کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شهر بانه یکی از 7 شهر مقصد مسافران ایرانی


کد خبر : ۲۴۲۷۵جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷:۳۰۵۰۷۸ بازدید

فرماندار بانه گفت: هم اکنون شهرستان بانه به یک مقصد بزرگ مسافران از سراسر کشور و به یکی از هفت شهر برتر کشور در زمینه ...
شهر بانه یکی از 7 شهر مقصد مسافران ایرانیشهر بانه یکی از 7 شهر مقصد مسافران ایرانی

فرماندار بانه گفت: هم اکنون شهرستان بانه به یک مقصد بزرگ مسافران از سراسر کشور و به یکی از هفت شهر برتر کشور در زمینه گردشگری تبدیل شده است.

راشد عذیری روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، افزود: انتخاب شهرستان بانه به عنوان یکی از هفت شهر برتر کشور ناشی از زحمات و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان است.

وی گفت: در این زمینه همکاری های لازم انجام شده و در بحث جذب گردشگران موفقیت های بسیاری تاکنون حاصل شده است.

عذیری ادامه داد: در بحث گردشگری دو مقوله معبر و مقصد مطرح است که بانه به عنوان مقصد مسافران و گردشگران مطرح شده است.

وی افزود: در شهرهای مقصد گردشگری ظرفیت های برای جذب گردشگران ایجاد شده است و این ظرفیت ها در شهرستان بانه با توجه به وجود منابع طبیعی، بازار تجاری و مراکز اقامتی این ظرفیت ها فراهم شده است.

فرماندار بانه تاکید کرد: نگهداری این ظرفیت اهمیت زیادی دارد و همکاری و همنوایی همه اعضای ستاد را می طلبد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی شهرداری و ارگان های دیگر سطح شهر گفت: در زمینه عمرانی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و زیر ساخت های گردشگری در شهرستان با احداث مراکز اقامتی و تفریحی فراهم شده است.

عذیری تاکید کرد: اقدامات انجام شده برای رفاه گردشگران کافی نیست اما ضروری است.

وی افزود: پروژه سرزمین شادی های آربابا و پروژه آربابا لند از ظرفیت های خوب شهرستان بر ارائه خدمات به مسافرین است.

این مسئول گفت: مسافری که وارد شهر می شود در صورتی که سفر خاطره انگیزی داشته باشد دوباره باز می گردد.

عذیری از صنعت توریسم به عنوان یک صنعت برتر دنیا یاد کرد، افزود: امروزه گردشگری به عنوان یک صنعت مهم در دنیا معرفی شده که این صنعت کمترین میزان آلودگی و بیشترین بهره وری را دارد.

در ادامه این جلسه رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه ضمن تقدیر از کمیته های نُه گانه ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: شهرستان بانه جز هفت شهر برتر ایران از لحاظ ارائه خدمات گردشگری به مسافران است که این مهم با همکاری همکاران در شهرستان به دست آمده است.

سردار خندانی افزود: با وجود اینکه ما را شایسته لوح تقدیر دانستند اما از شایستگی همکاران کم نشده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در سال 94 گفت: در سال گذشته 12 جلسه توسط کمیته های نه گانه تشکیل و 120 مصوبه اجرا شد.

دبیر ستاد اجرایی تسهیلات خدمات سفر شهرستان بانه ادامه داد: در نوروز سال جاری پانزده هزار نقشه گردشگری شهرستان بانه را در بین واحدهای اقامتی با همکاری جمعیت هلال احمر در ورودی شهر و تمامی اماکن اقامتی و گردشگری توزیع کردیم.

خندانی با اشاره به نظر سنجی های انجام شده در بین مسافران و گردشگران، خاطر نشان کرد: 500 برگ فُرم نظرسنجی در بین مسافران که شبانه اقامت می کردند، پخش کردیم که با بررسی فرم های نظرسنجی و رتبه بندی به ترتیب اولویت توزیع بروشور و تبلیغات رتبه اول، حمل و نقل رتبه دوم و امنیت و ترافیک خدمات اسکان و رفاه در رتبه سوم قرار گرفت.

وی افزود: خدمات رفاه شامل تمام دستگاه های خدمات رسان و خدمات رفاه شهری و شهرداری و دیگر سازمان ها است.

خندانی اظهار کرد: در نوروز سال جاری 24 مدرسه، سه سالن ورزشی، پنج هتل،160 خانه استیجاری و هفت مهمان پذیر برای اسکان مسافرین اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در سال جاری آمار مسافران نوروزی در شهرستان بانه نسبت به سال های قبل 40 درصد کاهش داشت، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت اقتصادی در سال جاری باوجود پیش بینی 700 هزار نفر مسافر، اما آمار مسافران در نوروز 95 به 350 هزار نفر مسافر رسید.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان بانه به بازدید های نظارتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در کل استان ستاد خدمات سفر 738 بازید انجام داده است و در سطح شهرستان هر هفته دو بار از محل های اقامت بازید می شد.

وی افزود: در طی بازیدهای انجام شده 27 مورد پلمپ شد اکیپ های نظارتی به نسبت سال 94 افزایش داشت و آمار جرائم، سرقت و آمار افزایش قیمت در آماکن اقامتی و گردشگری کاهش داشته است.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: در شهرستان بانه سه دفتر خدمات و هوایی فعال است و در کل استان 90 بازید از این دفاتر انجام شد.

در ادامه خندانی به افتتاح دو هتل لاله و زانا در شهرستان اشاره کرد، گفت: با افتتاح این هتل ها، ظرفیت واحدهای اقامتی در سطح شهرستان شبانه به هزار و 500 نفر رسیده است.
در ادامه این جلسه رییس پلیس راهور شهرستان بانه گفت: حضور مسافرین نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

سرهنگ اسدالله دالوند افزود: مسافرینی که وارد شهرستان می شوند باید آرامش فکری و روحی مناسب داشته باشند چراکه شخصی که اقدام به سفر می کند دغدغه مقصد را دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سنوات قبل رضایتمندی ایجاد شده این رضایتمندی را افزایش دهیم.

سرهنگ دالوند تاکید کرد: هم اکنون پارکبان شهرستان غیر فعال است که برای نظم و جلوگیری از مشکلات باید شهرداری پارکبان را دوباره فعال کند.

وی اظهار کرد: در بحث تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته مساوی هستیم اما با ایمن سازی شدت تصادفات را در شهرستان تاحدودی کاهش دادیم.

دالوند افزود: اصلاح هندسی بعضی از معابر انجام شده و چهره شهر تاحدود زیادی تغییر کرده است که با وجود این جای کار در شهرستان بانه بیش از این است.

وی گفت: با توجه به اینکه در میدان های شهر بویژه در هسته مرکزی شهر تابلوهای جهت نما وجود ندارد، بسیاری از مسافرین از بدو ورود به شهر بانه دچار سرگردانی می شوند.

رییس پلیس راهور افزود: برای آرامش بیشتر و رفاه حال مسافرین باید بنرهای تبلیغاتی و تابلوهای جهت نما بویژه در میدان جهاد و میدان پانزده خرداد نصب شود.

سرهنگ دالوند به شروع پیک سفر شهرستان اشاره کرد، گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان سفرهای تابستانی لازم است که یک مانور برای ایجاد هماهنگی های بیشتر انجام شود.
در این جلسه هر کدام از سازمان ها آمادگی خود را برای ارائه خدمات به مسافران در پیک دوم سفرها در سال جاری اعلام کردند.

بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها