کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین خبرها از وضعیت مرزهای ایران و ترکیه


کد خبر : ۲۵۳۰۲شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۴۳۲۰۱۷ بازدید

مدیر کل گمرک مرز بازرگان اظهار کرد: هیچ مشکلی برای ورود و خروج کالا از مرز بازرگان وجود ندارد و همه چیز به روال عادی پیش می‌رود.

مدیر کل گمرک مرز بازرگان اظهار کرد: هیچ مشکلی برای ورود و خروج کالا از مرز بازرگان وجود ندارد و همه چیز به روال عادی پیش می‌رود.

نادر انصاریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ تاثیر وقایع ترکیه در روابط گمرکی ایران و ترکیه گفت: اکنون هیچ مشکلی در مرز بازرگان وجود ندارد و ورود و خروج وسایل نقلیه به روال عادی خود انجام می شود.

وی اظهار کرد: از اوایل بامداد روز گذشته کمی اختلال در ترددها به وجود آمد؛ به این ترتیب که ترکیه ورود از ایران را نمی‌پذیرفت ولی در آن ساعات نیز ما مشکلی نداشتیم و مسافران و واردات را به روال عادی می‌پذیرفتیم.

مدیر کل گمرک مرز بازرگان اضافه کرد: با این همه از ساعت اولیه صبح امروز، ‌ ترکیه وضعیت را عادی اعلام کرد و اکنون ترانزیت دو کشور باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

میکائیل صفری - مدیرکل گمرک مرز سرو - نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تردد در این پایانه مرزی اعلام کرد: برای ورود و خروج مسافر از دیروز تاکنون دچار مشکلی نبوده ایم و ساعتی نبوده است که برای رفت و امد مسافر از ایران به ترکیه یا بالعکس دچار مشکل شویم.

او ادامه داد: در زمینه ورود و خروج کالا از مرز سرو نیز رابطه واردات و صادرات کالا از ایران به ترکیه و بالعکس از حدود 11 ماه پیش قطع شده است و ربطی به وقایع ترکیه ندارد.

به گزارش ایسنا، شب گذشته (جمعه) ارتش ترکیه اعلام کرد که علیه دولت رجب طیب اردوغان کودتا کرده و کنترل شهرهای اصلی از جمله استانبول، ‌ آنکارا و همچنین مناطق مختلف از جمله رادیو و تلویزیون دولتی، فرودگاه و پارلمان را تحت کنترل خود گرفته‌ است. اما ساعاتی بعد با حضور مردم و حامیان اردوغان، کودتای ارتش ترکیه ناکام ماند و تا این لحظه تعداد زیادی از کسانی که در کودتا نقش داشتند توسط دولت بازداشت شده‌اند.

در این میان مرزهای هوایی و زمینی ایران و ترکیه فعلا بسته است و پروازهای ایران برای بازگرداندن مسافران ایرانی به صورت یکطرفه انجام می شود.

همچنین صادرات ایران به ترکیه در پی اتفاقات و کودتای شب گذشته، به دلیل حفظ امنیت کامیون‌ها و امنیت بار، متوقف شده و مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه تا رسیدن به وضعیت ثبات بسته خواهد بود. قاعدتا ترانزیت کالا بین ایران وترکیه نیز متوقف شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها