کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اینترنت موبایل ارزان شد + جدول تعرفه جدید


کد خبر : ۲۵۲۰۴چهارشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۴۴۸۲۶۸ بازدید

دستور کاهش قیمت اینترنت موبایل به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ و آنها موظف به کاهش نرخ دیتای ازاد ...

دستور کاهش قیمت اینترنت موبایل به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ و آنها موظف به کاهش نرخ دیتای ازاد از اول مرداد شدند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از بازنگری نرخ‌های ارتباطی در زمینه ثابت و سیار در ماه گذشته به مصوبه‌ای درباره نرخ‌های مکالماتی تلفن ثابت و اینترنت موبایل رسید که جهت ابلاغ به اپراتورها نیازمند تأیید نهایی دولت بود.

براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف هزینه‌ای دیتای موبایل (دیتای آزاد) کوتاه شد تا به این طریق بخشی از درآمدهای اپراتورهای موبایل از اینترنت ازاد کاهش یافته و روی به سمت گران کردن بسته‌های دیتا ببرند.

در واقع این تحلیل به شکل غیرمستقیم، حمایت از اینترنت ثابت و تکنولوژی ADSL را در پی خواهد داشت زیرا در حال حاضر هزینه پایین دیتای موبایل موجب شده تا سهم بیشتری در سبد مصرف دیجیتال خانوار داشته باشد و ADSL به انزوا کشیده شود.

از آن حیث که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئول حمایت و تضمین حیات کسب‌وکارهای موجود در حوزه ICT هستند، پیش‌بینی می‌شود که چنین تصمیمی برای حمایت از کسب‌وکار اینترنت ثابت بوده زیرا در ادامه مصوبات کمیسیون مذکور، تعرفه بخش ADSL نیز کاهش یافته است.

بر این اساس سقف تعرفه دیتا برای مشترکان دائمی موبایل به ازای هر کیلو بایت استفاده از نیم (0.5) به 0.4 ریال کاهش یافت.

اکنون کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرده که اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با رعیات شرایط رقابتی و تعرفه تعیین شده در مصوبه مذکور، ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلوبایت، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را نیز متناسب با نیاز مشترکان تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرایط پروانه خود ارائه کنند.

نکته قابل توجه این است که با دستور کمیسیون مربوطه، کلیه اپراتورهای تلفن همراه باید از اول مرداد سال جاری تعرفه‌های تصویب شده توسط کمیسیون را اجرا کنند.


جدول تعرفه های جدید اینترنت غیر حجمی

از اول مرداد، تعرفه ADSL و WiFi به صورت غیر حجمی به شرح زیر خواهد بود.

i4uvo4lkld0k8z9tz5v.jpg

در صورت اتمام یکی از حجم ­های ترافیک بین­ الملل یا ترافیک داخلی خریداری شده، ارایه کننده خدمت موظف به ادامه ارایه خدمت برای حجم ترافیک باقیمانده تا پایان دوره به مشترک است. در صورتی که ارایه کننده خدمت امکان تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین­ الملل را نداشته باشد باید به میزان حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی به سقف حجم ترافیک بین­ الملل اضافه کند.


جدول تعرفه های جدید اینترنت حجمی

در روش فروش حجمی، علاوه بر هزینه هر گیگ، ماهانه هزینه برقراری و نگهداری ماهانه و هزینه 2 گیگابایت اینترنت به­ عنوان حداقل مصرف از مشترک اخذ خواهد شد.
 

p2soevq6ywlh2zr5wq6.jpg

تعرفه حجم ترافیک
 

jjfmx943pkgnx07vrsfe.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها