کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین نقطه تهران برای فعالیت تجاری کجاست؟


کد خبر : ۲۴۸۱۱جمعه، ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۲۷۳۸۰۹ بازدید

انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در تحقیقی به بررسی موقعیت مناطق شهر تهران برای سرمایه‌گذاری پرداخته است. نتایج پژوهشی با عنوان ...
بهترین نقطه تهران برای فعالیت تجاری کجاست؟بهترین نقطه تهران برای فعالیت تجاری کجاست؟

نتایج یک تحقیق نشان می دهد مناطق 3 و 6 تهران بهترین موقعیت ها برای استقرار مراکز مالی و تجاری است.

انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در تحقیقی به بررسی موقعیت مناطق شهر تهران برای سرمایه‌گذاری پرداخته است. نتایج پژوهشی با عنوان «به کارگیری روش‌های تصمیم‌گیری چند شاخصه برای رتبه‌بندی اقتصادی مناطق 22 گانه شهر تهران به منظور استقرار مراکز مالی و تجاری» ارائه شد که نشان می‌دهد مناطق ۶ و ۳ تهران جزء بهترین مناطق برای استقرار مراکز مالی و تجاری در پایتخت است.

در اولین مرحله این تحقیق، شاخص ها و عوامل مؤثر در رتبه بندی اقتصادی مناطق شهری با نظرات کارشناسان، شناسایی شده و داده‌های مورد نیاز برای هر کدام از مناطق شهر تهران، جمع ‌آوری گشته و بر اساس آن، ماتریس تصمیم گیری تشکیل شده است. در این تحقیق، روش دلفی برای دریافت نظرات ۱۲ تن از متخصصین مرتبط در این زمینه و تعیین عوامل و معیارهای موثر، به کار گرفته شد.

همچنین گزارش‌های سازمان آمار و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران جهت تشکیل ماتریس تصمیم گیری، مورد استفاده قرار گرفتند. ماتریس تصمیم با داده‌های حاصل از نه شاخص مهم نرخ اشتغال، نرخ باسوادی، تراکم جمعیت، تعداد مراکز و موسسات مالی و اعتباری، اقتصادی و تجاری، بهداشتی و درمانی، رفاهی و تفریحی، اداری و آموزشی و فرهنگی به ازای هر کدام از مناطق ۲۲ گانه، تشکیل شد. وزن شاخص‌ها با استفاده از روش آنتروپی تعیین و از روش‌های تصمیم‌گیری SAW,TOPSIS,VIKOR,LINEAR ASSIGNMENT استفاده شد تا بهترین منطقه را پیدا کنیم. اما به دلیل آنکه هر کدام از این روش‌ها، رتبه‌بندی متفاوتی را نمایش دادند از فنون تلفیقی Poset استفاده شد. در نهایت نتایج بررسی و تحلیل مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حاکی از آن است که مناطق ۶ و ۳ جزء بهترین مناطق برای استقرار مراکز مالی و تجاری است.

fc3eykj3j3madldww32s.jpg

در این پژوهش آمده هم‌چنین آمده  است: مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر سود بیشتر و موفقیت در فعالیت‌های مالی و تجاری، مکان و موقعیت جغرافیایی استقرار آن فعالیت است. برای رسیدن به این مهم، اطلاعات دقیق مکانی نیاز است که این مهم نیز مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی می باشد. از این رو رتبه‌بندی اقتصادی مناطق شهری، می‌تواند وضعیت اقتصادی مناطق شهری را برای مدیران و فعالان اقتصادی روشن سازد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها