک را علت اصلی بسیاری از درگیری ها در نقاط پر تردد شهر تهران از جمله منطقه 12 می داند و می افزاید: در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که افراد به خاطر جای پارک با یکدیگر درگیر شده و یا فردی که خودرو خود را در مقابل مغازه و یا منزل شهروندی دیگر پارک کرده است، زمان بازگشت با چرخ های پنچر شده مواجه می شود.

شهروندی دیگری که محل کار او در منطقه 7 تهران است، گران بودن بهای پارک خودروها در پارکینگ های طبقاتی را علت عدم استقبال شهروندان از پارکینگ های عمومی می داند.

وی در این رابطه می گوید: محل کار من در میدان پالیزی در محدوده سید خندان است. در این محدوده، یک پارکینگ طبقاتی که برای یکی از مجتمع های تجاری در این منطقه است وجود دارد اما هزینه پارک خودرو در این پارکینگ زیاد است و برای ما که قرار است هر روز در این محدوده حضور داشته باشیم، به صرفه نیست.

این شهروند تهرانی می افزاید: من هر روز خودرو خود را در یکی از کوچه های اطراف میدان پالیزی پارک می کنم و به این خاطر که جای کافی در آن محدوده وجود ندارد، مجبور می شود به گونه خودروام را پارک کنم که بخشی از آن در داخل پیاده رو باشد.

در روزهای ابتدایی سال 95، نرخ حق توقف در پارکینگ‌ های عمومی شهر تهران به طور متوسط 30 درصد افزایش یافت و این افزایش بهای پارکینگ، بدون احتساب نرخ پایه هر پارکینگ بود.

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با کمبود پارکینگ در پایتخت و افزایش بهای پارکینگ های محدود تهران به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: معضل پارکینگ یکی از مشکلات حال حاضر تهران است.کمبود پارکینگ تاثیر مستقیمی در افزایش ترافیک داشته و اعضای شورای شهر تهران معتقد هستند برای حل معضل کمبود پارکینگ باید امتیازهایی به صاحبان پارکینگ ها داده شود.

وی می افزاید: برهمین اساس نیز تصمیم گرفته شد در سال جاری، بهای توقف خودروها در پارکینگ های عمومی 30 درصد افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قیمت گذاری پارکینگ ها بر اساس استقرار آنها در مناطق مختلف پایتخت می گوید: تقسیم بندی های صورت گرفته شامل محدوده داخل طرح ترافیک، محدوده زوج و فرد و خارج از محدوده زوج و فرد است و بر این اساس نرخ پارکینگ هایی که در محدوده طرح ترافیک واقع شده اند، گران تر است.

همچنین ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز کمبود پارکینگ در سطح شهر را یکی از اصلی ترین دلایل ترافیک در پایتخت می داند و به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: یکی از اصلی ترین دلایل ترافیک در تهران، تردد بی مورد خودروها در سطح شهر برای پیدا کردن جای پارک است.

وی می افزاید: متاسفانه بخش خصوصی استقبال چندانی از ساخت پارکینگ در سطح شهر نمی کند و امتیازهایی که تاکنون برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده نیز پاسخگوی جذب سرمایه گذاران برای ساخت پارکینگ نیست.

در کنار معضل کمبود پارکینگ، باید به موضوع پارک خودروها در حاشیه های خیابان ها نیز اشاره شود.


خیابان های اجاره ای

گاه دیده می شود که پارکبان هایی برای برخی معابر در نظر گرفته شده و می توان گفت که خیابان های تهران اجاره ای شده اند اما این کار نیز پاسخگوی حجم بالای خودروهای متقاضی برای پارک نبوده است.

راهکار حل معضل پارکینگ در شهر تهران، ترغیب بخش خصوصی به ساخت پارکینگ های مسقف و رو باز در سراسر شهر است. باید دید آیا طی ادوار آینده برای ساخت چنین پارکینگ هایی اقدام می شود یا خیر.

6xc1jd51pu1ota6mt5ln.jpg

ae2zmanrq02pckth8qj.jpg

mfsjoxuvxtyroiwuaa.jpg

kmddtglfuch71lryrpq.jpg

0u9d2ncp57c6r4i8qpwx.jpg

uapnakvoj8tw69ibrwk.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها