کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه


کد خبر : ۲۵۲۳۲پنجشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۲۵۱۶۷۷ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی انگلیس با کاهش نسبی روبرو شده است.

 قیمت طلا امروز پنجشنبه با 6.20 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به کمتر از 1339 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که بانک مرکزی انگلیس برای واکنش در برابر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کاهش ارزش پوند، نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

بانک ملی استرالیا اعلام کرده است که احتمال کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره انگلیس در نشست امروز 83 درصد خواهد بود.

البته این احتمال نیز وجود دارد که بانک مرکزی انگلیس تا نشست آتی در ماه اوت منتظر بماند و تاثیرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بررسی کند.

رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا موجب افزایش گمانه زنی ها نسبت به اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان شده است.

جیمز مور تحلیلگر ارشد موسسه فست مارکتس در این باره تاکید کرد: در صورتی که بانکهای مرکزی جهان سیاست کاهش نرخ بهره و اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار دهند، تقاضا برای کالاهای راهبردی مثل طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی چین نشان می دهد که میزان صادرات این کشور طی ماه ژوئن 4.8 درصد و واردات نیز 8.4 درصد کاهش یافته است. این مساله موجب تشدید نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین شده است. چین قرار است فردا جمعه نیز امارهای مهم مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی، تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری را منتشر کند.

آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که هزینه واردات در ماه ژوئن با افزایش 0.2 درصدی روبرو شده است. میزان ذخایر نفتی آمریکا نیز در هفته گذشته 2.5 میلیون بشکه کاهش داشته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 0.44 درصد کاهش به کمتر از 46.73 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز 0.09 درصد کاهش به کمتر از 96.21 واحد رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.08 دلار کاهش به کمتر از 20.30 دلار رسیده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و کاهش رشد اقتصادی جهان، با افزایش 26 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها