کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاریخ و تعداد ازدواج از شروط وام مسکن حذف شد


کد خبر : ۲۵۱۳۰دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۳۴۳۵۸۷ بازدید

در فاصله حدود چهار ماه از اجرایی شدن مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن برای زوجین، شرط تاریخ ازدواج برای ارائه این وام از محل اوراق و ...

در فاصله حدود چهار ماه از اجرایی شدن مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن برای زوجین، شرط تاریخ ازدواج برای ارائه این وام از محل اوراق و همچنین ازدواج اول برای تسهیلات صندوق پس انداز یکم حذف شد. بر این اساس تمامی زوجین می‌توانند از تسهیلات این بخش استفاده کنند.

در نیمه اسفندماه سال گذشته با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات برای زوجین از محل صندوق پس‌انداز یکم (خانه اولی‌ها) و همچنین از محل اوراق گواهی حق تقدم افزایش یافت.

زوجینی که تاریخ عقد آنها از سال ۱۳۸۵ به بعد بود مشمول تسهیلات جدید می‌شدند(این شرط برای صندوق پس انداز وجود ندارد)، به‌طوری که آنهایی که متقاضی دریافت وام مسکن از محل خرید اوراق حق تقدم در بورس بودند، براساس شرایط جغرافیایی محل زندگی خود می‌توانستند وام در سه سقف دریافت کنند. به‌طوری که زوج‌های ساکن تهران تا ۱۰۰ میلیون، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۸۰ میلیون و همچنین در سایر مناطق تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن به آنها ارائه می‌شد.

اما با تصمیم اخیر بانک مسکن محدوده زمانی تعیین شده برای زوجین از دریافت تسهیلات مسکن از محل خرید اوراق حذف شده است به گونه‌ای که دیگر فقط زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها به سال ۱۳۸۵ به بعد بر می‌گردد مشمول دریافت این تسهیلات نبوده و قبل از آن نیز توان دریافت وام ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی را خواهند داشت.

این در حالی است که زوجین و یا سایر افرادی که می‌خواهند برای دریافت وام از محل خرید اوراق اقدام کنند برای دریافت هر میزان وام باید تا دو برابر اوراق خریداری کنند به‌طوری که برای وام ۶۰ میلیونی حدود ۱۲۰ برگ، وام ۸۰ میلیونی ۱۶۰ برگ و وام ۱۰۰ میلیونی ۲۰۰ برگ اوراق لازم است. بر اساس آخرین تغییرات قیمتی در فرابورس قیمت اوراق در حال حاضر حدود ۹۰ هزار تومان است.

همچنین شرط ازدواج اول برای دریافت وام از محل صندوق پس انداز یکم(خانه اولی ها) نیز حذف شده است. بر این اساس افرادی که حتی چند بار ازدواج کرده‌اند هم مشمول دریافت تسهیلات از این بخش خواهند بود.

جدای از مصوبه وام مسکن برای  زوجین،   تسهیلات از محل صندوق پس انداز یکم در سه سقف ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومانی نیز قابل پرداخت است که برای زوج‌ها به ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین برای تسهیلات از طریق خرید اوراق نیز سقف‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان ارائه می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها