کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی اندکی پایین آمد


کد خبر : ۲۴۵۰۲چهارشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۱۵۵۵۶ بازدید

در حالی که نشانه‌های موجود خبر از آن می‌دهد که بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهد داد، بازارهای سهام آسیایی صعود کرده و ...

در حالی که نشانه‌های موجود خبر از آن می‌دهد که بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهد داد، بازارهای سهام آسیایی صعود کرده و طلا به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر خود نزدیک شد.

در معاملات دیروز شمش با سقوط 2 درصدی بیشترین افت یک‌روزه خود را در یک‌ماه اخیر تجربه کرد و به پایین‌ترین سطح خود از 10 ژوئن برسد. این در حالی است که دو نظرسنجی جداگانه در روز دوشنبه نشان داد که شانس ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بیشتر شده است.

رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، می‌تواند اروپا را وارد رکود کرده، فشار بیشتری را به اقتصاد جهانی وارد کند و از این رو موجب افزایش درخواست برای خرید طلا شود.
 
قیمت هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه با افتی 0.2 درصدی یکهزار و 267 دلار و 70 سنت معامله شد.
 
جیمز گاردینر، تحلیلگر MKS اعلام کرد: «با توجه به اینکه شانس رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در 48 ساعت اخیر کم شده است، معامله‌گران بازار جایگاه خود را با توجه به رای «ماندن» تطبیق می‌دهند؛ اما اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، قیمت طلا احتمالا حداقل 100 دلار افزایش خواهد داشت.»

برخی تحلیلگران اعلام کردند هنوز زود است که در مورد خروج یا ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا به طور قاطع اظهار نظر کنیم. ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی‌استون اعلام کرد: «ما همچنان در مورد دقت نظرسنجی‌های بریتانیا نگران هستیم، بنابراین هنوز مشخص نیست که در رفراندوم 23 ژوئن نتیجه چه خواهد شد.»
 
بر اساس نظر سنجی‌ منتشر شده در روز سه‌شنبه، کمپین ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا تنها اندکی از کمپین ترک اتحادیه اروپا پیشی گرفته است. دومینیک اشنایدر تحلیلگر UBS اعلام کرد: «اگر رای به ترک اتحادیه اروپا داده شود، ما احتمالا شاهد رسیدن قیمت اونس به مرز 1350 دلاری خواهیم بود. از نظر ما اگر بریتانیا در اتحادیه اروپا بماند، طلا به سطوح 1200 دلاری بازخواهد گشت.» 
 
بر اساس اعلام وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز، قیمت طلا با پیروی از الگوی موجی و آنالیز اصلاحی فیبوناتچی به سطح 1252 دلاری سقوط می‌کند.

دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.39 درصدی در روز سه‌شنبه به 912.33 تن رسید. در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با افتی 0.2 درصدی 17 دلار و 23 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پالادیوم با 0.4 درصد کاهش به 548 دلار و 20 سنت رسید و پلاتین بدون تغییر 976 دلار و 10 سنت برای هر اونس قیمت داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها