کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خیز بوگاتی شیرون برای رسیدن به‌سرعت 460 کیلومتر/ فیلم


کد خبر : ۲۵۱۴۶دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵:۰۱۴۳۴۴ بازدید

بوگاتی ویرون در سال 2005 به بازار آمد و توانست رکورد سریع‌ترین خودروی شهری دنیا را بنام خود ثبت کند. چند سال بعد مدل سوپراسپرت ...
خیز بوگاتی شیرون برای رسیدن به‌سرعت 460 کیلومتر/ فیلمخیز بوگاتی شیرون برای رسیدن به‌سرعت 460 کیلومتر/ فیلم

پدال- بوگاتی ویرون در سال 2005 به بازار آمد و توانست رکورد سریع‌ترین خودروی شهری دنیا را بنام خود ثبت کند. چند سال بعد مدل سوپراسپرت آن با قدرت 1200 اسب بخار رکورد قبلی را ارتقا داده و به 430 کیلومتر در ساعت رساند؛ اما کم‌کم ویرون افسانه‌ای به پایان عمر خود نزدیک می‌شد؛ بنابراین بوگاتی و در رأس آن فولکس‌واگن باید به فکر جایگزین آن می‌افتادند.

سرانجام پس از انتظار فراوان طرفداران این برند، بوگاتی در نمایشگاه ژنو 2016 از جانشین ویرون بانام شیرون رونمایی کرد. خودرویی که ارقام و اعداد عملکرد آن هوش را از سر انسان می‌برد. قلب 8 لیتری W16 این خودرو قدرت شگفت‌انگیزی معادل 1500 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1600 نیوتن متر تولید می‌کند و وزن نزدیک به 2 تنی شیرون را در 2.5 ثانیه از صفر به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی 420 کیلومتر در ساعت محدودشده است. این در حالی است که قدرت و گشتاور ویرون سوپراسپرت به ترتیب برابر با 1200 اسب بخار و 1500 نیوتن متر بود.

حال بوگاتی قصد دارد با شیرون سرعت 431 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این واقعاً عجیب است که بوگاتی می‌خواهد با شیرون رکورد سرعتی را ثبت کند که قبلاً توسط ویرون به ثبت رسیده است. البته سازندهٔ فرانسوی ادعا کرده است که شیرون می‌تواند به حداکثر سرعت 463 کیلومتر دست پیدا کند اما این شرکت قصد دارد محدودیت سرعت شیرون را برداشته و برای اولین بار آن را به‌صورت عملی آزمایش کند.


مدیرعامل بوگاتی «Wolfgang Dürheimer» در این رابطه می‌گوید:

ما میدانیم که شیرون قطعاً سریع‌تر از سرعت 431 کیلومتر در ساعت است اما ما نمی‌دانیم هنگام رسیدن به این سرعت وضعیت و عملکرد خودرو چگونه خواهد بود. ما محاسبات زیادی از طریق شبیه‌سازی انجام داده‌ایم اما شبیه‌سازی همیشه متفاوت است با هنگامی‌که درون ماشین نشسته و آن را در واقعیت آزمایشی می‌کنیم. به همین دلیل ابتدا قصد داریم به‌سرعت 431 کیلومتر در ساعت رسیده و اگر همه‌چیز خوب پیشرفته و طبق برنامه باشد در آیندهٔ نزدیک رکورد سرعت بیش از 460 کیلومتر در ساعت را ثبت خواهیم نمود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها