کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چنگ و دندان نشان دادن هوآوی به اپل


کد خبر : ۲۴۷۱۲سه شنبه، ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۴۵۴۳۹۳ بازدید

شرکت هوآوی که سومین شرکت بزرگ تولید‌کننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان محسوب می‌شود در حال توسعه سیستم عاملی منحصر ...
چنگ و دندان نشان دادن هوآوی به اپلچنگ و دندان نشان دادن هوآوی به اپل

شرکت هوآوی که سومین شرکت بزرگ تولید‌کننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان محسوب می‌شود در حال توسعه سیستم عاملی منحصر به فرد برای ابزارهای هوشمند خود است. براساس گزارش‌های منتشر شده توسعه این سیستم عامل در شرایطی صورت می‌پذیرد که گوشی‌های هوشمند فعلی این شرکت از سیستم عامل محبوب گوگل یعنی اندروید بهره‌مند هستند و هوآوی قصد دارد تا با توسعه یک سیستم عامل جدید و منحصر به فرد آن را به هنگام نیاز جایگزین سیستم عامل گوگل کند.

طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها، شرکت هوآوی با به کار‌گیری تیمی از مهندسان شرکت نوکیا در یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی در حال کار روی سیستم عامل اختصاصی خود است. اگرچه هوآوی تنها شرکت تولید‌کننده تلفن‌های هوشمند که به دنبال جایگزینی برای اندروید هستند نبوده است (سامسونگ نیز چندی پیش سیستم عامل منحصر به فرد خود را بر پایه لینوکس طراحی کرده است) اما منابع نزدیک به این شرکت تولید موبایل‌های هوشمند اعلام کرده‌اند که سیستم عامل مستقل هوآوی به‌زودی رونمایی می‌شود و در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها قرار خواهد گرفت.

با وجود تلاش‌های اخیر هوآوی برای توسعه سیستم عامل اختصاصی خود، این شرکت از بهبود و توسعه رابط کاربری مورد استفاده‌اش برای اندروید نیز غافل نبوده و قرار است به‌زودی تغییراتی در آن ایجاد شود. رابط کاربری هوآوی که EMUI  نام دارد اغلب از سوی کارشناسان حوزه صنعت ابزارهای هوشمند در غرب به دلیل طراحی ضعیف و کپی‌برداری از iOS مورد انتقاد قرار گرفته است.

به منظور بهبود این رابط کاربری شرکت چینی هوآوی در اکتبر گذشته «آبی گیل برادی» از طراحان سابق اپل را به استخدام خود درآورد تا تغییرات مورد نظر مدیران هوآوی در رابط کاربری اختصاصی این شرکت روی سیستم عامل اندروید را به مرحله اجرا درآورد. لازم به ذکر است رابط کاربری اختصاصی و بهبود‌یافته هوآوی قرار است براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه سپتامبر به بازار عرضه شود.

طبق اطلاعاتی که از رابط کاربری جدید هوآوی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، اضافه شدنApp  Drawer، طراحی مجدد آیکن‌ها و بهبود طراحی ظاهری آنها (که در نهایت بسیار شبیه آیکن‌های iOS هستند) و در نهایت استفاده از یک پالت رنگی جدید و تازه از جمله تغییراتی هستند که در رابط کاربری اندروید هوآوی ایجاد شده است.

گفتنی است تغییرات اخیر در شرایطی رخ می‌دهد که در رابط کاربری فعلی هوآوی به‌صورت کاملا عجیبی از رنگ‌های تیره نظیر خاکستری و قهوه‌ای استفاده شده است. به منظور برطرف کردن این موضوع، برادی قصد دارد تا از رنگ‌های روشن‌تر نظیر آبی و سفید در فرآیند بهبود رابط کاربری هوآوی استفاده کند.

شرکت چینی هوآوی که قصد دارد به یک تولید‌کننده جهانی ابزارهای هوشمند بدل شود در حال حاضر از چنین جایگاهی برخوردار نبوده و بخش قابل توجهی از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های تولیدی خود را در بازار چین به فروش می‌رساند.

در این راستا یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف هوآوی از دید کارشناسان عدم موفقیت این شرکت در انعقاد قرارداد با یکی از شبکه‌های ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه در آمریکا و مشکل دیگر آن کم اعتبار بودن محصولات آن در بازارهای غربی بوده است که عمده‌ترین دلیل این موضوع استفاده هوآوی از نرم‌افزارهای غیر‌اورجینال عنوان شده است.

برادی طراح جدید شرکت هوآوی ضمن اذعان به وجود مشکلات مذکور اعلام کرد که قصد دارد نقاط ضعف نرم‌افزاری تلفن‌های هوشمند این شرکت را مرتفع کند.

برادی در انتهای سخنان خود به خبرنگاران گفت: «روزی خواهد آمد که هوآوی به بزرگ‌ترین تولید‌کننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان بدل می‌شود و محصولات آن بدون نیاز به کپی‌برداری از اپل قادر خواهند بود به محبوب‌ترین ابزارهای هوشمند در سراسر جهان تبدیل شوند.»
 


منبع: www.theverge.com
مترجم معراج آگاهی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها