کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دهلی‌نو پول نفت ایران را قسطی می‌دهد


کد خبر : ۲۴۸۱جمعه، ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹:۰۶۲۹۳۶ بازدید

معاون بانک مرکزی هند از پرداخت بخشی از بدهی نفتی این کشور به ایران به صورت قسطی خبر داد و گفت: قرار نیست پول زیادی به ایران پرداخت شود.
دهلی‌نو پول نفت ایران را قسطی می‌دهددهلی‌نو پول نفت ایران را قسطی می‌دهد

یک مقام بانک مرکزی هند گفت منتظر اعلام نظر ایران برای تعیین نحوه پرداخت پول نفت این کشور هستیم اما «قرار نیست پول زیادی پرداخت شود و این پرداخت به صورت متناوب و قسطی انجام خوهد شد».

به گزارش رسانه های هندی، معاون بانک مرکزی هند گفت، کشورش در انتظار اعلام نظر ایران در مورد چگونگی پرداخت بخشی از پول نفت این کشور است و این مبلغ به صورت اقساطی به ایران پرداخت خواهد شد. پس از انعقاد موافقتنامه ژنو در ماه نوامبر، ایران اکنون می تواند مبلغ 4.2 میلیارد دلار از پول نفت خود را که نزد مشتریان عمده نفت این کشور شامل هند، چین، ژاپن و کره جنوبی بلوکه شده بود، آزاد کند. هند، دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین، 45 درصد پول نفت ایران را به روپیه و مابقی را از طریق هالک بانک ترکیه به یورو پرداخت می کرد، اما با تشدید تحریم ها در اوایل امسال، روش پرداخت به یورو مسدود شد.

هیئتی از ایران اخیرا برای بررسی راه های آزاد کردن این دارایی ها به هند سفر کرده بود.معاون بانک مرکزی هند به خبرنگاران گفت: «اینکه کانال هالک بانک مجددا بازگشایی خواهد شد یا خیر، ما مطمئن نیستیم...جلوتر که برویم پیشنهاد مطرح شده را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه می توان این کار را به بهترین نحو انجام داد.»

هالک بانک اعلام کرده است که پس از رسمیت یافتن توافق ژنو، پرداخت پول نفت ایران از این طریق ممکن است از سر گرفته شود.اما خان گفت: «قرار نیست پول زیادی پرداخت شود...این اتفاق قرار نیست به صورت فوری بیفتد، این پرداخت به صورت متناوب و قسطی انجام خواهد شد.»تحریم های غرب موجب شده است که صادرات نفت ایران از حدود 2.5 میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه کاهش یابد که بخشی از این کاهش ناشی از تحریم بیمه ای محموله های نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا و بخشی دیگر کاستن مشتریان نفت ایران از خرید خود برای احتراز از مجازات های واشنگتن بوده است.

هند قصد دارد امسال روزانه حدود 220 هزار بشکه نفت از ایران وارد کند، اما به دلیل مشکلات بیمه ای، ممکن است میزان خرید نفت دهلی نو از تهران به کمتر از این میزان برسد. یک منبع آگاه در وزارت نفت هند هفته گذشته گفت، دهلی نو در سال مالی جاری که از ابتدای آوریل آغاز شده، تا ماه نوامبر به طور متوسط روزانه حدود 120 تا 130 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها