کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دست کشورهای عربی از بازار خودروی ایران کوتاه شد


کد خبر : ۲۴۳۹۵دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰:۱۰۳۱۵۸ بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با اجرایی شدن برجام، واردات مستقیم خودرو به کشور آغاز شده و به تدریج دست کشورهایی ...
دست کشورهای عربی از بازار خودروی ایران کوتاه شددست کشورهای عربی از بازار خودروی ایران کوتاه شد

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با اجرایی شدن برجام، واردات مستقیم خودرو به کشور آغاز شده و به تدریج دست کشورهایی همچون امارات متحده عربی از بازار خودروی ایران کوتاه خواهد شد.

امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در زمان تحریم به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده حدود ۹۰ درصد خودروهای خارجی از کشور امارات متحده عربی وارد ایران می‌شد.

وی با بیان اینکه در زمان تحریم امارات حکم محل و مرکزی برای ترانزیت مجدد و واردات خودرو و دیگر کالاها به ایران را پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها از محل همین ترانزیت خودرو به ایران سودهای کلانی نصیب کشور امارات شده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: سود امارات از ناحیه واردات کالاهایی چون خودرو به ایران در حدی بالا بوده که آنها سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ترانزیت خودرو به ایران انجام داده‌اند.

وی افزود: در چنین شرایطی خوشبختانه با اجرایی شدن برجام محدودیت‌های سابق لغو شده و واردات خودرو به تدریج به جای کشورهایی چون امارات از کشورهای اصلی تولیدکننده صورت می‌گیرد.

کاکایی با بیان اینکه کوتاه شدن دست کشورهایی چون امارات از بازار خودروی ایران علاوه بر کاهش هزینه‌های واردات، افزایش ایمنی خودروهای وارداتی را نیز به دنبال دارد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته برخی از خودروهای وارداتی به ایران در امارات دستکاری شده و به صورت غیر اصولی و غیر ایمن آپشن‌هایی چون کیسه هوا به آنها اضافه می‌شد که این موارد غیر استاندارد شدن این خودروها را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با حذف امارات از چرخه واردات خودرو به کشور و واردات مستقیم این محصولات، امکان دستکاری خودروها و فریب مصرف‌کنندگان ایرانی نیز از بین خواهد رفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها