کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت نخستین کاتاماران مسافری 158 نفره کشور در قشم


کد خبر : ۲۴۳۱۹شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۳۲۲۷۷۶ بازدید

قائم مقام یک شرکت داخلی کشتی سازی از ساخت نخستین شناور مسافری (کاتاماران) 158 نفره کشور در قشم خبر داد.

قائم مقام یک شرکت داخلی کشتی سازی از ساخت نخستین شناور مسافری (کاتاماران) 158 نفره کشور در قشم خبر داد.

رضا الماسی با بیان اینکه ساخت این شناور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و با حمایت دولت صورت می‎گیرد اظهار کرد:‌این شناور کاتاماران آلومینیومی با ظرفیت 158 نفر و به طول 26 متر مجهز به پیشرفته‎ترین تجهیزات ایمنی و ناوبری است و هم اکنون در یارد شرکت مدکندالو در قشم درحال ساخت است.

وی افزود: شناور مذکور با ظرفیت 143 نفر کلاس عادی و 15 نفر کلاس تجاری در دو طبقه ساخته می‎شود و از طراحی و دکوراسیون منحصر به فرد داخلی برخورداراست.

وی سفارش ساخت شناور مذکور را نتیجه اعتماد به بخش خصوصی و حمایت سازمان بنادرو دریانوردی  از این بخش دانست و اضافه کرد:این شناور که متعلق به شرکت توان تامین مهیار است از محل کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی ساخته می‎شود.

وی با اشاره به این‌که این شناور در مدت 14 ماه ساخته شده از بکارگیری آن در آبهای خلیج فارس و بین بوشهر -خارک و ماهشهر خبر داد.

به گفته قائم مقام شرکت کشتی‎سازی مدکندالوی قشم، همه آلومینیوم مورد نیاز شناورمذکور خریداری شده و میزکار شناورها ( جیگ) نیز ساخته شده به طوری که ظرف دو سه روز آینده با ورود اولین پارت آلومینیوم عملیات کیل‎گذاری نیز شروع خواهد شد ضمن اینکه سفارش سایر تجهیزات از قبیل موتور و و غیره نیز صورت گرفته است.

الماسی به مارین تایمز گفت: با توجه به ظرفیت و طراحی منحصر به فرد این شناور مسافری، در حال انعقاد قرارداد با تعاونی قایقداران قشم برای ساخت سه فروند از این نوع شناور هستیم که از محل کمیته وجوه سازمان بنادر ساخته خواهندشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها