کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبادلات جدی تجاری آلمان با ایران هنوز شروع نشده است


کد خبر : ۲۴۶۰۷شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۵۴۶۹۱ بازدید

نگرانی بانک‌های اروپایی از تحریم‌های باقی‌مانده علیه ایران سبب شده که روند توسعه صادرات شرکت‌های آلمان و اتریش به ایران متوقف ...

نگرانی بانک‌های اروپایی از تحریم‌های باقی‌مانده علیه ایران سبب شده که روند توسعه صادرات شرکت‌های آلمان و اتریش به ایران متوقف شود. اتحادیه ماشین‌سازان آلمان اعلام کرد که مبادلات جدی با ایران هنوز شروع نشده است.
 
اتحادیه ماشین‌سازان آلمان اعلام کرد که این کشور همچنان از مناسبات بازرگانی جدی با ایران فاصله دارد. این اتحادیه روز پنج‌شنبه (3 تیر / 23 ژوئن) مهم‌ترین مشکل ارتباط با ایران را نبود رابطه بانکی با این کشور دانست. اتحادیه ماشین‌سازان آلمان در بیانیه خود توضیح داده است که گرچه دولت آلمان حمایت از صادرات به ایران را از سر گرفته، اما کارفرمایان این کشور نمی‌توانند بدون حمایت نهادهای مالی، صادرات به ایران را توسعه دهند.

اتریش هم هنوز از سرمایه‌گذاری در ایران می‌ترسد

شرکت نفت و گاز اتریشی (OMV) نیز اعلام کرده است که شرط سرمایه‌گذاری این شرکت در ایران تنها پس از برطرف شدن نگرانی موسسات مالی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، راینر زله رئیس شرکت نفت و گاز اتریشی (OMV) در مقاله‌ای در روزنامه اتریشی "ترند" اعلام کرده است: «مشکلات (سرمایه‌گذاری در ایران) به این زودی‌ها برطرف نمی‌شوند. ما همچنین طلب‌های دیگری نیز از ایران داریم.»

راینر زله نیز همچون سخنگوی شرکت نفت و گاز اتریشی حاضر نشد در باره مطالبات این شرکت از ایران و میزان آن حرفی بزند. زله تنها گفت: «این مبلغ ۵/ ۲ یورو نیست که بتوان آن را فراموش کرد و در باره‌اش حرفی نزد.»

نگرانی‌های بانک‌های اروپایی از تحریم‌های باقی‌مانده علیه ایران

بانک‌های اروپا ریسک نقض تحریم‌های آمریکا را بسیار زیاد می‌دانند. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، وزیران دارایی و مسئولان اتحادیه اروپا از آمریکا خواسته‌اند درباره مصونیت از تحریم‌های باقی‌مانده علیه ایران تضمین بدهند، اما مقام‌های ایالات متحده از اظهار نظری فراتر از بیانیه‌ها و سخنان رسمی خودداری کرده‌اند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیش‌تر در دیدار با بانک‌داران مهم اروپایی در لندن تاکید کرده که بانک‌ها و موسسه‌های مالی اروپا تا زمانی که به دنبال "تجارت قانونی" باشند، دلیلی برای نگرانی به خاطر از سر گیری همکاری با ایران ندارند.

اما سخنان جان کری و برخی بیانیه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره برداشته شدن موانع همکاری با ایران تاکنون اطمینان کافی را در بانک‌های مهم اروپایی ایجاد نکرده است. در سال‌های گذشته دست‌کم پنج بانک اروپایی به اتهام نقض تحریم‌ها در معامله با ایران به پرداخت میلیاردها دلار جریمه محکوم شده‌اند. یکی از سنگین‌ترین جریمه‌ها مربوط به بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" است که در سال 2014 پذیرفت به‌خاطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران٬ کوبا و سودان 9 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها