کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 كشته و زخمی ايرانی در ميان قربانيان حمله به فرودگاه آتاتورك


کد خبر : ۲۴۷۸۱چهارشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹:۱۲۹۳۷ بازدید

در حمله تعدادي مهاجم انتحاري به فرودگاه آتاتورك استانبول در شامگاه سه‌شنبه كه منجر به كشته و زخمي شدن بيش از 190 نفر شده ...

در حمله تعدادي مهاجم انتحاري به فرودگاه آتاتورك استانبول در شامگاه سه‌شنبه كه منجر به كشته و زخمي شدن بيش از 190 نفر شده است، وزارت خارجه كشورمان در بيانيه‌يي، ضمن محكوم كردن شديد اين حمله، كشته و مجروح شدن تعداد كثيري از انسان‌هاي بي‌گناه را به دولت و ملت تركيه تسليت گفته و با خانواده‌هاي داغدار ابراز همدردي كرد.  بهرام قاسمي سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در اين بيانيه تاكيد كرد كه افراط‌گرايي و تروريسم مرز و مليت نمي‌شناسد و همان‌طور كه محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، اظهار كردند لازم است اراده جمعي جهاني براي مبارزه با اين پديده شوم شكل گيرد. سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين مجددا بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري با كشورهاي منطقه براي ريشه‌كني اين پديده شوم و خطرناك تاكيد كرد.


 حال دو نفر از مجروحان وخيم اعلام شد

در همين رابطه و با اعلام اخباري مبني بر كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان‌مان در اين حادثه تروريستي، حسن قشقاوي معاون پارلماني و كنسولي و امور ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه، اعلام كرد كه طبق آخرين اطلاعات اعلام شده از سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در استانبول در حادثه تروريستي سه‌شنبه شب استانبول تاكنون يك نفر ايراني كشته شده است. وي گفت: براساس آخرين اطلاعاتي كه به ما ارسال شده 5نفر ايراني نيز مجروح هستند كه وضعيت يك نفر از آنها وخيم است. قشقاوي همچنين با ابراز اميدواري از اينكه تعداد مجروحان و كشته‌شدگان ايراني در اين حادثه افزايش پيدا نكند، تصريح كرد: به محض دريافت اطلاعات جديد به اطلاع مردم خواهيم رساند.

گفتني است ساعاتي پس از اعلام اين خبر ازسوي حسن قشقاوي، استانداري استانبول آماري كه پيش از اين به سركنسولگري ايران در ارتباط با تعداد مجروحان و كشته‌شدگان ايراني داده بود را اصلاح كرد. به گزارش ايسنا، استانداري استانبول به سركنسولگري ايران در اين شهر اعلام كرد كه «سه نفر ايراني در حادثه فرودگاه آتاتورك مجروح و يك نفر كشته شده است.» گزارش‌هاي خبري از آخرين وضعيت ايرانيان حادثه‌ديده در استانبول حاكي از آن است كه متاسفانه سالار داودي جزو كشته‌شدگان اين حادثه تروريستي بوده و از سه مجروح باقي مانده حال دو نفر از آنان وخيم اعلام شده است.


 تاوان سياست‌هاي غلط

كمال دهقاني‌فيروزآبادي نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با محكوم كردن حادثه تروريستي در تركيه و ابراز اميدواري از برقراري آرامش و ثبات در كشورهاي همسايه همچون تركيه گفت: لازم است تركيه با عبرت و درس گرفتن از اشتباهات گذشته‌اش در حمايت از داعش، اهتمام جدي براي مقابله با تروريست‌ها داشته باشد. وي با تاكيد بر اينكه مقابله با ريشه‌هاي تروريستي باعث رشد و گسترش حركات تروريستي مي‌شود، گفت: بايد با اين حركات وهابي مقابله كرد تا حداقل در آينده بتوان آرامشي داشت، اتفاقي كه لازم است توسط دولت تركيه براي مبارزه با حركات تروريستي انجام شود.

سيدحسين نقوي‌حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در گفت‌وگويي، با محكوم كردن حادثه تروريستي در فرودگاه تركيه گفت: عمليات تروريستي خونين در تركيه باعث گرفته شدن امنيت جاني و مالي مردم شده است؛ اين تاواني است كه دولت تركيه در مقابل سياست‌هاي غلط خودش مبني بر حمايت از داعش و گروه‌هاي تروريستي پرداخت مي‌كند. درحالي اين حادثه تروريستي در تركيه رخ داده كه ايران بارها و در همه ملاقات‌ها به مقامات تركيه هشدار داده بود تقويت تروريست به ضرر همه كشورهاست و به‌زودي دود حمايت از داعش به چشم خودتان مي‌رود؛ يادم است در ديدار با داوود اغلو وزير خارجه وقت و نمايندگان عضو كميسيون امنيت تركيه نيز متذكر شديم كه اگر داعش تقويت شود ناامني براي تركيه، همسايگان و ساير كشورها به‌دنبال خواهد داشت.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: باوجود اين هشدارها تركيه بر طبل سياست‌هاي غلط خود مبني بر حمايت از داعش كوبيد، سرمست و بدون توجه به عواقب آن جلو رفت، به تذكرات توجه نكرد و متاسفانه امروز تاوان همان سياست‌هاي غلط خود را مي‌دهد. وي گفت كه ما نگران اتفاقات بدتر در تركيه هستيم چون اخيرا تركيه سياست‌ها و مواضع جديد مسالمت‌آميز با رژيم‌صهيونيستي را دنبال مي‌كند كه قطعا اين حركات عواقب بدتري را در پي خواهد داشت.

نقوي‌حسيني در ادامه با تاكيد بر اينكه مقامات تركيه بهتر است از اين اتفاقات درس بگيرند، افزود: اخيرا در شهرهاي مختلف تركيه شاهد انفجارهايي حداقل يك‌بار در هفته هستيم كه باعث خسارت‌هايي به اقتصاد و صنعت توريسم در اين كشور مي‌شود. بهتر است مقامات تركيه با درس گرفتن از گذشته سياست‌هاي غلط خود را اصلاح كنند و دست از حمايت از داعش و گروه‌هاي تروريستي بردارند. وي در پايان گفت كه بهتر است تركيه به كشورهايي كه مي‌خواهند به‌صورت واقعي با تروريسم مقابله و مبارزه كنند، بپيوندند و زمينه را براي نابودي گروه‌هاي تروريستي فراهم كنند چون در غير اين صورت در آينده تاوان سختي مي‌بينند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها