کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین محصولات دیجیتالی سال 2013


کد خبر : ۲۴۶۳پنجشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸:۵۰۴۹۶۳ بازدید

نزدیک شدن به پایان سال 2013 میلادی فرصت خوبی است، تا کارشناسان وب‌سایت‌های مختلف فناوری اطلاعات به معرفی محصولات دیجیتالی برتر این سال بپردازند.

این معرفی می‌تواند برای افرادی که خریدهایشان در این بخش را به آخر سال موکول کرده‌اند، بسیار سودمند باشد. به سنت همیشگی سایت phonearena، که یکی از منابع معتبر در بررسی گجت‌ها است، بهترین محصولات دیجیتالی در حوزه تلفن‌هوشمند، تبلت، فبلت، بهترین دوربین گوشی، بهترین طراحی محصول  در سال ۲۰۱۳  را معرفی کرده است. ظاهری زیبا و جذاب، کیفیت ساخت مناسب و استفاده آسان از دستگاه، کارآیی و تکنولوژی خاص محصول و..  از جمله ویژگی‌هایی است  که سایت phonearena در انتخاب محصولات برتر دیجیتالی سال  به آنها توجه داشته است. 

dj9r079727y03n38zvt.png

بهترین تبلت‌ها

تبلت‌ها این روزها به یکی از ابزارهای محبوب دیجیتالی در بین کاربران تبدیل شده‌اند. به طوری که میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان از این دستگاه به خاطر مقرون به صرفه بودن و کارآیی بالای آنها به واسطه نصب اپلیکیشن‌های مختلف، استفاده می‌کنند. اما این شرایط و استقبال به معنای این نیست که همه  تبلت‌ها در بازار دارای کیفیت و کارآیی یکسان هستند. براساس بررسی‌های سایت phonearena بهترین تبلت‌های سال 2013 به نام سه تبلتipad Air، Google Nexuse 7‌ و LG G Pad 8.3 ثبت شده است.

iPad Air:  از نظر این سایت تبلت ipad Air شرکت اپل تنها یک تبلت شگفت‌انگیز نیست. چرا که این تبلت به خاطر شاهکار مهندسی در طراحی یکی از نازک‌ترین، قدرتمندترین و زیبا‌ترین تبلت‌های موجود در بازار است. نسل پنجم ipad به  مراتب سبک‌‌تر، باریک‌تر، با  حاشیه کمتر و از نظر سخت‌افزاری نیز عملکرد بهتری نسبت به هم‌نسلان گذشته خود دارد. ipad Air 20 درصد نازک‌تر از نسل قبلی آی‌پد است و تنها با 5/7 میلیمتر ضخامت و نزدیک به 450 گرم وزن 28 درصد هم سبک‌تر از نسل قبلی آی‌پد است. صفحه نمایش این تبلت  7/9 اینچی و از نوع رتینا است. 

Google Nexus 7: بعد از موفقیت تبلت Nexus 7 در سال 2012 شرکت گوگل با همکاری ایسوس نسخه دوم این تبلت را در سال 2013 روانه بازار کرد. این تبلت به دلیل صفحه نمایش 7 اینچی که دارد بهترین تبلت کوچکی است که می‌توان در بازار این محصول پیدا کرد. نسخه 2013 این تبلت دارای وزن  تقریبی 290 گرمی و  در اندازه تقریبی 11 سانتی‌متری‌ طراحی شده که این یعنی راحتی  در حمل‌ونقل. Nexus 7 دارای طراحی ساده، اما جذابی است و تنها در یک مدل مشکی وارد بازار شده است. 

همچنین صفحه‌نمایش این تبلت از نوع Corning  Glass و ضدضربه و ضدخش است. این تبلت با توجه به پیشرفت‌های سخت‌افزاری نسبت به نسخه اول خود تا 10 ساعت شارژ نگه می‌دارد. 

LG G Pad 8.3: این تبلت که در رتبه سوم بهترین تبلت بازار جای‌گرفته است در واقع آغازگر حرکت جدی شرکت LG‌ در بازار تبلت‌ها محسوب می‌شود. این تبلت از یک نمایشگر 3/8 اینچی با کیفیت Full HD بهره می‌برد. پردازشگر دستگاه از نوع اسنپدرگون 600 است و چهار هسته آن روی فرکانس 7/1 گیگاهرتز تنظیم شده‌اند. دوربین G Pad 5 مگاپیکسلی است و حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایت است. این تبلت به صورت پیش فرض با آندروید ۴.۲.۲ عرضه می‌شود و چند اپلیکیشن مخصوص نیز در اختیار کاربرانش می‌گذارد. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این تبلت قیمت مناسب آن است. G Pad در بازار جهانی به قیمت 350 هزار دلار به فروش می‌رسد و قیمت تقریبی آن در بازار ایران نیز در حدود 980 هزار تومان اعلام شده است. 

dj9r079727y03n38zvt.png

بهترین فبلت‌ها

اولین باری که  سامسونگ محصولی به نام Galaxy Note را روانه بازار کرد به یاد دارید؟ محصولی با صفحه نمایشی نسبتا بزرگ که معلوم نبود در رده گوشی همراه جای می‌گیرد یا تبلت؟ همین شرایط باعث شد بسیاری نسبت به موفقیت این محصول شک‌ها و تردیدهایی مطرح کنند، اما به مرور زمان به خاطر  استقبال و  فروش بالای Galaxy Note نه‌تنها این محصول را با  موفقیت همراه کرد بلکه  بسیاری از شرکت‌های تکنولوژیکی دنیا را نیز تشویق به ورود به این بازار کرد. بازار نوظهوری به نام فبلت. حالا هم  Galaxy Note 3 از سامسونگ، Lumia 1520 از نوکیا و Xperia Z Ultra از شرکت سونی به عنوان بهترین فبلت‌های سال 2013 انتخاب شده‌اند. 

Galaxy Note 3 اواسط شهریور ماه سال جاری معرفی شد این نسل از گلکسی نسبت به نسل قبلی خود باریک‌تر شده و از طراحی زیباتری  نیز برخوردار است.  به طور کلی، این فبلت از نمای جلویی، شبیه به مدل‌های قبلی است، اما بزرگ‌ترین تغییر در نوت 3 مربوط به قسمت پشتی آن است که به طور کامل از جنس چرم ساخته شده است.این فبلت مجهز به صفحه نمایش 7/5 اینچی با وضوح تصویر 1080 پیکسل و از نوع AMOLED است. همچنین این نسخه مجهز به  نسخه جدید از قلم هوشمند S Pen نیز هست. دوربین 13 مگاپیکسلی، حافظه 32 و 64 گیگابایتی، مجهز بودن به نسخه 3/4 آندروید از دیگر ویژگی‌های این فبلت است.

Lumia 1520 اولین فبلت از سوی شرکت نوکیا است. این فبلت  مجهز به صفحه نمایش 6 اینچی  از نوع Full HD است که دارای  روکش محافظ گوریلا گلس 2 است  و از فناوری ClearBlack پشتیبانی می‌کند. کاربران با این فبلت سیستم‌عامل ویندوز نسخه 8 را تجربه خواهند کرد. دوربین این فبلت 20 مگاپیکسل است و دارای پردازنده 4 هسته‌ای  Snapdragon 800 با فرکانس 26/2 گیگاهرتزاست. لومیا 1520 مجهز به 4 میکروفون برای ضبط غنی صدا است. به کارگیری از نرم‌افزارهای خاص و کاربردی از دیگر ویژگی‌های این فبلت است.

Xperia Z Ultra هم یکی دیگر از فبلت‌های باقابلیت و قابل توجه در بازار است. اکسپریا Z Ultra یک فبلت بزرگ با صفحه نمایش 6.44 اینچی است که  فوق‌العاده باریک است و  با طراحی خاص و جذابش، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. تلفن‌های 5 اینچی در کنار اکسپریا Z Ultra کوچک به نظر می‌رسند و درواقع می‌توان این محصول را نزدیک به تبلت‌های 7 اینچی دانست. این فبلت در دو نسخه سفید و مشکی ‌روانه بازار شده که بدنه هر دو آنها از جنس شیشه مستحکم ساخته شده است.پردازنده  این فبلت با 4 هسته‌ای Snapdragon 800 با  فرکانس 2/2 گیگاهرتز است. دوربین 8 مگاپیکسلی، حافظه ذخیره‌سازی: ۱۶ گیگابایت به همراه درگاه microSD برای افزایش حافظه، ضد آب و... از دیگر ویژگی‌های این فبلت است. 

dj9r079727y03n38zvt.png

بهترین گوشی‌های هوشمند

اما گوشی‌های هوشمند، از جمله محصولاتی هستند که استفاده آن در بین تمامی جوامع مختلف با افزایش باورنکردنی همراه است، تنوع در بین محصولات این بازار با تکنولوژی‌های که هر ماه دچار پیشرفت و دگرگونی می‌شوند کار را برای بسیاری از کاربران برای خرید یک گوشی هوشمند بسیار سخت کرده است؛ اما شاید انتخاب سایت phonearena بتواند به شما در انتخابتان کمک کند. این سایت گوشی‌های G2 از LG Nexus 5 از گوگل و در نهایت آی‌فون نسخه 5S‌ از شرکت اپل را به عنوان برترین گوشی‌های هوشمند سال 2013 معرفی کرده است.

بهترین طراحی

اولین فاکتوری که در خرید یک محصول از نوع دیجیتالی برای بسیاری از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است، به طراحی آن محصول مربوط می‌شود.در واقع یکی از اولین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود در نگاه اول از یک محصول خوشتان بیاید،  طراحی ظاهری و احساسی است که در هنگام در دست گرفتن آن به کاربر منتقل می‌شود.  به خاطر همین امر هم هست که بعد از رقابت در ارائه جدیدترین تکنولوژی‌ها، به چالش کشیدن شرکت‌های تکنولوژیکی در طراحی‌های خاص و ویژه‌شان  آنها را وارد میدان رقابت دیگری کرده است. 

شاید در این میدان رقابت بیراه نباشد شرکت گوگل را برنده اعلام کنیم، چرا که در بررسی سایت phonearena از بین سه محصولی که بهترین طراحی سال 2013 را به خود اختصاص داده‌اند دو محصول مربوط به شرکت اپل است. گوشی HTC One، تبلت ipad Air‌ و گوشی آی‌فون 5s جایزه بهترین طراحی در سال 2013 را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در بخش بهترین دوربین‌های گوشی‌های همراه نیز جایزه این سایت به محصولات Lumia 1020 از نوکیا، Galaxy Note 3 از سامسونگ و آی‌فون 5s‌ از اپل رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها