کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران در چه شرایطی ایرباس 380 را نمی‌خواهد؟


کد خبر : ۲۴۸۵۷شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۵۰۲۹۹۴ بازدید

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است تصمیم گیری نهایی درباره چگونگی اجرایی شدن پیش قرارداد ایران با ایرباس منوط به ...

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است تصمیم گیری نهایی درباره چگونگی اجرایی شدن پیش قرارداد ایران با ایرباس منوط به بررسی‌های ایران‌ایر و نظر نهایی این شرکت خواهد بود.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: براساس بندهای گنجانده شده در پیش ‌قرارداد ابتدایی ایران‌ایر با شرکت ایرباس این‌که در طول زمان اجرای این قرارداد هواپیماهای خریداری شده از چه مدلی باشند و در چه شرایطی واگذار شوند بسته به بررسی‌های شرکت ایرانی و مذاکره با ایرباس خواهد بود.

به گفته وی این‌که ایران از ۱۱۸ فروند هواپیمای خریداری شده خود چگونه و در چه شرایطی استفاده کند بسته به شرایط اقتصادی و تجاری ایرلاین و همچنین بازارهای پیش‌روی این شرکت است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که هواپیماهای با برد متوسط مانند ایرباس ۳۲۰ در حال حاضر می‌تواند به ناوگان هوایی کشور کمکی جدی کند، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در طول سال‌های گذشته داشته‌ایم، قطعا افزایش نفوذ در پروازهای منطقه‌ای برای ایران اهمیت جدی خواهد داشت که این هواپیما می‌تواند در این حوزه کارساز باشد.

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان احتمال لغو خرید ایرباس ۳۸۰ وجود دارد نیز ادامه داد: در توافقی که با ایرباس به امضاء رسید چند تایپ متفاوت هواپیمایی بررسی شده و در نهایت در تفاهم‌نامه گنجانده شدند.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که طول زمان اجرای این تفاهم‌نامه بیش از هشت سال خواهد بود، ایران‌ایر می‌تواند در طول تمام این سال‌ها با تکمیل بررسی‌ها و ارزیابی‌های خود و به تناسب شرایط و قیمت‌های موجود سفارشات مربوط به خرید هواپیما را تغییر داده و یا نسبت به آنها تصمیماتی جدید اتخاذ کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطر نشان کرد: هرچند هنوز در این زمینه مساله‌ای جدی پیش نیامده و هرگونه تغییر در شرایط این پیش‌قرارداد نیاز به مقدماتی جدی خواهد داشت، اما در صورتی که شرایط برای استفاده از هواپیمایی مانند ایرباس ۳۸۰ فراهم نشود می‌توان به این موضوع فکر کرد که هواپیماهایی جایگزین آن شود.

به گزارش ایسنا، چند روز قبل خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: ایران‌ایر از خرید ایرباس ۳۸۰ منصرف شده و قصد دارد هواپیماهایی جایگزین را وارد کند.

پیش از این نیز در گمانه‌زنی‌های مطرح شده از پیش‌ قرارداد ایران‌ایر و ایرباس اعلام شده بود خرید ایرباس ۳۸۰ می‌تواند در طول سال‌های آینده با هواپیماهای جایگزینی مانند ایرباس ۳۵۰ جابه‌جا شود.

ایرباس ۳۸۰ با ظرفیت مسافرگیری بیش از ۵۰۰ نفر و طول مسیری که طی می‌کند به عنوان غول‌پیکرترین عضو خانواده ایرباس و یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای مسافرتی جهان شناخته می‌شود که به‌طور معمول در مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایران‌ایر در پیش قرارداد خود با ایرباس سفارش ۱۲ فروند ایرباس ۳۸۰ را داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها