کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران در عراق زمین کشاورزی اجاره می‌کند


کد خبر : ۲۴۷۹۷پنجشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۶۲۲۴۵ بازدید

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که برخی شرکت‌های ایرانی در عراق زمین کشاورزی اجاره می‌کنند و عراق هم که به‌ دنبال جلب سرمایه ...
ایران در عراق زمین کشاورزی اجاره می‌کندایران در عراق زمین کشاورزی اجاره می‌کند

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که برخی شرکت‌های ایرانی در عراق زمین کشاورزی اجاره می‌کنند و عراق هم که به‌ دنبال جلب سرمایه خارجی است، از این امر استقبال کرده است.

مهدی نجات‌نیا، مسئول میز عراق در سازمان توسعه تجارت ایران، اعلام کرد که ایرانی‌ها در عراق زمین کشاورزی اجاره می‌کنند.

این مقام مسئول به خبرگزاری کار ایران، گفت: «برخی شرکت‌های ایرانی در استان واسط عراق زمین اجاره کرده و اقدام به کشت محصولات کشاورزی می‌کنند. دولت عراق به جهت حمایت از سرمایه‌گذار خارجی و تشویق آن‌ها برای افزایش سطح سرمایه‌گذاری این تسهیلات را قایل شده است.» نجات‌نیا با تاکید بر این‌که مقامات دولت عراق هر سال بیشتر در زمین‌های حاصل‌خیز اطراف دجله و فرات کشت انجام می‌دهند، اضافه کرد که دولت این کشور به فکر کسب درآمد بیشتر با اجاره دادن زمین‌های کشاورزی است.

مسئول میز عراق در سازمان توسعه تجارت گفت که فعالان اقتصادی ایران باید به ‌فکر استفاده از این موقعیت و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در عراق باشند.

او تاکید کرد: «البته این سرمایه‌گذاری باید میان‌مدت باشد. چون عراق به احتمال زیاد در سال‌های آینده با بحران کم‌آبی روبرو خواهد بود و به یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان آب تبدیل خواهد شد.»

پیش از این نیز برخی رسانه‌ها گزارش دادند که ایران به ‌دنبال اجاره‌ی زمین کشاورزی از برزیل است.

آرماندو منتیرونتو، وزیر صنعت و تجارت خارجی برزیل با تایید این خبر گفته بود که برخی رایزنی‌های ابتدایی میان این وزارت‌خانه با مسئولان اتاق بازرگانی ایران صورت گرفته است. این مقام مسئول برزیل گفته بود که ایران تمایل دارد بخشی از محصولات و اقلام خوراکی مورد نیاز شهروندان خود را در زمین‌های کشاورزی برزیل کشت کرده و خود با هزینه‌ی اندک به ایران انتقال دهد.

ایران برای هشتمین سال پیاپی با بحران جدی کم‌آبی مواجه است و همین امر کشت و به‌ویژه کشت دیم را در بسیاری از مزارع این کشور با دشواری مواجه کرده و در مواردی زمین‌های کشاورزی را خشک کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها