کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا به 1233 دلار در هر اونس رسید


کد خبر : ۲۴۸۵جمعه، ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵:۳۳۲۳۳۵ بازدید

قیمت جهانی طلا پس از کاهش 2 درصدی در روز پنج شنبه در معاملات امروز 0.43 درصد افزایش یافت و به 1233 دلار در هر اونس رسید.

پس از کاهش نزدیک به 3 درصدی قیمت طلا در دو جلسه قبلی، قیمت فلز زرد امروز اندکی افزایش یافت.

احساس حاکم بر بازار به دلیل افزایش احتمال تعدیل قریب الوقوع سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا و سرعت گرفتن خروج سرمایه صندوق های سرمایه گذاری باعث شده است تا بازار طلا وضعیت شکننده ای داشته باشد.طلا در آستانه ثبت اولین کاهش قیمت در طی 13 سال اخیر است و این در حالی است که سرمایه گذاران، تحت تاثیر ترمیم اقتصاد جهانی، سرمایه های خود را روانه بازار سهام کرده اند.

مارک کینان، رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک سوشیت جنراله در آسیا به رویترز گفت: «با توجه به خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذار در بازار طلا، ایجاد هرگونه رشد قابل توجه در بازارهای طلا بسیار دشوار است.»

وی افزود: «عمدتا خروج سرمایه از این صندوق ها عامل اصلی ایجاد حس تعیین کننده مسیر قیمت ها در سال جاری بوده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.43 درصد افزایش به 1233 دلار رسید. قیمت طلا روز پنجشنبه بیش از 2 درصد سقوط کرد و به 1223 دلار و 30 سنت نیز رسید.دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه بیشترین کاهش را در طی دو ماه اخیر تجربه کرد. این صندوق بیش از یک ماه است که شاهد ورود سرمایه نبوده است.آمارها در روز پنجشنبه نشان داد که میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه نوامبر رشد چشم گیری را شاهد بوده است.تجار انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده، تصمیم به تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود بگیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها