کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تورم در تیرماه 95 تک رقمی می‌شود


کد خبر : ۲۴۴۴۹سه شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶:۱۹۱۱۱۷ بازدید

تورم بالای 40 درصد در 8 ساله منتهی به سال 1392 در اردیبهشت ماه امسال به 10.4 رسید و پیش بینی می شود نرخ تورم در تیرماه تک رقمی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با بیان اینکه نرخ تورم کشور در تیرماه تک رقمی می شود، گفت: اکنون نرخ ارز در کشور به ثبات رسیده است.

علی طیب نیا عصر دوشنبه در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل» در محل سالن همایش های صداوسیما افزود: تورم بالای 40 درصد در هشت ساله منتهی به سال 1392 در اردیبهشت ماه امسال به 10.4 رسید و پیش بینی می شود نرخ تورم در تیرماه تک رقمی شود.
وی گفت: پیش بینی پذیری در اقتصاد ایران اکنون به نوعی ممکن شده است.

طیب نیا در ادامه، مشکل عمده کنونی اقتصاد کشور را دولتی و نفتی بودن آن برشمرد و افزود: اگر می خواهیم به رشد اقتصادی بالا و پایدار با تکیه بر درونزا بودن دست یابیم باید برای برطرف کردن این دو مشکل نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی، اقتصاد مقاومتی را بهترین سیاست برای مقابله با دو مشکل اصلی اقتصاد کشور دانست و اعلام کرد: طرحی شامل 12 برنامه برای مردمی کردن اقتصاد ملی کشور تدوین شده است.

وی، یکی از مهمترین اقدام ها را مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: در گذشته حضور دولت در اقتصاد بسیار جدی بود به گونه ای که فرصت حضور بخش خصوصی و تعاونی گرفته شده است. اما اکنون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، زمینه را برای حضور بخش تعاونی و خصوصی در اقتصاد فراهم خواهد ساخته است.

اجرای درست اصل 44 با واگذاری به بخش تعاونی

طیب نیا با بیان اینکه بدنبال پیاده سازی درست سیاست های اصل 44 قانون اساسی هستیم، افزود: اصلاح واگذاری ها نیز براساس این برنامه انجام خواهد شد و واگذاری ها به سمت بخش تعاونی خواهد رفت.

وی به طراحی چند پروژه برای توسعه فعالیت تعاونی ها در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: توسعه «تعاونی های سهامی عام» یکی از مهمترین برنامه هاست که ظرفیت اشتغالزایی زیادی نیز در خود دارد.

طیب نیا توسعه و توانمندسازی تعاونی های فراگیر ملی را یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: توسعه و توانمندسازی این تعاونی ها با هدف ارتقای زندگی سه دهک پایین جامعه انجام خواهد گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، پروژه تسهیل و تشکیل تعاونی های توسعه عمران شهرستانی را یکی دیگر از برنامه های طراحی شده اعلام و تاکید کرد: برای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی باید به دنبال توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی کشور باشیم.

وی عدالت محور بودن را یکی از خصوصیت های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای تامین عدالت در فرایند اقتصاد باید توسعه تعاونی ها در اقتصاد ملی جدی گرفته شود.
وی همچنین خواستار ایجاد همفکری بین دولت، بخش خصوصی و تعاونی شد و گفت: بدون ایجاد این همفکری تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی غیرممکن خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها