کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی نباشید


کد خبر : ۲۴۹۷شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳:۱۱۳۷۱۳ بازدید

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: با توجه به شرایط موجود و عدم تغییر محسوس در نرخ ارز و سایر فاکتورهای موثر در قیمت ها، امکان کاهش قیمت لوازم خانگی وجود ندارد.
منتظر کاهش قیمت لوازم خانگی نباشیدمنتظر کاهش قیمت لوازم خانگی نباشید

ایسنا : علیرضا نورپور افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز در بودجه پیشنهادی دولت و همچنین افزایش نرخ دستمزد و مالیات به طور قطع در سال آتی با افزایش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی مواجه خواهیم بود اما تا پایان امسال در صورت حفظ شرایط موجود تولیدکنندگان لوازم خانگی متعهد خواهند بود که همراه با دولت برای حفظ آرامش در بازار و ارتقای سطح رفاهی و قدرت خرید مردم افزایشی در قیمت ها ایجاد نشود.

وی اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی در روزهای آینده را تکذیب کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در یک سال اخیر چندین بار این ادعای غیرکارشناسی و خارج از توجیه اقتصادی را مطرح کردند که به نظر می‌رسد طرح چنین مسایلی به دور از فضای واقعی حاکم بر مولفه های اقتصادی تنها جهت دهی به بازار برای رکود و بهره‌برداری شخصی از فضای به‌وجود آمده است.

وی گفت: طرح چنین مسایلی تنها با ایجاد انتظار کاذب در میان خریداران، بازار را به رکود و اغما می برد که متعاقب آن تولیدکنندگان متضرر و نهایتا در بلندمدت منجر به تعطیلی صنایع لوازم خانگی خواهد شد. تعطیلی صنایع نیز بهترین فرصت برای هجوم کالاهای وارداتی و تصاحب بازار بزرگ لوازم خانگی کشور است که بی شک برای در دست گرفتن این بازار مافیای واردات از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

نورپور از خریداران خواست به مطالب منتشر شده در رسانه ها مبنی بر کاهش قیمت ها در لوازم خانگی توجهی نکنند، چراکه هیچ منطقی چنین فضایی را توجیه نمی کند و محاسبات نشان می دهد که اگر خریداران نیاز به تامین کالا دارند در شرایط فعلی بهترین فرصت خرید کالا فراهم است و با بررسی مولفه های تاثیرگذار سال آتی افزایش قیمت پدید خواهد آمد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با اشاره به زمزمه‌های لغو ممنوعیت ثبت سفارش کالاهای اولویت 10 گفت: چند ماه تولیدکنندگان با قانون ممنوعیت واردات کالا توانستند فضایی برای تنفس و تجدید قوا پیدا کنند و به ارتقای کمیت و کیفیت محصولات خود اقدام کنند. متاسفانه با فشارهای وارد شده و به بهانه‌های غیرمرتبط همچون انحصاری شدن بازار و کاهش کیفیت کالای تولید داخل که به کرات توسط کارشناسان ما به آن پاسخ داده شده، جریانی در حال شکل گیری است که نتیجه آن تنها تعطیلی صنعت بزرگ لوازم خانگی داخلی و باز کردن درهای گمرک به روی تولیدات خارجی است.

وی با اشاره به نامه تولیدکنندگان به رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما از دستگاه های مسئول و وزیر صنعت که همواره حامی صنعتگران است، خواستاریم در راستای تحقق شعارهای دولت یازدهم که تولید و اشتغال را در سرلوحه برنامه های خود به مردم معرفی کرده اند، اکنون نیز در مقطع حساس اقتصادی صدای تولید ملی را شنوا باشند و با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی انجمن های تخصصی تولید در این خصوص تصمیم گیری کنند.

چندی پیش رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از کاهش قیمت تولیدات داخلی و مونتاژ داخلی تا چند ماه آینده خبر داده و گفته بود که کالاهای وارداتی در صورت نظارت می توانند در چند ماه آینده قیمت کمتری نسبت به امروز را تجربه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها