کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چندو‌چون فروش قسطی موبایل در دنیا


کد خبر : ۲۵۲۶۷شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱:۲۷۱۳۷۹ بازدید

فروش قسطی تلفن همراه مدت زیادی است که از سوی اپراتورهای مطرح جهان در حال عرضه است. حالا دیگر اغلب کاربران جوامع پیشرفته ...

فروش قسطی تلفن همراه مدت زیادی است که از سوی اپراتورهای مطرح جهان در حال عرضه است. حالا دیگر اغلب کاربران جوامع پیشرفته با واژه باندلینگ آشنایی دارند و ترجیح می‌دهند از این روش تلفن همراه خود را تهیه کنند. در کشور ما هم اپراتورها چند سالی است که در تلاشند طی قراردادی با شرکت‌های تولید‌کننده موبایل به عرضه سیم‌کارت‌های خود بپردازند. اپراتور همراه اول سال‌ها پیش در نظر داشت با شرکت‌هایی مانند هوآوی و سامسونگ قرارداد باندلینگ ببندد که به گفته وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول در حوزه کیفیت و قیمت به نتیجه نرسیدند و پروژه متوقف شد. با این حال اپراتور همراه اول دست از کار در این حوزه نکشید و حالا با برند شیائومی قرارداد انحصاری بسته و در حال فروش قسطی گوشی‌های شیائومی به همراه سیم‌کارت‌های اپراتور اول به‌صورت قسطی است.

پس از آن، اپراتور دوم تلفن همراه نیز در اقدامی به فروش قسطی تلفن‌های هوشمند سامسونگ پرداخته و در قالب یک پکیج که شامل سیم‌کارت ایرانسل به همراه یکی از پرچمداران سامسونگ می‌شود به کاربران خود این اختیار را داده است که این گوشی‌ها را به‌صورت قسطی بخرند. درواقع خرید قسطی موبایل به‌گونه‌ای است که اپراتورها در قالب پکیج‌هایی که در نظر گرفته‌اند گوشی‌هایی را که می‌خواهند و با آنها قرارداد بسته‌اند با شرایط ویژه به مشترک عرضه می‌کنند که درنهایت به سود هر سه طرف یعنی تولید‌کننده تلفن همراه، اپراتور و مشترک تمام شود. به‌طور کلی می‌توان گفت در این شرایط، به مشترک بسته‌هایی شامل یک گوشی با سیم‌کارت عرضه می‌شود و هزینه آن هم به‌صورت قسطی پرداخت می‌شود. مشترک در قبال این خدمات برای مدتی مشخص باید به تعهدات مربوط به آن بسته عمل کند و پس از طی مدت مشخصی سیم‌کارت و گوشی به‌طور کامل در اختیار مشترک قرار می‌گیرد و به اصطلاح آنلاک می‌شود. در ادامه به بررسی وضعیت فروش گوشی‌های قسطی از سوی اپراتورها در دنیا نگاهی می‌کنیم و با ذکر چند نمونه در دنیا و در کشورمان به مقایسه میان این اقدام اپراتورها می‌پردازیم.

 

باندلینگ در AT&T

باندلینگ در AT&T بسته به موبایلی که شما می‌خواهید از این اپراتور بخرید متفاوت است. برای مثال اگر آخرین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس7 اج یا آی‌فون 6اس پلاس مدنظر شما باشند که هردو از پرفروش‌ترین‌های AT&T هم هستند، شما 3 مدل پرداختی پیش روی دارید. حالت اول این است که پول موبایل را کامل پرداخت کنید و از سرویس‌های این اپراتور استفاده کنید. اما موضوع گزارش ما بیشتر به دو مدل پرداختی دیگر مربوط می‌شود. روش اول پرداخت 24 ماهه و روش دوم پرداخت 30 ماهه است. در هر دو مدل پرداختی شما می‌توان هر مبلغی را که خواستید به‌عنوان پیش‌پرداخت بدهید که حتی این مبلغ می‌تواند صفر دلار باشد! برای مثال اگر گلکسی اس 7 اج را در مدل 30 ماهه بخواهید، بدون پیش‌پرداخت و با اقساط ماهیانه 26 دلار و پنجاه سنت می‌توانید آن را خریداری کنید که می‌شود 795 دلار، نکته جالب این است که قیمت نقد و اقساط فرقی ندارد و چیزی به اسم سود دیده نمی‌شود، فقط تا زمانی که اقساط را کامل پرداخت نکنید گوشی شما قفل خواهد ماند و تنها با سیم‌کارت خود شما کار می‌کند اما پس از تسویه حساب گوشی شما آزاد(آنلاک) می‌شود و می‌توانید از خدمات هر اپراتور دیگری استفاده کنید. حالا اگر طرفدار آی‌فون هستید و می‌خواهید 6اس پلاس را با مدل 24 ماهه داشته باشید، می‌توانید مثلا 200 دلار پیش‌پرداخت کنید و تا دو سال ماهانه 22 دلار قسط بدهید یا بدون پیش‌پرداخت ماهانه تا دو سال 31 دلار و 25 سنت پرداخت کنید یا اینکه از همان ابتدا 750 دلار یعنی قیمت کامل دستگاه را بپردازید. نکته جالب دیگر این است که گوشی شما را رایگان درب منزل می‌فرستند و از این جالب‌تر آنکه شما 14 روز زمان دارید که از دستگاه استفاده کنید و اگر به هر دلیلی راضی نبودید، می‌توانید دستگاه را پس‌بفرستید! عجیب‌تر اینکه نه‌تنها هزینه‌ای از شما گرفته نمی‌شود، بلکه AT&T حتی هزینه پست برگشت را هم می‌پردازد.

 

باندلینگ در Vodafone

همان‌طور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای اروپا Vodafone است. این اپراتور طرح‌های بسیار متنوع و حتی گیج‌کننده‌ای دارد که کاربران باید در انتخاب تعرفه‌ها بسیار دقت کنند. نکته دیگر اینکه شما باید موبایل را همراه با تعرفه خریداری کنید.  در ابتدای کار هم 30 یورو بابت فعال کردن خط از شما گرفته می‌شود، مثلا برای داشتن آی‌فون 6اس پلاس و تعرفه 3 گیگابایت اینترنت در ماه باید 210 یورو پیش‌پرداخت داشته باشید و تا دو سال هم هر ماه 57 یورو و 50 سنت هم قسط پرداخت کنید. حالا اگر همین موبایل را با تعرفه 6 گیگابایت اینترنت خریداری کنید، پیش پرداخت شما 110یورو می‌شود و قسط‌های شما برای 12 ماه دوم قرارداد ماهانه 67 یورو و 50 سنت خواهد شد. نکته جالب اینکه اگر مثلا سامسونگ گلکسی اس 7 اج را انتخاب کنید، همه چیز تغییر می‌کند. اگر این گوشی را با همان تعرفه 3 گیگابایت انتخاب کنید باید 80 یورو پیش‌پرداخت بدهید و تا دو سال ماهانه 57 یورو و 50 سنت قسط بدهید. حالا اگر همین گوشی را با تعرفه 6 گیگابایت اینترنت بخرید، دیگر نیاز به پیش‌پرداخت نیست و 12 ماه اول باید 57 یورو و 50 سنت و 12 ماه دوم هم 67 یورو و 50 سنت قسط خواهید داشت. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که در تمام این تعرفه‌ها اینترنت قطع نمی‌شود و پس از پایان حجم، سرعت آن کاهش می‌یابد. نکته قابل‌توجه دیگر هم این است که در این تعرفه‌هایی که گفته شد تمام تماس‌ها و پیامک‌ها بدون محدودیت رایگان است.

 

باندلینگ در همراه اول

همان گونه که اشاره کردیم همراه اول اولین اپراتوری است که در ایران فروش گوشی قسطی را آغاز کرده است. این اپراتور برای شروع کار خود را با کمپانی شیائومی آغاز کرده است. همراه اول گوشی‌های هوشمند شیائومی را با اقساط یکساله به همراه میزان مشخصی اعتبار (مکالمه، پیامک و دیتا) عرضه می‌کند. این اپراتور اقدام به فروش قسطی چهار گوشی شیائومی کرده است که در ادامه به شرایط و نحوه فروش یکی از آنها که گران‌ترین است و Mi4 نام دارد اشاره می‌کنیم: این گوشی با گارانتی 24 ماهه شرکت آسوشید تجارت عرضه می‌شود. Mi4 در شرایطی به‌طور اقساطی به فروش می‌رود که شامل 5/ 1 گیگابایت اینترنت همراه است و مشترک حق استفاده رایگان از 750پیامک و 750 دقیقه مکالمه را دارد. این گوشی با بسته‌های ترکیبی شامل 750 دقیقه مکالمه، 750 پیامک، به همراه 2 گیگابایت اینترنت همراه اول عرضه می‌شود. هنگام خرید قسطی این گوشی، شما 178 هزار و 900 تومان به‌عنوان پیش‌قسط پرداخت می‌کنید و باقی را به‌صورت قسط‌های دوازده ماهه شامل 109 هزار و 600تومان پرداخت می‌کنید که به‌طور کلی درنهایت پرداختی شما می‌شود یک میلیون و 495 هزار و500 تومان.

 

باندلینگ در ایرانسل

اپراتور دوم تلفن همراه دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را به‌صورت قسطی می‌فروشد. برای هریک از گوشی‌ها تعرفه 15گیگابایت اینترنت سه ماهه و 96 گیگابایت اینترنت یکساله وجود دارد. برای مثال اگر گلکسی اس 7 را با 15گیگابایت اینترنت بخرید که ارزان‌ترین طرح است و قیمت نقدی آن 2 میلیون و 75 هزار و 800تومان است، باید یک میلیون و 235 هزار و 800 تومان پیش‌پرداخت داشته باشید و مابقی را در سه فقره چک بپردازید. البته چک‌ها باید به نام خریدار باشد و داشتن فیش حقوقی الزامی است. علاوه بر گوشی، در این طرح شما یک هدست بی‌سیم با گارانتی یکساله وی‌آی‌پی و 18 ماهه‌ هماهنگ دریافت خواهید کرد. اگر هم سراغ گران‌ترین طرح بروید که گلکسی اس 7 اج با 96 گیگابایت اینترنت است و ارزشی برابر با 2 میلیون و 579 هزار و 800 تومان دارد، در این صورت باید یک میلیون و 739 هزار و 800 تومان را پیش از خرید پرداخت کنید و مانند شرایطی که گفته شد مابه‌التفاوت در سه فقره چک‌سه ماهه پرداخت شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها