کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام ساعات ترافیک مصرف برق


کد خبر : ۲۵۱۲۷دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۵۴۲۹۵۳ بازدید

مدیرعامل توانیر با اشاره به پیشی گرفتن مصرف از تولید برق در ساعات پیک گفت: تنها راه تیر و مرداد بدون خاموشی صرفه‌جویی در مصرف ...

مدیرعامل توانیر با اشاره به پیشی گرفتن مصرف از تولید برق در ساعات پیک گفت: تنها راه تیر و مرداد بدون خاموشی صرفه‌جویی در مصرف برق از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶:۳۰ بعد از ظهر است.

آرش کردی در گفتگو با مهر با اشاره به ورود جبهه هوای گرم تابستانی به اکثر استان‌های کشور، گفت: پیش بینی می‌شود با افزایش دما، پیک مصرف برق هم در ادامه هفته جاری با افزایش قابل توجه‌ای همراه شود.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه هفته گذشته به دلیل افزایش گرمای پیک مصرف برق کشور با جهشی ۶ درصدی همراه شد، تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و تداوم مصرف، احتمال می رود که هفته جاری پیک مصرف برق به ۵۲ هزار ۵۰۰ تا ۵۳ هزار مگاوات افزایش یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بیشترین میزان مصرف برق از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶:۳۰ بعد از ظهر در کشور اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: از مشترکان درخواست می‌شود که در این ساعات حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق را در دستور کار قرار بدهند.

وی با یادآوری اینکه در این چهار ساعت بیشترین میزان مصرف برق در کشور اتفاق می‌افتد، تاکید کرد: در ساعات پیک مصرف برق تابستانی سهم دستگاه‌های سرمایشی از کل تولید و مصرف برق کشور به بیش از ۳۰ درصدی رسیده است.

کردی تاکید کرد: اگر مشترکان در چهار ساعت پیک مصرف حداکثر صرفه‌جویی را به ویژه برای استفاده از دستگاه‌های سرمایشی در دستور کار قرار بدهند، قطعا در ادامه تیر و مرداد ماه امسال خاموشی برنامه‌ریزی شده ای در سطح کشور اعمال نخواهد شد.

مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به احتمال پیشی گرفتن مصرف از تولید برق در هفته‌های پیش روی تابستان، خاطرنشان کرد: هم اکنون تولید در مجموعه نیروگاه‌های حرارتی، برقآبی و هسته ای به اوج رسیده و با توجه به رشد مصرف تنها راه مقابله با خاموشی‌ها مدیریت مصرف و صرفه جویی توسط مشترکان است.

به گزارش مهر، بر اساس گزارش مدیریت شبکه برق ایران، شنبه ۱۲ تیر ماه پیک مصرف برق در ساعت ۱۴:۱۰ بعد از ظهر به ۵۱ هزار و ۲۵ مگاوات رسید که یک رکورد مصرف در تاریخ صنعت برق کشور به شمار می رود.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است که پیش بینی می‌شود تا پیش از آغاز گرمای طاقت فرسای تابستانی، این ظرفیت به حدود ۵۴ هزار مگاوات افزایش یابد.

در این بین حمید چیت چیان وزیر نیرو خط قرمز پیک مصرف برق تابستانی را تعیین کرده و یادآور شده است: پیک مصرف برق در تابستان در مرز ۵۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و در صورتی‌ که مصرف برق از این مرز عبور کند خاموشی خواهیم داشت.

کارشناسان معتقدند در روزهای گرم سال و در دماهای بالا به ازای هر یک درجه افزایش دما بیش از ۴۰۰ مگاوات مصرف برق شبکه افزایش می‌یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها