کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آشنایی با 20 شرکت برتر آلمانی در تملک خانواده‌ها


کد خبر : ۲۵۰۲۱جمعه، ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱:۴۱۴۶۱۶ بازدید

فروش 50 شرکت آلمانی که هنوز در تملک خانواده‌ها قرار دارند از 956 میلیارد یورو در سال 2014 به 1022 میلیارد یورو در سال 2015 افزایش یافته ...

فروش 50 شرکت آلمانی که هنوز در تملک خانواده‌ها قرار دارند از 956 میلیارد یورو در سال 2014 به 1022 میلیارد یورو در سال 2015 افزایش یافته است. با شرکت‌های خانوادگی برتر آلمان آشنا شوید:
 



1 - فولکس واگن :

qgj6o426cydys5e9wxt.jpg

شرکت‌های خانوادگی به شرکت‌هایی در آلمان اطلاق می‌شوند که ۱۰۰ درصد در تملک یک خانواده باشند، یا بعنوان شرکت سهامی حداقل یک چهارم سهام‌شان‌ در اختیار خانواده موسس باشد، یا ۵ درصد حق رای در هیئت مدیره آنها در اختیار یک خانواده باشد. بر این اساس فولکس واگن، شرکت خانواده‌های پورشه و پی‌یژ محسوب می‌شود که با ۶۱۰هزار کارمند ۲۱۳ میلیارد یورو فروش داشته است.

 



2 - ب ام و :

9wjlr58w52vtzdprw46o.jpg

با فاصله زیادی بعد از فولکس واگن، "ب ام و" قرار دارد. اشتفان کوانت و سوزانه کلاتن که خواهر و برادر هستند ۴۷ و ۷ دهم درصد سهام شرکت خودرو‌سازی "ب ام و" را دراختیار دارند. این شرکت مونیخی در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۲ میلیارد یورو فروش داشته است.
 


3 - لیدل :

n8qtptabejpx9568x80q.jpg

شهر کوچکی به نام "نکارس‌اُولم" واقع در ایالت بادن ووتنبرگ که در آن کارخانه آئودی و خط تولید پورشه قرار دارد، مرکز گروه تجاری "شوارتز" است که فروشگاه‌های زنجیر‌ای مواد غذایی "لیدل و کاوف‌لند" را هم در اختیار دارند. فروش شرکت‌های متعلق به این خانواده با افزایش ۵ میلیارد یورویی در سال ۲۰۱۵ به ۷۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو رسید. سال ۲۰۱۸ "لیدل" در آمریکا هم شعبه خواهد داشت.
 


4 - بوش :

ay9mq59livjd7b7hu4d.jpg

شرکت بوش در سال ۲۰۱۵ چند شرکت کوچکتر را خرید و با این اقدام ۴۴ درصد بر فروش آن افزوده شد. این شرکت بیش از ۷۰ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ فروش داشته است.
 



5 - مترو:

g4er2m6y5p3nu8el9hh.jpg

کارل اشمیت در سال ۱۹۲۳ یک عمده‌فروشی را در شهر دویسبورگ بنا نهاد. پسرانش ارنست و ویلهلم در سال ۱۹۶۴ آن را به ارث بردند و از آن غول تجاری "مترو" با شرکت‌های تابعه "مدیا مارکت، رئال و کاوف‌هوف" زاده شد که ۲۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و مرکز آن در دوسلدورف است.

 



6 - آلدی:

6eva4p5wnrlz18ezo70q.jpg

برادران آلبرشت که بنیان‌گذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای "آلدی" هستند قبل از مرگ، اول آلمان و بعد اروپا را بین خود تقسیم کردند. فروشگاه‌های آلدی شمال و آلدی جنوب تنها در آلمان ۲۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ فروش داشتند که رکورد جدیدی است. فروش کل این فروشگاه اعلام نشده است.

 



7 - کنتیننتال 

txm3ggqn3l8dyiwpzns.jpg

شرکت کنتیننتال با ۳۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو فروش در سال ۲۰۱۵ موفق شد ۱۴ درصد فروش خود را به نسبت سال ۲۰۱۴ افزایش دهد. ۴۶ درصد سهام این شرکت که مرکز آن در هانوفر قرار دارد در اختیار خانواده شفلر (ماریا الیزابت و پسرش گئورگ) قرار دارد.

 


8 - فرزِنیوس :

28zxkci79qedqeuxck0.jpg

شرکت فرزِنیوس که تولید کننده دستگاه‌های پزشکی است با فروش ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵ موفق شده ۱۹ درصد فروش خود را نسبت به سال قبل افزایش دهد. مرکز گروه فرزِنیوس در بادهومبورگ قرار دارد. "الزه کرونر فرزِنیوس" در سال ۱۹۸۳ بنیادی را به عنوان وارث خود معرفی کرد که موظف است "هزینه تحقیقات پزشکی" را طریق سود سهام او تامین کند.
 



9 - فونیکس :

7omhbm7r6nagnwcs6r0.jpg

 آدولف مرکله (Merckle) در سال ۱۹۶۷ شرکتی را با ۸۰ کارمند به ارث برد. این شرکت تولید دارو اکنون با ۳۰ میلیارد یورو فروش، ۱۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد. گروه فونیکس وابسته به گروه مرکله است که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده و با ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو، بزرگترین عمده فروش دارویی آلمان است.
 



10 - هنکل :

sohx7n2ow4i9mljygxm.jpg

شیمیدانی به نام فریتس هنکل در سال ۱۸۷۶ نخست در شهر آخن کارخانه مواد شوینده‌ تاسیس کرد که بعد به دوسلدورف منتقل شد. فروش کارخانه هنکل در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۸ میلیارد یورو بوده است. ۶۱ درصد سهام این کارخانه در دست خانواده‌های هنکل و باژل است. دکتر سیمونه باژل (نوه نسل پنجم فریتس هنکل) اولین زن آلمانی است که رئیس هیات مدیره یک کنسرن شده است.
 



11 - برتلس‌مان :

3om2j79koalz7qw5eyxl.jpg

کارل برتلس‌مان در سال ۱۸۳۵ یک انتشاراتی را تاسیس کرد. این انتشاراتی اکنون به یک غول رسانه‌ای تبدیل شده است که در پشت آن خانواده "مون" (Mohn) قرار دارد. برتلس‌مان در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۷ میلیارد یورو فروش داشته است.

 



12 - فرزِنیوس

9a9vhs0kq01cp1f3kd2k.jpg

شرکت فرزِنیوس (Fresenius Medical Care) که تولید کننده دستگاه‌های پزشکی چون دستگاه "دیالیز" است در سال گذشته ۱۵ میلیارد یورو فروش داشته است.
 



13- مارکارد و بالس :


cl2ter9i67b0r1n1pyhp.jpg


تئودور وایسر در سال ۱۹۴۷ شرکت "مارکارد و بالس" (Marquard & Bahls) را تاسیس کرد. این شرکت که در عرصه خدمات تانکری (نفت و بنزین)، سیستم بنزین رسانی هواپیما، چوب، روغن، مصالح ساختمانی و غیره فعال است بیش از ۱۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ فروش داشته است.
 



14 - بوهرینگر اینگلهایم :

yge47qphq3u3xcn98x74.jpg

شرکت داروسازی بوهرینگر اینگلهایم در سال ۱۸۸۵ توسط آلبرت بوهرینگر و در شهر اینگلهایم اَم راین، راه‌اندازی شد و هم‌اکنون دارای ۲۰ کارخانه تولیدی در ۱۳ کشور، ۵ مرکز تحقیق و توسعه و ۱۴۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه در کشورهای مختلف جهان است. این شرکت ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵ فروش داشته که سود خالص آن ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو بوده است.

 



15 - سمنت :

3jtbclguwg9pyaov8bev.jpg

هایدلبرگ سمنت، شرکت تولید مصالح ساختمانی است که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۸۷۳ بر می‌گردد. این شرکت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵ فروش داشته است که یک چهارم سهام آن در اختیار لودویگ مرکله است.
 



16 - شفلر :

905phnwh7r4elezqsbl5.jpg

شفلر تولید کننده وسائل یدکی و لوازم خودرو است که ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۵ فروش داشته است. این مادر و پسر (ماریا الیزابت و پسرش گئورگ) ۴۶ درصد سهام شرکت کنتیننتال (رتبه هفتم این گزارش تصویری) را هم در اختیار دارند.
 



17 - کارل هراوس :

y2kt7kjta2w83y8dmk5.jpg

از سال ۱۶۶۰ میلادی خانواده هراوس یک داروخانه در شهر هاناو داشت. نسل‌ها بعد در سال ۱۸۵۳ ویلهلم کارل هراوس داروخانه را از پدرش به ارث می‌برد و سنگ‌بنای شرکتی را می‌گذارند که در عرصه فلزات قیمتی، تکنیک پزشکی، صنعت شیشه و حال تولید سنسور فعال است. این شرکت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارمند در ۳۸ کشور دارد و نزدیک به ۱۳ میلیارد یورو فروش داشته است.
 



18 - مرک  :


fszn26vslx5jyx4znm.jpg


شرکت داروسازی مرک، قدیمی‌ترین شرکت داروسازی جهان است که در سال ۱۶۶۸ میلادی توسط فردریش یاکوب مرک، داروخانه‌دار اهل دارمشتات تاسیس شد. ۷۰ درصد سرمایه کارخانه مرک هنوز در دست خانواده (با ۲۱۷ عضو تا سال ۲۰۰۹) است و ۳۰ درصد در بازار سهام فروخته شده است. این کارخانه با بیش از ۴۹ هزار کارمند و کارگر ۱۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون یورو فروش داشته است.
 



19 - 

u5g0mam2jxcl22waoh1.jpg

در سال ۱۸۹۱ دکتر آگوست اوتکر یکی از چهار داروخانه شهر بیلیفد را خرید و بنیانگذار یکی از بزرگترین کارخانجات تولید مواد صنعتی مواد غذایی شد. شرکت اوتکر با افزایش ۱۲ درصدی سال ۲۰۱۵ بیش ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو فروش داشته است.
 



20 - گروه اوتو :

60ctm8e4tits8lk98s09.jpg

گروه اوتو ۱۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۵ فروش داشته که نسبت به سال قبل تر از آن چندان تغییری نکرده و سود آن ۷۹ میلیون یورو بوده است. این شرکت توسط ورنر اوتو در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد. (عکس: میشائل اوتو)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها