کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه خرید ملک تجاری در خیابان شریعتی تهران


کد خبر : ۲۴۹۹۰سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵:۲۲۴۷۸۶ بازدید

بازار لوازم خانگی خیابان شریعتی (حدفاصل داودیه تا دوراهی قلهک) یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین راسته بازارهای پایتخت به شمار ...
هزینه خرید ملک تجاری در خیابان شریعتی تهرانهزینه خرید ملک تجاری در خیابان شریعتی تهران

بازار لوازم خانگی خیابان شریعتی (حدفاصل داودیه تا دوراهی قلهک) یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین راسته بازارهای پایتخت به شمار می‌آید که قدمتش به حدود 30 سال می‌رسد. این بازار یکی از چند مرکز اصلی عرضه و فروش انواع لوازم خانگی حجیم و سایر وسایل منزل است مانند لاله‌زار، جمهوری و آریاشهر. این منطقه محل مراجعه افراد زیادی از شهروندان تهرانی است. البته گاهی افرادی از شهرستان‌های کوچک اطراف تهران که فاقد دفتر نمایندگی هستند، نیز به اینجا می‌آیند.

این محدوده تجاری که مابین دو منطقه قدیمی تهران و در مسیر شمال به جنوب خیابان شریعتی واقع شده، از مجلل‌ترین و گران‌ترین مناطق تجاری، اداری و مسکونی کلانشهر تهران محسوب می‌شود و خدمات متنوعی از خوراک و پوشاک گرفته تا ابزار و لوازم منزل و حتی خدمات و تعمیرات اتومبیل، فروش لوستر و مبلمان و... در آن ارائه می‌شود.

این محل تجاری خیلی قدیمی و فرسوده نیست و به لحاظ ظاهری جزو شیک‌ترین و تمیزترین راسته بازارهای پایتخت است؛ این مسئله در شب‌ها نمود بیشتری دارد و بهتر به چشم می‌آید. تنها نکته منفی این بازار شیک و لوکس، شلوغی و ازدحام بیش از حد خودروها و عابران پیاده و جولان موتورسیکلت‌ها در معابر است.

اینجا مغازه‌ها کیپ تا کیپ هم نیستند و به‌صورت پراکنده در این محدوده تجاری قرار دارند ولی در کل یک مجموعه واحد و یک راسته تمام صنعتی را تشکیل داده‌اند که اجناس داخل فروشگاه‌ها مربوط به ملزومات اولیه و اصلی هر خانه است. این قسمت از خیابان طولانی شریعتی، در نیمه شمالی پایتخت واقع شده و عمر طولانی ندارد.

این ناحیه در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد و تردد در آن به راحتی امکان‌پذیر است و اگر به خاطر کمبود جای پارک، دوبله توقف نکنید خیال‌تان راحت باشد که جریمه نمی‌شوید. این مسئله موجب شده مشتریان این بازار دسترسی همیشگی به آن داشته باشند و تابع محدودیت‌های زمانی ترافیکی نباشند.

این بورس لوازم خانگی، از همه جای تهران مشتری دارد که در تمام روزهای هفته و ساعات مختلف برای خرید و تعمیرات لوازم منزل به اینجا مراجعه می‌کنند. البته روزهای آخر هفته و تعطیل طبق معمول همه جا افراد بیشتری برای خرید و قیمت گرفتن به این بازار سر می‌زنند.


محدوده بازار

راسته بازار لوازم خانگی شریعتی از کمی بالاتر از سه‌راهی خیابان شریعتی و میرداماد، تقریبا از ایستگاه متروی شریعتی آغاز می‌شود و تا دوراهی قلهک امتداد پیدا می‌کند. قسمت پایینی و جنوبی‌تر این محدوده مربوط به لوستر، دکوراسیون داخلی و مبلمان‌ خیلی لوکس و اشرافی است و قسمت بالاتر دربست در اختیار صنف لوازم خانگی مخصوصا وسایل حجیم و سنگین قرار گرفته است. جنس غالب بیشتر مغازه‌ها انواع یخچال، فریزر، اجاق گاز و مایکروویو است.

نمایندگی‌های متعدد و معتبر خارجی این محدوده را قرق کرده‌اند و به فاصله کمی از یکدیگر در عرض هم قرار گرفته و مشغول خدمات‌رسانی هستند. بازار لوازم خانگی شریعتی یک بازار تمام وقت است و تعطیلی‌بردار نیست. کرکره‌ مغازه‌های این راسته تقریبا دو کیلومتری معمولا ساعت 10 صبح بالا می‌رود و نزدیکی ساعت 9 شب پایین کشیده می‌شود. مغازه‌های اندکی در روزهای تعطیل فعالیت نمی‌کنند و بیشتر آنها برای روزهای آخر هفته نقشه کشیده‌اند! با این همه علاوه بر تنوع کالا، تنوع فروشگاه‌های متعدد به چشم می‌خورد. برخی مغازه‌ها به تفکیک فضای داخلی پرداخته‌اند و هر گوشه از مغازه را به جنس خاصی اختصاص داده‌اند. مثلا ردیف جلو مخصوص اجاق گاز یا وسایل پخت‌وپز است و کناره‌ها و ردیف‌های عقب‌تر جایگاه یخچال فریزر و ماشین لباسشویی. لوازم سبک و کم‌حجم هم در قفسه‌ها و کنار ویترین‌ها دیده می‌شوند.


قیمت‌ها، رهن و اجاره‌بها

این مرکز خرید فروشگاه‌های نسبتا بزرگی دارد و از مغازه‌ها 12 – 10متری و زیرپله‌ای خبری نیست. اجناس عرضه شده در این راسته بزرگ، حجیم و سنگین هستند که قابل ارائه در واحدهای با متراژ کم نیستند. حداقل مساحت مورد نیاز برای چنین صنفی 50 متر است.

کوچک‌ترین مغازه‌ها 20 متر و بزرگ‌ترین تا 600 متر مساحت دارند. مغازه‌های زیر 30 متر مناسب وسایل خرده‌ریز و کوچک مانند اتوی بخار، انواع غذاساز و ظرف و ظروف تفلون و فانتزی است که جای زیادی اشغال نمی‌کنند. به اضافه واحدهای کوچک و بزرگ، انبارهایی هم وجود دارند که در گوشه و کنار خیابان‌های فرعی واقع شده‌اند که بین 100 تا 800 متر مساحت دارند. قیمت ملک و املاک در این منطقه از پایتخت بسیار بالاست.

یک باب مغازه 60 -‌50 متری ماهانه 40 تا 65 میلیون تومان هزینه اجاره‌نشینی‌اش می‌شود. البته نرخ کرایه واحدهای تجاری تابع شرایط قیمت ملک در منطقه نیست و به عواملی مثل داشتن پاخور و دید مناسب، دسترسی مطلوب و نزدیکی به سایر هم‌صنفی‌ها بستگی دارد ولی به طور معمول کمترین اجاره 15میلیون تومان و بیشترین بهای کرایه 60 میلیون تومان تمام می‌شود.

تعداد واحدهای فروشگاهی این منطقه چیزی نزدیک به 200 مغازه است و با احتساب انبارها به بیش از 300 واحد می‌رسد. حدود 70 درصد این مغازه‌ها تملکی شخصی دارند یا در تملک نمایندگی‌ها هستند. فروش ملک به ندرت اتفاق می‌افتد چون قیمت‌ بسیار بالاست و از متری 120 تا 350 میلیون تومان متغیر است



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها