کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جمع‌آوری گوشی‌های اپل از بازار، بیشتر به شوخی شبیه است


کد خبر : ۲۵۳۶۸دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۳۳۴۱۲۹ بازدید

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برند آمریکایی آیفون به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در ایران، از بازار حذف می‌شود ...
جمع‌آوری گوشی‌های اپل از بازار، بیشتر به شوخی شبیه استجمع‌آوری گوشی‌های اپل از بازار، بیشتر به شوخی شبیه است

گوشی‌های آیفون به ‌زودی از بازار ایران جمع‌آوری می‌شوند. این موضوع که همزمان با اجرای طرح رجیستری در بازار تلفن‌همراه اتفاق می‌افتد، شبهاتی به دنبال داشته است. براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برند آمریکایی آیفون به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در ایران، از بازار حذف می‌شود و از این پس اپراتورهای تلفن‌همراه خدمات مخابراتی به گوشی‌های جمع‌آوری شده، ارایه نخواهند داد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از شهروند، این درشرایطی است که آیفون در بازار ایران یکی از پرفروش‌ترین برندهای تلفن‌همراه محسوب می‌شود و مشخص نیست با اجرای این طرح سرنوشت ادامه خدمات به مالکان قبلی گوشی‌های آیفون که اصولا گوشی هایی گرانقیمت هستند چه خواهد شد.  

عباس نخعی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا با بیان این‌که کمپانی آیفون تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تأسیس نمایندگی درکشور را دارد، به ما گفت: ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و درصورت عدم تأسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند. او با اشاره به این‌که طرح رجیستری موبایل تا اول مردادماه اجرایی می‌شود، ادامه داد: درحال حاضر تصمیم براین است که تنها گوشی‌هایی قابلیت فعالیت و خریدوفروش درکشور را داشته باشند که دارای نمایندگی درکشور هستند، ولی این امکان نیز وجود دارد که پس از اجرای این طرح، تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود.

نخعی افزود: درحال حاضر ما ابلاغیه جمع‌آوری گوشی‌های تلفن‌همراه برند آیفون را به تمام استان‌ها اعلام کرده‌ایم و درصورت عدم تأسیس نمایندگی این برند درکشور تا روز اجرای طرح رجیستری، تمام محصولات موبایل این برند از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد. براساس گفته نخعی در این طرح که با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن‌همراه به اجرا گذاشته خواهد شد، خدمات مخابراتی تمام اپراتورها تنها به گوشی‌های موبایلی ارایه داده خواهد شد که از مبادی رسمی و به ‌صورت قانونی وارد شده و کدهای مخصوص این طرح را اخذ کرده باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها