کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شماره گذاری 15 خودرو داخلی ممنوع شد + اسامی


کد خبر : ۲۴۳۱۴شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۱۲۷۶۰۲ بازدید

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از توقف شماره‌گذاری 15 مدل از خودروهای تولیدی کشور به دلیل عدم رعایت ...

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از توقف شماره‌گذاری 15 مدل از خودروهای تولیدی کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی خبر داد.

دکتر سعید متصدی روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) افزود: بر اساس مصوبه اسفندماه سال 90 هیات دولت با عنوان "برنامه کاهش آلودگی هوا در 8 کلانشهر بزرگ کشور" شرکت‌های تولیدکننده خودروهای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز مکلف بودند از ابتدای سال 95 استاندارد آلایندگی یورو 4 را در تولید محصولات خود رعایت کنند.

وی با اشاره به این که در این خصوص چندین بار به شرکت‌های تولیدکننده هشدارهای لازم داده شده بود، افزود: بر اساس آزمون‌های به عمل آمده 15 مدل از خودروهای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز تولیدی در کشور از شرکت‌های ایران‌خودرو، بهمن موتور، پارس خودرو، سایپا و زامیاد نتوانستند این استاندارد را رعایت کنند و بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست دستور توقف شماره‌گذاری این خودروها را به پلیس راهور ناجا صادر کرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص خودروهایی که شماره‌گذاری آنها متوقف شده است به سایت خبری محیط زیست ایران گفت: از شرکت ایران خودرو سمند CNG (با موتور XU7)، سمند سورن CNG (با موتور XU7)، پژو 206 اس دی CNG (با موتور XU5)، پژو 405 CNG (با موتور XU7)، پژو پارس CNG (با موتور XU7)، تندر 90 CNG و وانت پیکان CNG (با موتور OHV)، از شرکت بهمن موتور وانت مزدا تک کابین CNG و وانت مزدا دو کابین CNG بخشی از این خودروها بوده‌اند.

وی افزود: همچنین از گروه پارس خودرو نیسان پیکاپ دوکابین CNG و تندر 90 CNG، از گروه سایپا سایپا 132 CNG و سایپا 131 CNG و از گروه زامیاد وانت نیسان (Z24) CNG سایر خودروهایی بودند که شماره‌گذاری آنها متوقف شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که رعایت استانداردهای زیست‌محیطی مصوب دولت برای خودروسازان الزامی است گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به طور جدی استانداردهای مصوب را پیگیری می‌کند و خودروسازان مکلفند طوری برنامه‌ریزی کنند که در مهلت تعیین شده محصولات تولیدی خود را به استانداردهای مصوب برسانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها