کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تازه‌ترین گزارش از وضعیت سرعت اینترنت در جهان


کد خبر : ۲۴۸۵۴شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۱۸۱۷۶۲ بازدید

بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط موسسه Akamai کره جنوبی با ارائه خدمات اینترنت با متوسط سرعت 29 مگابایت در ثانیه کماکان ...

بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط موسسه Akamai کره جنوبی با ارائه خدمات اینترنت با متوسط سرعت 29 مگابایت در ثانیه کماکان پرسرعت ترین خدمات در این حوزه را در جهان ارائه می دهد.

 بعد از کره جنوبی، نروژ، سوئد، هنگ کنگ و سوئیس با ارائه خدمات اینترنت با متوسط سرعت 21.3، 20.6، 19.9 و 18.7 مگابیت در ثانیه رتبه‌های دوم تا پنج را در اختیار دارند. رتبه‌های بعدی نیز متعلق به لاتویا، ژاپن، هلند، جمهوری چک و فنلاند است.

پرسرعت ترین ارائه دهندگان اینترنت در منطقه آسیا اقیانوسیه هم عبارتند از کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن، سنگاپور، تایوان، تایلند، نیوزلند، استرالیا، مالزی، سریلانکا، ویتنام، اندونزی، چین، فیلیپین و هند.

بدترین متوسط سرعت در منطقه جنوب شرق آسیا با سرعت 3.5 مگابیت در ثانیه متعلق به هند است. بیشترین حداکثر سرعت اتصال به اینترنت هم با رقم 146.9 مگابیت در ثانیه به سنگاپور رسیده است. در این میان وضعیت اینترنت در ایران نیز تا حدی ارتقا یافته و از متوسط سرعت 2 مگابیت در ثانیه در سه ماهه چهارم سال 2015 به 3.5  مگابیت در ثانیه در سه ماهه اول سال 2016 ارتقا یافته است. با این وجود ایران هنوز در مقایسه با همسایگانی همچون ارمنستان، بحرین، آذربایجان، کویت، قطر و عربستان سعودی اینترنت کم سرعت تری دارد و شرایط آن تنها اخیرا بهتر از پاکستان شده است. سرعت اینترنت موبایلی ایران ارتقای بیشتری یافته و از 1.8 به 4.7 مگابیت در ثانیه ارتقا یافته است.
 

وضعیت سرعت اینترنت


این جدول هم وضعیت اتصال به اینترنت در ایران را در مقایسه با چین، آمریکا و انگلیس به خوبی نشان می دهد.

وضعیت سرعت اینترنت

همچنین مشاهده تصویر وضعیت کشورهای همسایه ایران در زمینه اتصال به اینترنت با متوسط سرعت 4 مگابیت در ثانیه نشان می‌دهد، در منطقه خاورمیانه 36.1 درصد از ایرانیان با چنین سرعتی به اینترنت دسترسی دارند، اما در ترکیه 87.2 درصد، در عربستان 51 درصد، در امارات 90.5 درصد، در عمان 35.4 درصد، در عراق 30.3 درصد، در قطر 78.8 درصد، در کویت 54.4 درصد و در اردن 62.1 درصد به اینترنت 4 مگابیتی دسترسی دارند. تنها در سوریه، مصر، لبنان و یمن که همگی درگیر جنگ داخلی و ناآرامی های مکرر هستند وضعیت دسترسی به اینترنت پرسرعت اسفناک تر از ایران است.

وضعیت سرعت اینترنت


تصویر زیر هم متوسط سرعت دسترسی به اینترنت در قاره آسیا را نشان می دهد و چنانچه مشاهده می شود کشورهای غرب آسیا در این زمینه وضعیت بدتری از روسیه و کشورهای شرق آسیا دارند.
 

وضعیت سرعت اینترنت


تصویر بعدی هم متوسط سرعت اتصال به اینترنت در کشورهای جهان را نشان می دهد.
 

وضعیت سرعت اینترنت

بر اساس همین گزارش متوسط سرعت اتصال به اینترنت در سه ماهه اول سال 2016 در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2015 حدود 12 درصد رشد کرده و به 6.3 مگابیت در ثانیه رسیده و بنابراین سرعت اتصال به اینترنت در ایران هنوز کمتر از سرعت متوسط جهانی است.

در میان کشورهای ارائه دهنده خدمات پرسرعت اینترنت نامی از امریکا وجود ندارد و این کشور با متوسط سرعت 15.3 مگابیت در ثانیه در رتبه 16 است.

متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت در جهان به 34.7 مگابیت در ثانیه رسیده که نسبت به سه ماهه چهارم سال 2015 حدود 6.8 درصد ارتقا یافته است. در این زمینه آمریکا با سرعت 67.8 درصد در رتبه 22 است.

در زمینه اتصال موبایلی به اینترنت، انگلیس با متوسط سرعت 27.9 مگابیت در ثانیه دررتبه اول و الجزایر با متوسط سرعت 2.2 مگابیت در ثانیه در رتبه آخر است. این رقم در آمریکا 5.1 مگابیت در ثانیه است که با کشور تایلند برابری می کند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها