کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سکه طلا یک کانال پایین تر رفت


کد خبر : ۲۴۵۳۳پنجشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲:۴۵۶۶۹ بازدید

سکه تمام بهار آزادی که 2 روز در کانال یک میلیون و 30 هزار تومان نوسان کرده بود، روز چهارشنبه از این کانال کوتاه آمد. در پنجمین روز هفته ...

سکه تمام بهار آزادی که 2 روز در کانال یک میلیون و 30 هزار تومان نوسان کرده بود، روز چهارشنبه از این کانال کوتاه آمد. در پنجمین روز هفته، سکه 7 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 26 هزار تومان رسید. ورود اونس به محدوده هزار و 260 دلار عامل اصلی بود که مقاومت سکه را شکست و موجب شد قیمت فلز گرانبهای داخلی از مرزی که درآن حمایت می‌شد، پایین‌تر بیاید. روز چهارشنبه برخلاف کاهش بهای سکه، دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 3 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 468 تومان رسید. با این حال، رشد دلار آنچنان کم‌رمق بود که نتوانست حتی افت قیمت سکه را محدود کند. به اعتقاد فعالان، در روزهای اخیر عرضه متناسب ارز موجب شده که معامله‌گران ارزی در خرید و فروش ارز احتیاط کنند، عاملی که منجر به کاهش نوسانات بازار شده است.


سکه در قعر 13 روزه

روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را در کانال پایین‌تر آغاز کرد و به کمترین قیمت از پنج شنبه 2 هفته قبل رسید. در پنجمین روز هفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 26 هزار و 500 تومان آغاز کرد که کاهشی 6 هزار و 500 تومانی نسبت به روز سه‌شنبه داشت. عامل اصلی که سکه را در ابتدای روز چهارشنبه تحت‌تاثیر قرار داد، افت بهای اونس در بازارهای جهانی و کاهش انتظارات افزایشی معامله‌گران سکه بود. به گفته فعالان، انتظارات معامله‌گران داخلی در رابطه با روند طلای جهانی در آستانه برگزاری همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشتر کاهشی شده است و همین موضوع تا حدی در قیمت سکه نیز انعکاس یافته است. با وجود کاهش ابتدای روز، در ادامه روز چهارشنبه، سکه تا حد زیادی در برابر کاهش بیشتر قیمت مقاومت کرد و حتی در مقاطعی تحت‌تاثیر افزایش دلار توانست تا قیمت یک میلیون و 28 هزار تومان نیز بالا رود. با این حال، فلز گرانبهای داخلی در پایان روز در همان نقطه یک میلیون و 26 هزار تومان به کار خود پایان داد که کاهشی 7هزار تومانی نسبت به روز سه‌شنبه داشت. این قیمت در حالی ثبت شد که سکه از یکشنبه 2هفته پیش نیز در کانال یک میلیون و 20 هزار تومان نوسان نکرده بود.

 

ضعف دلار از عبور محدوده‌ای

روز گذشته، دلار مانند اولین روز تابستان نوسان چندانی را تجربه نکرد و نتوانست از محدوده 3 هزار و 460 تومان عبور کند. در پنجمین روز هفته، شاخص ارزی، معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 467 تومان آغاز کرد که افزایشی 2 تومانی نسبت به روز سه‌شنبه داشت. در ادامه روز، قیمت دلار تا نقطه 3 هزار و 469 تومان نیز بالا رفت، با این حال نتوانست وارد محدوده 3 هزار و 470تومان شود. به گفته فعالان، کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی به‌طور سنتی منجر به حضور معامله‌گران سکه در بازار ارز می‌شود؛ با این حال، این عده روز چهارشنبه در بازار ارز تحرک چندانی از خود نشان ندادند. به اعتقاد حاضران در بازار، عرضه مناسب ارز از عواملی است که موجب شده معامله‌گران ارزی سعی کنند با احتیاط بیشتری در بازار موقعیت خود را تعیین کنند. این احتیاط از آن جهت بیشتر مشخص بود که حتی بازار به خبر احتمال کاهش بیشتر سود بانکی در آینده نزدیک نیز واکنش چندانی نشان نداد. تحت‌تاثیر همین احتیاط بود که معامله‌گران ارزی در روزهای گذشته سعی کردند که در یک دامنه محدود، خرید و فروش‌های ارزی خود را انجام دهند. به‌عنوان مثال، روز چهارشنبه زمانی که قیمت دلار در بازار به نقطه 3 هزار و 464 تومان می‌رسید، بازیگران بازار بیشتر در موقعیت خرید قرار می‌گرفتند، حال آنکه هنگامی که شاخص ارزی در آستانه محدوده 3 هزار و 470 تومان قرار می‌گرفت، فروش ارز در بازار بالا می‌رفت. به این ترتیب، می‌توان گفت که روز چهارشنبه، دامنه نوسانی که معامله‌گران در آن اقدام به نوسان‌گیری می‌کردند، کوتاه بود؛ اتفاقی که مشابه آن در چند روز پیش از آن نیز رخ داده بود.


قیمت سکه-قیمت طلا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها