کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی با ارزش‌ترین اموال بابک زنجانی در مزایده


کد خبر : ۲۵۱۱۲دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰:۰۱۸۴۴۰ بازدید

با ارزش‌ترین اموال بابک زنجانی به چوب حراج گذاشته شده تا میلیاردرها به وسوسه خریداری، قدم پیش بگذارند.

با ارزش‌ترین اموال بابک زنجانی به چوب حراج گذاشته شده تا میلیاردرها به وسوسه خریداری، قدم پیش بگذارند.

لیست اموال بابک زنجانی برای مزایده دوم منتشر شده است، لیستی که در آن 3 آپارتمان با قیمت مجموع بیش از 12 میلیارد تومان مشاهده می‌شود.

فهرست اموال بابک زنجانی برای مزایده دوم منتشر شده است و در این میان 12 ملک او در نقاط مختلف تهران، کلاردشت و قشم به مزایده گذاشته شده است.

قیمت پایه‌ای که برای این اموال در نظر گرفته شده معادل 10 هزار و 543 میلیارد تومان می‌رسد که ارزشمندترین آنها ملک ایران زمین است که 751 میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

ملک ایران زمین همان ملکی است که که توسط آن بابک زنجانی شناخته شد و بعد از گودبرداری و مشکلاتی که برای اهالی ایران زمین پیش آمد، گفت که حاضر است ملک همه شاکیان را یکجا خریداری کند.

بعد از ملک ایران زمین، ملک میدان ونک او با قیمن 110 میلیارد و 251 میلیون تومان به حراج گذاشته شده است تا پس از سالها زمین بار کنار خیابان ولیعصر در محدوده ونک اباد شود.

ساختمان خیابان دولت نیز به قیمت 19 میلیارد و 635 میلیون تومان و ساختمان چهل کتاب در خیابان انقلاب هم به 87 میلیارد و 400 میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است.

اما نکته جالب برای این جوان مجرد این است که او 3 آپارتمان در نقاط مختلف شهر به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان داشته است. البته هنوز از سایر املاک و دارایی‌های او اطلاعی نیست و شاید تعداد آپارتمانهایش بیش از اینها باشد.

آپارتمان برج تهران با قیمت 3 میلیارد و 195 میلیون و 360 هزار تومان، آپارتمان خیابان فرشته با قیمت 3 میلیارد و 150 میلیون تومان و آپارتمان ولنجک با قیمت 5 میلیارد و 880 میلیون تومان به حراج گذاشته شده‌اند.

در این میان ساختمان جماران با قیمت 52 میلیارد و 500 میلیون تومان، ویلای کلاردشت با قیمت 315 میلیون تومان، ملک هشتگرد با قیمت 210 میلیون تومان، مغازه‌های پاساژ سجاد شامل 22 باب مغازه به ارزش 2 میلیارد و 285 میلیون و 220 هزار تومان و ملک ایرتور در قشم با قیمت 17 میلیارد و 850 میلیون تومان به مزایده گذاشته شده‌اند.

مزايده اول هزار و 452 ميليارد تومان

نخستين مزايده اموال بابك زنجاني دو سال پيش قيمت‌گذاري شده بود. 27 قلم از املاك او در آن مزايده قيمت‌گذاري شده بود كه بر اساس آن، ويلاي پنج هزار متري در لواسان، هتل‌هاي بين‌المللي در قشم و كيش، يك واحد آپارتمان ٤ ميلياردي در خيابان وليعصر، مجتمع تجاري 26 هزار متري در حوالي پارك وي به ارزش 260 ميليارد تومان و چندين خودرو از مهم‌ترين اموال بابك زنجاني در اين مزايده به معرض فروش قرار داده شده بود.

همچنين مجتمع تجاري به ارزش 140 ميليارد تومان در حوالي ونك، مجتمع مسكوني به ارزش 60 ميليارد تومان در خيابان باهنر، سه هتل در جزيره كيش به ارزش 230 ميليارد تومان و يك هتل نيمه ساخته در جزيره قشم به ارزش 140 ميليارد تومان از ديگر اموال بابك زنجاني است كه در اين مزايده به معرض فروش گذاشته شده بود.

خبر اما تنها در حد آگهي مزايده بود و پس از آن آنچنان خبري در مورد پايان اين مزايده نيامد. اين مزايده زمستان گذشته با واكنش وكيل متهم نفتي مواجه شد و رسول كوهپايه‌زاده در مورد آن گفته بود: «قرار بر اين بود كه اگر بدهي‌ها از سوي موكلم پرداخت شود اموال وي مسترد شود.»

كوهپايه‌زاده با بيان اينكه تلاش زنجاني براي پرداخت بدهي‌ها به شركت نفت ادامه دارد تصريح كرد: انتظار ما اين است كه تا مشخص شدن وضعيت پرداخت بدهي‌ها و صدور راي قطعي، از فروش اموال موكلم جلوگيري شود.

وكيل متهم رديف اول پرونده نفتي افزود: اگر فروش اموال موكلم به معني رد مال است كه بايد بگويم هنوز حكمي صادر نشده كه رد مال صورت گيرد، بنابراين مزايده اموال زنجاني تا پيش از صدور راي نهايي معني ندارد» اين واكنش وكيل بابك زنجاني درست پس از آن بود كه مسوول مطالبات وزارت نفت خبر از آغاز فروش اموال اين متهم داده بود.
 

مزایده-اموال بابک زنجانی


مزايده 10543 ميليارد تومان

اين حالا دومين مزايده اموال بابك زنجاني است. مزايده‌اي كه بخشي از جنجالي‌ترين اموال او در آن قيمت‌گذاري شده است. اموالي كه شايد از طريق همان‌ها اسم و رسمش به همه جا كشيده شد.

متهم نفتي همچنان به اميد آزادي به قيد وثيقه‌اي است كه قوه قضاييه هم مبلغ آن را 10 هزار ميليارد تومان اعلام كرده است. حالا اموال او به فروش مي‌رود تا مشخص شود كه بدهي او صاف مي‌شود يا نه؟

موضوعي كه خيلي از مقامات دولتي پيش از اين نسبت به آن ابراز نااميدي كرده بوده و معتقد بودند كه اموال بابك زنجاني جوابگوي بدهي‌هاي او نيست.

با اين حال آگهي مزايده عمومي بخشي از اموال بابك زنجاني، متهم بزرگ نفتي شامل املاك اداري، مسكوني، تجاري، خدماتي منتشر شد. در آگهي جديد مزايده عمومي اموال بابك زنجاني به ليستي از 12 دارايي به فروش گذاشته شده او اشاره شده و نحوه فروش اين اموال شرح داده شده است.

بر اساس آگهي مزايده عمومي، شركت بازرگاني توسعه پايدار آسمان كيش در نظر دارد، ملك ايران زمين، ملك خدامي، ساختمان خيابان دولت، ساختمان چهل كتاب، ساختمان جماران، آپارتمان برج تهران، مغازه‌هاي پاساژ سجاد، آپارتمان خيابان فرشته، آپارتمان ولنجك، ويلاي كلاردشت، ملك هشترود و ملك ايرتويا را با كاربري‌هاي تجاري، اداري، تفريحي ورزشي و هتل، خدماتي و مسكوني به فروش برساند.

طبق اعلام شانا، متقاضيان مي‌توانند جهت خريد و دريافت اسناد و شرايط مزايده، از تاريخ انتشار آگهي تا ساعت 16 روز سه شنبه 29 تيرماه 95 به نشاني اين شركت واقع در تهران- خيابان شهيد كلاهدوز- نبش اختياريه-جنب بانك انصار- شماره 69- طبقه سوم مراجعه، يا با شماره 22784524-021 تماس حاصل كنند؛ همچنين متقاضيان براي شركت در مزايده بايد نسبت به تحويل پاكت و فرم پيشنهاد قيمت همراه با پنج درصد مبلغ پايه مزايده براي تضمين شركت در مزايده به صورت چك تضمين شده بانكي يا واريز نقدي تا تاريخ 11مردادماه سال 95 اقدام كنند؛ بازگشايي پاكت‌ها در 11مردادماه سال 95 انجام مي‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها