کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درخواست کاهش تعرفه واردات گوشی موبایل به 4 درصد


کد خبر : ۲۵۱۴۰دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۲۹۱۴۸۰ بازدید

رئیس اتحادیه موبایل و لوازم جانبی با اشاره به زمینه‌ مساعد برای قاچاق تلفن‌های همراه بالای 700 هزار تومان، خواستار کاهش تعرفه تلفن ...

رئیس اتحادیه موبایل و لوازم جانبی با اشاره به زمینه‌ مساعد برای قاچاق تلفن‌های همراه بالای 700 هزار تومان، خواستار کاهش تعرفه تلفن همراه از 6 درصد به 4 درصد و کاهش مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 5 درصد شد.

ابراهیم درستی اظهار داشت: مصرف سالانه گوشی تلفن همراه در سال 15 میلیون دستگاه است که از این رقم 60 تا 70 درصد یعنی بالغ بر 10 میلیون دستگاه گوشی قاچاق است.

وی گفت: حجم گوشی تلفن همراه بسیار کوچک است و حمل و نقل آن در تعداد بالا از طریق قاچاق کاملا امکانپذیر است و از این رو ریسک واردات تلفن همراه به صورت قاچاق برای قاچاقچیان بالا نیست.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی گفت: در حال حاضر تعرفه تلفن همراه 6 درصد است که با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، واردات قاچاق تلفن‌های همراه بالای 700 هزار تومان را برای قاچاقچیان مقرون به صرفه کرده است؛ در حالی که به نظر می‌رسد اگر تعرفه به 4 درصد و مالیات بر ارزش افزوده به 5 درصد کاهش یابد، واردات به صورت رسمی توجیه یافته و بساط گوشی‌های قاچاق از بازار جمع می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان متولی تلفن همراه در کشور خواستار ساماندهی بازار بوده و از دولت درخواست می‌کنیم مجموع تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده را از 16 درصد به 8 تا 9 درصد کاهش دهد تا جذابیت قاچاق از بین رود.

وی تاکید کرد: پیشنهادات ساماندهی بازار تلفن همراه به دولت ارائه شده و امیدواریم که بتوانیم هر چه سریعتر با اصلاح منطقی تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده، این بازار را ساماندهی کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها