کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به نفع ایران نیست


کد خبر : ۲۴۵۹۴شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳:۴۷۳۵۸۵ بازدید

یکی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا که عضو گروه دوستی این نهاد با ایران نیز هست، گفته که خروج انگلیس از اتحادیه به نفع تهران ...

9neyc5tcgzg4k0fs3fpe.jpg

یکی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا که عضو گروه دوستی این نهاد با ایران نیز هست، گفته که خروج انگلیس از اتحادیه به نفع تهران نخواهد بود.

بر اساس گزارش یورونیوز، «فیلیپ ژووَن» گفته که خروج انگلیس از اتحادیه، موجبات ناپایداری درون این بلوک را فراهم می‌آورد و این در حالی است که ایران برای اجرایی شدن توافقات اخیر با اتحادیه اروپا، به شرایط پایداری درون‌گروهی بین کشورهای اتحادیه نیاز دارد.

ژووَن گفت: «ایران، با توجه به توافق‌ها و مذاکرات اخیر با اروپا، احتیاج به طرف‌هایی در مذاکره دارد که شرایط پایداری داشته باشند. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وضعیت را ناپایدار می‌کند؛ امری که برای ادامه مذاکرات میان ایران و کشورهای اروپایی به هیچ وجه مناسب نیست.»

یورونیوز گفته که این سخنان فیلیپ ژووَن، واکنشی به توئیت امروز «حمید ابوطالبی»، نماینده سابق ایران در اتحادیه اروپا و گزینه «حسن روحانی» برای نشستن بر کرسی نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل بوده است؛ ابوطالبی امروز گفته بود «خروج انگلیس ازاتحادیه اروپایی یک "فرصت تاریخی" برای #ایران است؛بایدازاین فرصت تازه، نهایت بهره را برد.»

این نماینده پارلمان اتحادیه اروپا به ناخرسندی مسکو از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم اشاره کرد و گفت: «حاکمان خردمند می‌دانند که در جهان امروز به شرکا و طرف‌های با ثبات نیاز دارند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها